Kot velikemu ljubitelju Italije, me je poleg njihove zgodovine, kulinarike, mode in avtomobilov navduševala kombinacija italijanskega policista v uniformi, ki jo je oblikoval nihče drug kot Giorgio Armani, in potentne Alfe Romeo – nazadnje je to bila Giulia. Nekoliko drugače je to, kot na primer nemški policist v BMW-ju, Audiju ali Mercedesu. Toliko v uvod moje povezanosti z našimi zahodnimi sosedi.
Zato me ne čudi, da bo Alfa Romeo Tonale – to, kar so že lep čas vrabci s streh čivkali – v službi italijanske policije. Novi SUV z modro lučjo je zdaj viden na uradnih fotografijah. Prvi Tonale v policijski uniformi je bil včeraj v Torinu ob prisotnosti visokih državnih predstavnikov simbolično predan policiji. Med drugimi so bili prisotni minister za notranje zadeve Matteo Piantedosi, načelnik policije Vittorio Pisani, generalni direktor družbe Alfa Romeo Jean-Philippe Imparato in generalni direktor družbe Stellantis Italia Santo Ficili. Do prve polovice leta 2024 bo 850 vozil Alfa Romeo Tonale nosilo uniformo policije. Dobava je del razpisa Consip za italijansko policijo v letu 2022, na katerem je zmagal Stellantis in ki krepi povezavo med italijansko znamko in policijo. Pri tem bo verjetno igralo pomembno vlogo veliko italijanskega lokalnega patriotizma. In dolga tradicija znamke Alfa v policiji.
Alfa Romeo Tonale prehaja v službo italijanske policije






Čeprav se je simbol na bokih vozila “Squadra Mobile” pojavil šele v zgodnjih šestdesetih letih prejšnjega stoletja, se je ime “Pantera” rodilo že leta 1952. Naročenih je bilo približno 400 primerkov vozil Alfa Romeo 1900 TI (Turismo Internazionale) in 1900 TI Super, v tem primeru z dvolitrskim motorjem in največjo hitrostjo skoraj 180 km/h. Na črno pobarvanih vozilih je bilo nekaj sprememb: Močan oklep (ki ga pri modelih Stradale ni bilo) je ščitil motor in potniški prostor, ki je bil opremljen tudi z dvodelnim neprebojnim vetrobranskim steklom. Prednji kolesi sta bili zaščiteni z dvema kovinskima verižnima zavesama, dodane so bile meglenke in nastavljivi žarometi. Nameščena je bila drsna streha, da je lahko ekipa snemala v pokončnem položaju. Posebnosti so vključevale tudi radijski sistem, ki je patrulji omogočal, da je ostala v stiku s postajo. Vozila 1900, ki so bila posodobljena glede barve in opreme, so bila v uporabi do leta 1964, čeprav so se nekateri primerki še naprej uporabljali kot službeni avtomobili.
Prva Pantera






Pozneje je policija uporabljala skoraj vsa vozila znamke Alfa Romeo. V petdesetih letih prejšnjega stoletja so poleg vozil 1900 M “Matta” uporabljali številne Giuliette in Giuliette TI – ki so bile znane po rdeči barvi Celere – tudi zaradi svojih zmogljivosti. Hkrati so bili v uporabi tudi nekateri kombiji Romeo in Romeo 2, ki jih je pozneje zamenjal model F12. V zgodnjih šestdesetih letih prejšnjega stoletja je bilo vozilo 2600 Sprint v sivo-zeleni barvi: z izjemo Ferrarija 250 GTE je bilo najmočnejše in najhitrejše vozilo v policijskih službah. Temu je sledila Giulia, absolutna zvezda nekega obdobja: v policijskih različicah ni bila le eden najbolj priljubljenih in znanih avtomobilov, temveč je bila tudi temelj pravega filmskega žanra, ki se je rodil kot film B in kasneje postal kult: “Poliziottesco“, za katerega so bili značilni dih jemajoči pregoni na ulicah večjih italijanskih mest.
Alfa kot filmska zvezda



Prva “Pantera” je bila v uporabi v Torinu leta 1963, vendar je Ministrstvo za notranje zadeve nekaj nebarvanih vozil kupilo že v mesecih pred tem. Bila je prva iz dolge serije, ki je pozneje postala Giulia Super, čeprav so bili v uporabo dani tudi nekateri modeli 1300, 1300 TI in 1300 Super ter nekaj izjemno redkih TI Super. Najpomembnejše spremembe so se nanašale na sprednji del, kjer sta (tako kot pri modelu TI Super) oba sredinska žarometa zamenjali preprosti žaluziji, ki sta pokrivali sireno, nato pa še smernik in radijsko anteno. V nekaterih primerih je bil prisoten tudi vrtljivi svetilnik. Giulia “v uniformi” je zaznamovala obdobje modernizacije policije: operativni centri z elektronskimi nadzornimi ploščami, stalni radijski stik, usposabljanje voznikov, razvoj voznega parka in vzdrževalne delavnice.
Giulia je bila v različnih različicah in posodobitvah v uporabi do začetka osemdesetih let prejšnjega stoletja. Za prometno policijo je bila namenjena tudi kombilimuzina Giulia Combinata. V sedemdesetih letih prejšnjega stoletja so začeli uporabljati model Alfetta, ki naj bi v predstavah javnosti prav tako nasledil model Giulia, vendar je ostal v voznem parku. Kupljene so bile vse serije modela Alfetta, večinoma z 1,8-litrskimi motorji. Hkrati je nova Giulietta, predstavljena leta 1977, takoj našla svoje mesto v barvah policije, ki je imela raje okretnost Giuliette, ki je bila bolj primerna za nadzor območja in službo v mestnem prometu, kot pa moč Alfette, ki so jo vzdrževali v prometni policiji.
Iz zelene v modro-belo zunanjo podobo






Sredi sedemdesetih let prejšnjega stoletja je sivo-zeleno policijsko barvo zamenjala belo-modra, ki se uporablja še danes. Poleg zmogljivejših Alfett in Giuliett je imel v policiji pomembno vlogo tudi “mali” Alfasud, prva Alfa Romeo s pogonom na sprednji kolesi in začetnik rodovnika majhnih avtomobilov. Prva vozila s štirivaljnim boxer motorjem 1.2 so začela obratovati že leta 1972, kmalu po začetku prodaje leto prej. Vendar je večina vozil iz druge serije z motorji 1.3 in 1.5 predstavljala večino primerkov. V osemdesetih letih prejšnjega stoletja je bil vozni park policije posodobljen z novimi modeli: Alfasud je zamenjal model 33, tudi v vrhunski različici Quadrifoglio Verde, Giulietto pa je zamenjala njena nadaljnja različica, Alfa 75, ki je bila opremljena z motorjem 1.8.
V teh letih je policija v različnih kategorijah motošporta pričela prijavljati tudi uradne posadke: Alfasud 1300 skupine N, Alfa 33 in 75 ter celo 155 V6 TI so tekmovali v belo-modri barvi. Model 156 je bil opremljen tudi s pogonom na sprednji kolesi in je bil na voljo kot Volante della Polizia Stradale v različici limuzina in športni kombi, pozneje pa tudi z dizelskim motorjem JTD. Model 159 je bil na voljo z bencinskim in dizelskim motorjem ter s štirikolesnim pogonom Q4. V teh letih so bila vozila ponovno opremljena z oklepom za posadko. V zadnjem času je Giulietto uporabljala tudi policija, in sicer z motorjem 1.6 JTDM in dvolitrskim dizelskim motorjem.

Alfa Romeo Tonale Polizia je opremljena z 1,5-litrskim turbobencinskim motorjem s 163 KM in 48V blagim hibridom, ki je povezan s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Kot posebno vozilo je opremljeno z balistično in protitočno zaščito ter sistemom “Mercurio Extended“, ki pospešuje preglede med operacijami. Te avtomobile Alfa Romeo bodo uporabljale službe za splošno preventivo in reševanje na vseh policijskih upravah, od decembra 2023 pa jih bodo dobile tudi glavne policijske postaje. Čas je, da Armani ustvari novo kreacijo policijskih uniform….


