Alfa Romeo Milano je doživela svojo premiero. Razgrnil se je zastor za prvo (tudi) popolnoma električno Alfo in najmanjši model v programu podjetja. Gre za SUV segmenta B in duhovnega naslednika modelov Giulietta in Mito. Temelji na isti platformi kot Fiat 600, Jeep Avenger, Opel Mokka ali Peugeot 2008, vendar ima še vedno povsem svoj slog. Obljublja tudi “tipične vozniške užitke Alfa“.
Zunanjost
Z dolžino 4,17 metra, širino 1,78 metra in višino 1,50 metra Alfa Romeo Milano prevzema nekatere značilne elemente znamke. Začenši s klasičnim sprednjim trizobcem, v katerem se nahaja Visconti Biscione, ki poudarja tesno povezavo z lombardsko prestolnico. Logotip je nameščen na maski motorja, neposredno nad rešetko hladilnika, in ni v barvi, temveč v sivo-črni barvi. Posebnost so tudi luči “C”, ki skoraj zapirajo sprednji del in imajo segmentni svetlobni podpis, ki se razlikuje od svetlobnega podpisa modelov Giulia, Stelvio in Tonale. Namesto tega je Milano od svojih večjih sorodnikov prevzel matrične žaromete LED.

Prefinjen sprednji del je nekoliko v nasprotju s čistimi stranicami, saj se linija oken dviga od sredine zadnjih vrat. Streha (ki je verjetno na voljo po želji v kontrastni barvi) poteka vzporedno s tlemi. Zadnji del je umaknjen nazaj in ima svetlobni trak, ki poteka skozi celotna zadnja vrata. Pojavlja se tudi namig na spojler. Posebej nagnjeno je tudi zadnje steklo, ki izničuje linije modela Milano.
| Model | Dolžina | Širina | Višina | Med.razdalja | Prtljažnik |
| Alfa Romeo Milano | 4,17 m | 1,78 m | 1,50 m | Ni podatka | 400 L |
Notranjost
Medtem ko sta si modela, ki nista premijska, po opremi zelo podobna, je notranjost modela Alfa Romeo Milano bolj usklajena z ostalimi modeli iz serije Biscione. Digitalni instrumenti delujejo z 10,25-palčnim monitorjem. Tako kot v modelih Giulia, Stelvio in Tonale. Monitor infozabavnega sistema, ki je prav tako velik 10,25 palca in usmerjen proti vozniku, je bil namesto tega prestavljen na nižji položaj med prezračevalne odprtine in fizične gumbe za klimatsko napravo. Programska oprema je nova in ima vmesnik, ki temelji na gradnikih. Športni sedeži Sabelt pripadajo najmočnejši različici modela Alfa Romeo Milano, za katero je značilna obilna prisotnost alkantare in drugih elementov, ki poudarjajo njen športni značaj.




V sredinskem predoru so številni gumbi, ki so vsi fizični. Med njimi so gumb za vklop/izklop, gumb za izbiro prestavne ročice in gumb za izbiro načina vožnje. Pod upravljalnikom klimatske naprave je pladenj za polnjenje pametnih telefonov, ki jih je mogoče brezžično povezati z informacijsko-zabavnim sistemom in tako izkoristiti prednosti sistemov Android Auto in Apple CarPlay. SUV zelo dobro izkorišča platformo CMP Stellantis, zlasti kar zadeva prostornino prtljažnika, ki znaša 400 litrov. Na voljo je tudi prtljažnik – kar je prvič pri majhnem električnem avtomobilu iz skupine – v katerem je mogoče shraniti manjše predmete ali polnilni kabel.
| Model | Armaturka | Infotainment |
| Alfa Romeo Milano | 10,25″ | 10,25″ |
Pogoni
Električni ali hibridni. To smo pričakovali in to tudi je. Vendar z nekaj razlikami v primerjavi z drugimi modeli, s katerimi si deli platformo. Alfa Romeo Milano namreč takoj dostavi 240 KM moči s sprednjih koles, ki je bila napovedana za Abarth 600 in namenjena tudi za Lancio Ypsilon HF. Sinhroni elektromotor, ki ga poganja baterija s kapaciteto 54 kWh, je namenjen modelu Alfa Romeo Milano Veloce. Običajni električni Milano pa ima 156 KM, enak paket baterij kot Veloce in deklariran doseg 410 km. Za polnjenje se lahko priključite na polnilna mesta za enosmerni tok z močjo do 100 kW in v manj kot 30 minutah dosežete od 10 % do 80 % zmogljivosti.

O hibridnem pogonu: Alfa Romeo Milano je opremljena z blagim hibridnim motorjem 1.2 s 136 KM in baterijo z bruto zmogljivostjo 900 Wh, ki lahko v kombinaciji s pogonom na sprednji ali vsa kolesa premakne SUV Biscione več kilometrov tudi v 100-odstotno električnem načinu. Sistem s pogonom na vsa kolesa vključuje drugi elektromotor z močjo 21 kW na zadnji osi. Na voljo so različni načini delovanja: Q4, pri katerem je do hitrosti največ 30 km/h vedno vklopljen pogon na vsa kolesa, do hitrosti 90 km/h pa se sistem sam odloči, ali in kdaj bo poganjal zadnjo os.
| Model | Hibrid | Elektro |
| Alfa Romeo Milano | 1.2 / 136 KM / sprednji pogon 1.2 / 136 KM / štirikolesni pogon | 156 KM / 54 kWh 240 KM / 54 kWh |
Cene
O tem še nimamo natančnih informacij. Vendar pa standardna oprema dražjih različic verjetno vključuje 18-palčna platišča, športno mat barvo, notranjost iz vinila in blaga, usnjen volan, električno nastavljiv in masažni voznikov sedež, 8-barvno notranjo osvetlitev, pomoč pri vožnji 2. stopnje, 180-stopinjsko kamero za vzvratno vožnjo, električno pomična zadnja vrata in sistem brez ključa. Za električni pogon je na voljo tudi trifazni 11-kilovatni vgrajeni polnilnik.
Konkurenca


Med konkurenti modela Alfa Romeo so tudi majhni SUV-ji premijskih znamk. Na primer Audi Q2, ki je bil nedavno prenovljen, vendar nima električne različice. Ali pa Volvo EX30, ki je na voljo le v različici na baterije. Poleg modelov Fiat 600, Opel Mokka, DS 3 in Jeep Avenger (vsi iz istega koncerna) sta v konkurenci velikih proizvajalcev še Ford Puma, ki bo letos dobil električni pogon, in Mini Aceman, ki bo predstavljen letos.



















