Ime je bilo pravzaprav neopazno: Milano, glavno mesto Lombardije na severu Italije. A kljub temu je nova mala Alfa Romeo, ki so jo tako krstili, v Italiji povzročila veliko težav. Zato se je zdaj preimenovala. Milano postane Junior. Brez šale, ni zapoznela prvoaprilska.
Tako se je znamka odzvala na obtožbe italijanskega ministra za gospodarski razvoj Adolfa Ursa. Politik “Fratelli d’Italia” je skupino Stellantis obtožil, da z imenovanjem avtomobila, proizvedenega na Poljskem, po italijanskem mestu zavaja kupce. Kvazi kot parmska šunka iz Šlezije. Znamka je zato sprejela zgodovinsko odločitev: “za spodbujanje mirnega vzdušja” se bo novi avtomobil odslej imenoval “Alfa Romeo Junior“. Skratka, mali italijanski avtomobil ima za seboj že bogato zgodovino.

Povod oziroma vzrok
Na Poljskem ni mogoče izdelati avtomobila z imenom Milano. To prepoveduje italijanska zakonodaja, ki je bila uvedena leta 2003 in določa, da se ne smejo navajati trditve, ki zavajajo potrošnika. (Vprašanje je le, kaj Ferrero počne s piemontsko češnjo, ki sploh ne obstaja …) “Gre za zavajajoče trditve, ki so izrecno povezane z geografskimi označbami,” je bila ministrova obtožba po predstavitvi. Vendar se je Alfa Romeo odločila, da ministrovih pripomb ne bo takoj komentirala in da bo verjetno razmislila o svojih nadaljnjih korakih. Namesto tega je bila včeraj sklicana tiskovna konferenca, na kateri je spregovoril predsednik uprave Jean-Philippe Imparato: “Odločili smo se za spremembo imena, čeprav vemo, da nismo dolžni, saj želimo ohraniti pozitivna čustva, ki so jih naši izdelki vedno vzbujali, in se izogniti kakršnim koli polemikam.“
Poklon rojstnemu mestu
Imparato in njegovi sodelavci želijo poudariti štiri točke:
– Ime avtomobila ne nakazuje njegovega geografskega izvora, če navedemo druge primere iz preteklosti;
– obstaja natančen sklic na poljsko poreklo avtomobila;
– Alfa Romeo Milano je zasnovan, izdelan, preizkušen in registriran v Italiji;
– ime se nanaša na zgodovinsko tradicijo in kulturo podjetja Alfa Romeo. “Ime Milano je bilo izbrano kot poklon mestu, kjer se je leta 1910 vse začelo,” dodaja Imparato.
Alfa Romeo Junior








Šef Alfe se je nekoliko samovšečno zahvalil tudi italijanski vladi: “Pozornost, ki smo je bili v zadnjih dneh deležni za naš novi ‘športni kompakt’, je zelo vznemirljiva, saj smo imeli na spletnem konfiguratorju neprimerljivo več ogledov, zaradi katerih se je spletna stran za nekaj ur sesula.“
Novo ime iz zgodovine blagovne znamke
Navsezadnje ima tudi novo ime “Junior” veliko opraviti z znamko Alfa Romeo, zlasti ker je bila tudi v ožjem izboru za Milano: po uspehu modela Giulia in njegove kupejevske različice Giulia Sprint GT, ki jo je oblikoval Giugiaro za Bertoneja, je Alfa Romeo želela nagovoriti mlajše občinstvo, ki išče odličen in ekskluziven avtomobil brez pretiranih nakupnih in tekočih stroškov.

GT 1300 Junior je bil predstavljen 26. septembra 1966 v Baloccu. Pod motornim pokrovom je bil 1290-kubični dvovaljni motor, zdaj z 89 KM, ki je zmogel več kot 170 km/h, kar je bilo le malo manj kot pri modelu 1600. Z več kot 92.000 prodanimi primerki je GT 1300 Junior hitro postal najbolje prodajani model v seriji. Ali bo to uspelo tudi novemu Milanu …. oprostite … Juniorju?


