Ali bo kitajska avtomobilska znamka BYD kmalu preplavila nemški trg? Celo evropskega? Če verjamemo nekaterim „strokovnjakom“, bi skoraj lahko mislili, da je tako. Vendar je število registracij v Nemčiji še vedno obvladljivo. Toda podjetje se vse bolj pozicionira globalno (na primer s tovarno na Madžarskem), zdaj pa je v Mehiki pokazalo tudi Pick-up za južnoameriški trg.
BYD ima ambiciozne načrte tudi za brazilski trg. Ob predstavitvi pick-upa Shark v Mehiki se je Motor1.com Brasil pogovarjal z Alexandrom Baldyjem, posebnim svetovalcem družbe BYD Brasil, katere cilj je do leta 2028 postati ena od treh najbolje prodajanih znamk v državi. V ta namen direktor opozarja konkurenco, da bo letos predstavil vrsto vozil, vključno s SUV-ji, limuzinami in celo Sharkom. Ta pick-up naj bi v Braziliji začeli prodajati v drugi polovici leta 2024, med avgustom in septembrom. Na globalni predstavitvi priključnega hibrida Shark v Mehiki sta presenetili ceni nekaj manj kot 49.300 EUR za osnovno različico in približno 53.200 EUR za najvišjo različico. Glede na to, da so cene modelov, ki se prodajajo v Mehiki in Braziliji, blizu druga drugi, obstaja velika možnost, da bo ta pick-up resnično pretresel segment.










Generalni direktor je tudi potrdil, da bo tovarna BYD v Braziliji decembra začela proizvodnjo na osnovi SKD (avtomobil bo prišel delno sestavljen), do junija 2025 pa naj bi dosegla polno proizvodnjo. Model, ki bo najverjetneje uveden v proizvodnjo, je Song Plus, saj je trg zelo dovzeten za ta dva modela. V Braziliji bi se lahko proizvajal tudi pick-up Shark. Vendar odločitev še ni bila sprejeta. Po besedah družbe BYD je vse odvisno od tega, kako bo pick-up sprejet na brazilskem trgu. O SUV-jih: Baldy meni, da je prehod na tehnologijo prilagodljivega goriva v razvoju, vendar ni napovedal, kdaj se bo dejansko pojavila na trgu.
Čeprav je konkurent Toyoti Hilux, Fordu Rangerju in Chevroletu S10, je BYD Shark nekoliko večji, saj je dolg 5.457 mm, širok 1.971 mm, visok 1.925 mm in ima medosno razdaljo 3.260 mm. To pomeni, da je 132 mm daljši, 71 mm širši, 110 mm višji in ima 175 mm večjo medosno razdaljo kot Hilux. Prtljažni prostor ima nosilnost 835 kg ali 1.450 litrov. Zgrajen je na platformi z okvirjem na karoseriji in obljublja podobno zmogljivost kot njegovi konkurenti. Enako arhitekturo uporablja tudi serija SUV-jev Fangchengbao. BYD še ni razkril vseh mehanskih podrobnosti, vemo pa, da ima priključni hibridni sistem, ki združuje 1,5-litrski turbo motor z dvema elektromotorjema, po enim na vsaki osi, s čimer doseže moč več kot 430 KM.




Na mehiški spletni strani je navedeno, da pick-up od 0 do 100 km/h pospeši v 5,7 sekunde in da ima po testnem ciklu NEDC skupni doseg 840 kilometrov. Samo z enim polnjenjem baterije lahko prevozi 100 kilometrov. Po navedbah družbe BYD pick-up za doseganje te vrednosti uporablja 80 odstotkov svojega elektromotorja, poraba goriva pa znaša 7,5 litra na 100 km. Pick-up je dobro opremljen in ima 10,25-palčno digitalno instrumentno ploščo, vrtljiv 12,8-palčni multimedijski center (kot Dolphin ali Song Plus), 360-stopinjsko kamero, 180-stopinjski pogled pod vozilo, brezžični polnilnik za pametni telefon, 12-palčni head-up zaslon, šest zračnih blazin, prilagodljivi tempomat, samodejno zaviranje v sili, opozorilnik za zapustitev voznega pasu in drugo.
Ali bi bil kitajski morski pes nekaj tudi za Evropo? To bomo še videli. Celo Hilux znamke Toyota, ki ljubi hibride, ima tu pod pokrovom 2,8-litrski dizelski motor. Navsezadnje: Ford je jeseni 2023 predstavil model Ranger s priključnim hibridom. Ali ga bo imel tudi VW Amarok, ki ga proizvajajo skupaj z Rangerjem, pa še ni znano.


