Mito je bil v zadnjih letih najbolje prodajan model Alfe Romeo v Argentini in zadnji klasični mali avtomobil italijanske znamke v segmentu B. Nekateri menijo, da je nova Alfa Junior naslednica modela Mito, vendar se argentinski oblikovalec Juan Manuel Díaz s tem ne strinja: „Je slabo izveden,“ je dejal Díaz.
Mito je bil Díazova velika stvaritev. Prvi serijski avtomobil z njegovim podpisom in avtomobil, ki je na več trgih dosegel impresivne prodajne številke. Na žalost ni bila nikoli na voljo različica s petimi vrati. Oblikovanje trivratnega modela je bilo navdihnjeno z nekaterimi značilnostmi najslavnejšega modela Alfa Romeo tistega časa: kupeja 8C Competizione.


Zdaj je Diaz razkril javno skrivnost iz časa, ko je bil zaposlen pri Alfi. Različica kabriolet je bila zasnovana kot poklon modelu 8C Spider. Razvoj je dosegel celo stopnjo skoraj serijskega modela. Zanj je bila značilna popolna odsotnost strehe, ohranil pa je zadnje sedeže (ki sta jih prekrivala dva roloja, zelo podobna tistima iz modela 8C Spider).
Diaz je to sporočil v svojih družbenih omrežjih: „Da, obstajal je projekt za Mito Cabrio, vendar Sergio Marchionne (takratni predsednik uprave Fiat Chrysler Automobiles) zanj ni videl trga. Marchionnejeva vizija je šla v drugo smer in je bila zelo široka. Za dokončanje serije ni bilo dovolj denarja. Alfin problem je bil vedno trženje. SUV Kamal je bil leta 2006 pripravljen za proizvodnjo, vendar so projekt preklicali, ker so mislili, da se je norija za SUV-ji končala.“


Mito Cabrio bi lahko tekmoval s tekmeci, kot je Mini Cabrio, ki ga BMW Group še danes proizvaja v Združenem kraljestvu. Drugi kabrioleti v istem segmentu, s katerimi bi lahko tekmoval, so DS 3 Cabrio in Audi A3 Cabrio. Aprila lani je Diaz v intervjuju govoril o modelu Alfa Romeo Milano (pozneje preimenovanem v „Junior“) in ga primerjal z modelom Mito, ki ga je zasnoval sam.
„Alfa Milano/Junior je tržno pozicioniran kot naslednik modela Mito. V resnici pa je to avtomobil iz drugega segmenta: je večji. Ko smo zasnovali prvotni model Mito, smo predlagali SUV te velikosti, da bi ponudili alternativo s petimi vrati. Sergio Marchionne, takratni izvršni direktor družbe Fiat Chrysler Automobiles, je predlog zavrnil, ker je menil, da ne bo uspešen.
Toda avto je na voljo, izdelek Milano/Junior je dober, trg Alfa Romeo ga potrebuje: to je segment, v katerem mora Alfa Romeo loviti, in ker temelji na platformi, ki jo že uporabljajo Peugeot, Opel, Jeep in Fiat, se proizvodni stroški vozila seveda precej znižajo. Veliko prihranite pri tehnologiji in električni opremi. To je trg, ki ga Alfa Romeo potrebuje, vendar je na njem treba upoštevati dve posebnosti: Gre za segment, v katerem Kitajci zelo močno prodirajo v Evropo in preostali svet z vozili, ki so tehnično boljša od evropskih.
Naslednik Mita? – Alfa Romeo Junior


Ne govorim samo o izdelkih Alfa Romeo ali Stellantis, ampak na evropski ravni: Kitajci imajo boljšo tehnologijo kot Evropejci in zelo močno prodirajo na ta trg. Rad bi poudaril: zelo močno. Ali je avtomobil uspešen ali ne, je odvisno od trga. Mito je bil manjši avtomobil, ki je nagovarjal bodoče ljubitelje Alfe. Bil je cenejši avtomobil, saj je bil skoraj za polovico cenejši od modela Milano/Junior.
Danes, zaradi gospodarske krize v Evropi, ne vem, ali so kupci za ta avtomobil enaki kot za Mito. Ko govorimo o oblikovanju: Alfa Romeo je blagovna znamka, ki ne potrebuje olepšav. To je avtomobil, ki ga mora opredeliti „trilobo“, tj. scudetto in dva stranska dovoda zraka. Na Milanu ni mogoče prebrati „triloba“: Je kot zabrisan. Gre za poskus modernosti, prelom, ki se zdi zanimiv, vendar je slabo izveden.
Rezultate je treba videti na cesti: Prednji del ima preveč delov in preveč lažnih dovodov zraka. Menim, da so ti detajli nekaj, kar ni kakovostno, kar ni kakovostno. Če začnete delati luknje in jih na koncu prekrijete s plastiko, so nekatere od njih bolj ali manj v redu, vendar se mi splošnost prednjega dela v tem primeru zdi nekoliko pretirana.
Naslednik Mita? – Alfa Romeo Junior


Tudi proporci sprednjega dela niso dobri, sprednji del avtomobila ima enako težavo kot Alfa Tonale: obstaja namen, da bi bil sprednji del negativen, ki ga ni, in stranski del ni preveč izrazit. Alfa Romeo je bila znana tudi po tem, da je imela zadaj vedno „ramo“, tukaj pa je rama zelo majhna.
Zadnji del Milana se mi zdi popolnoma anonimen. Pravzaprav krožijo slike avtomobila Vinfast iz istega segmenta kot Milano, ki je zelo podoben temu avtomobilu, ki je prišel na trg pred letom ali dvema. Toda tudi tu bo odločil trg. Počakati bomo morali in videti, kaj bo trg povedal o tem avtomobilu.“


