Trije najstarejši ohranjeni Bulliji se postavijo na ogled

Petinsedemdeset let mineva od premiere prve generacije modela Transporter, vozila, ki je bilo pionir v svojem segmentu in je najdlje izdelovano gospodarsko vozilo v Evropi.

Prvi Transporter, znan kot T1, je 8. marca 1950 zapeljal s proizvodne linije v Wolfsburgu, od leta 1956 naprej pa so jih v Hannovru izdelali še več kot 12,5 milijona. V počastitev tega mejnika bo Volkswagov oddelek za starodobnike 1. maja 2025 na prireditvi Maikäfertreffen (Srečanje majskih hroščev, op. p.) v Hannovru predstavil tri najstarejše znane primerke modela VW Transporter na svetu, kar bo pravzaprav svetovna premiera, saj ta vozila še nikoli niso bila razstavljena skupaj na enem mestu.

Te tri raritete, vsi modeli »Barndoor«, ki izhajajo iz prvih mesecev proizvodnje modela T1, bodo predstavljene na razstavnem prostoru VWN Oldtimer. Ta pogovorni naziv so dobili zaradi velikih stranskih vrat, njihova prisotnost pa bo obiskovalce vrnila v čas nemškega povojnega čudeža.

Najstarejši od trojice, Bulli #1 s številko šasije 10, je bil deseto serijsko vozilo serije, ki so jo zagnali 8. marca 1950. To dostavno vozilo VW Type 29 je imelo v primerjavi s prototipom vodoravne zadnje prezračevalne reže in premaknjeno odprtino za polnjenje rezervoarja za gorivo. Sprva so ga v tovarni interno uporabljali do leta 1964, nato pa so ga na pobudo uporabnikov izboljšali, vključno z zadnjim oknom, ki takrat še ni bilo na voljo. Vozilo, ki je bilo zaščiteno kot zgodovinski primerek, se je leta 1985 preselilo v AutoMuseum v Wolfsburgu, kjer je še vedno na ogled za javnost.

Bulli #2, številka šasije 1502, je bil izdelan 11. julija 1950. Na začetku svoje življenjske poti je utrpel precej škode v prometni nesreči, zato so ga popravili s sodobnimi deli. Prednostna naloga je bila čim hitrejša vrnitev vozila v uporabo, kar je odražalo njegovo vlogo gospodarskega vozila. Po nedokumentiranem obdobju prepoznavnega Bullija za svetovno razstavo Expo 2000 v Hannovru temeljito obnovili, pri čemer so dali veljavo  obrtniškemu delu in hkrati poudarili zgodovino vozila. Njegova prvotna barva je bila obnovljena, napise Sinalco pa so natančno poustvarili v sodelovanju z omenjenim podjetjem za proizvodnjo pijač, s čimer so ohranili tudi zgodovinski oglas za oranžado, ki je prav tako eden sinonimov povojne Nemčije. To vozilo je del zbirke Zeithaus v Autostadtu.

Tretje vozilo Bulli #3 s številko šasije 1880 so izdelali 5. avgusta 1950 in ga nato dostavili v Hildesheim za uporabo v komercialne namene. Po začetni uporabi je ta VW skoraj dve desetletji preživel v zasebnih zbirkah, preden ga je v začetku devetdesetih let prejšnjega stoletja ponovno odkril in na cesto vrnil danski navdušenec nad Bulliji. Poimenoval ga je Sofie v spomin na prvi T1, ki je bil dobavljen na Dansko in je nosil isto ime. Od leta 2014 je ta golobje modri kombi del starodobne zbirke oddelka Volkswagen Gospodarska vozila. Čeprav je Sofie najmlajši od treh, je najstarejši znani registriran Bulli, ki ga je na veselje mimoidočih še vedno mogoče videti med vožnjo po običajnih cestah.

spot_img

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO