Pozabljene študije: Lancia Flaminia Loraymo iz leta 1960

Lancia Loraymo zavzema posebno mesto med italijanskimi oblikovalskimi študijami šestdesetih let prejšnjega stoletja. Ne le zato, ker je bila ustvarjena kot enkraten primerek, temveč tudi zato, ker nosi podpis oblikovalca, ki slovi po drugih stvareh: Raymonda Loewyja, Američana, ki je na novo oblikoval steklenice, vlake, cigaretne škatlice … in Lancio Flaminia.

V poznih petdesetih letih prejšnjega stoletja se je Raymond Loewy – francoski oblikovalec z ameriškim državljanstvom – odločil, da po svojem okusu preoblikuje model Lancia Flaminia Coupé. To je storil za lastno uporabo, da bi ustvaril nekaj, kar bi odražalo njegovo slogovno vizijo. Loewy je med drugim zaslovel z oblikovanjem steklenice Coca-Cole in logotipa Lucky Strike.

Karoserijo je zaupal specialistu za aluminij Roccu Mottu iz Torina, mehaniko pa je imel v rokah Nardi, ki je motor V6 povečal s 119 na 150 KM. Avtomobil je bil dokončan leta 1960 in je svojega ustvarjalca tako navdušil, da ga je uradno predstavil javnosti na 47. pariškem avtomobilskem salonu.

Mimogrede, ime „Loraymo“ je kratica njegovega imena in priimka – LOewy RAYMOnd – in tudi telegrafski naslov njegovega studia. Avtomobil je Loewy uporabljal v Evropi in nato v Združenih državah Amerike ter je dolga leta ostal skrivnosten predmet, dokler ga ni našel predsednik ameriškega kluba Lancia in ga podaril družbi Lancia.

Oblikovanje vozila Loraymo ne ostane neopaženo. Oblikovano karoserijo kupeja odlikujejo izvirne oblike in najsodobnejše tehnične rešitve za tisti čas. V sprednjem delu prevladuje stožčasta rešetka hladilnika, obdana s kromirano obrobo, ki služi tudi kot elastičen odbijač. Celotna silhueta je zasnovana za aerodinamiko s prefinjenimi podrobnostmi, kot so popolnoma zaprti pokrovi koles in majhen spojler nad zadnjim steklom – rešitev, ki je bila leta pozneje uporabljena pri modelu Lancia Stratos HF. Panoramsko zadnje steklo se ovija okoli zadnjega dela vozila in prekriva prtljažnik, ki je dostopen le od znotraj.

Na povsem gladkem zadku so nameščeni tanek kromiran odbijač in luči, medtem ko so deljene izpušne cevi edini štrleči elementi. Lancia Loraymo z največjo hitrostjo približno 190 km/h ni le oblikovalski objekt, temveč tudi visokozmogljivo vozilo, ki je bilo pomembno za svoj čas. Danes je del dediščine znamke in otipljiv dokaz, kaj lahko nastane ob srečanju ameriškega genija in italijanske izdelave.

spot_img

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO