Alfa Romeo 147 (2000–2010): Predhodnik Giuliette praznuje 25. rojstni dan

Z očarljivim modelom 156 je Alfa Romeo konec 90. let odprla novo poglavje v oblikovanju. Pred 25 leti so velike dele linij prenesli na naslednika modela 145: leta 2000 so pozdravili model 147. To je bil zadnji kompaktni avtomobil Alfe, ki je nosil številko.

Junija 2000 je bil novi Alfa Romeo predstavljen na avtomobilskem salonu v Torinu, oktobra pa so se začele dobave. Notranje je model 147 dobil ime »Tip 937«. In izkazal se je za uspešen model: v desetih letih je bilo proizvedenih 651.823 vozil, čeprav je bil na voljo le s tremi in petimi vrati. Leta 2001 je model 147 osvojil naziv »Avto leta« v Evropi. To je bil doslej zadnji Alfa, ki je osvojil ta naziv.

Model 147 sta zasnovala Walter de Silva in Wolfgang Egger. Ob uvedbi na trg je bil model 147 pohvaljen za svoj dizajn, kasneje pa je osvojil tudi nagrade za stil. Serija 147 je bila leta 2004 prenovljena, pri čemer je bil zunanji dizajn prilagojen novim modelom 159 in Brera ter konceptnemu vozilu Alfa Romeo Visconti. Model 147 ima koeficient zračnega upora (cW) 0,32.

Agilni bencinski motorji

V vseh pogledih so agilni tudi bencinski motorji z dvojnim vžigom (Twin Spark) v modelu 147. Tako že 77 kW (105 KM) močan in 185 km/h hiter Alfa 147 1.6 T.Spark ECO 16V združuje dinamične vozne lastnosti z močnim zagonom in nizko porabo goriva, ki v povprečju znaša 8,2 litra super brez svinca na sto kilometrov. Iz iste delovne prostornine, vendar z elektrohidravlično nastavljivo sesalno odmično gredjo, razvije Alfa 1.6 T. Spark 16V največjo moč 88 kW (120 KM) in največji navor 146 Nm – dovolj za hitrost do 195 km/h na avtocesti in pospešek od 0 do 100 km/h v 10,6 sekunde. Povprečna poraba je omejena na 8,2 litra.

S 110 kW (150 KM) je štirivaljni motor Alfa 147 2.0 T.Spark 16V, ki je bil zasnovan z veliko pozornostjo do detajlov in opremljen z dvema nasprotno vrtečima izravnalnima gredema, sesalno cevjo in nastavljivo sesalno gredjo, najmočnejši bencinski motor. Ta različica modela, za katero sta na voljo tudi avtomatizirani petstopenjski menjalnik Easy Speed in Selespeed, porabi v povprečju 8,9 litra super bencina, pospeši od 0 do 100 km/h v 9,3 sekunde in doseže največjo hitrost 208 km/h.

Vrhunski model z V6

Le nekaj mesecev po predstavitvi modelov Alfa 156 GTA in Alfa Sportwagon GTA je Alfa Romeo jeseni 2002 predstavila tretji model svoje nove športne divizije – Alfa 147 GTA. Vse tri modele združuje fascinanten 3,2-litrski V6 motor z močjo 184 kW / 250 KM. Ta izjemni motor Alfa 147 GTA pospeši v samo 6,3 sekunde do 100 km/h; po 26,1 sekunde kompaktni dvovratnik iz mirovanja prevozi 1000-metrsko oznako. Največja hitrost znaša 246 km/h. Aprila 2004 je v Nemčiji stal 30.950 evrov.

Zunanje značilnosti modela Alfa 147 GTA so 17-palčna lita platišča v petih izvedbah z gumami dimenzij 225/45 ZR 17, močne in hkrati diskretne širitev blatnikov, bočni pragovi, nova prednja preklada (z navzven pomaknjenimi meglenimi žarometi in večjimi zračnimi vstopi), spremenjen zadnji spojler (z integriranim difuzorjem v odbijaču), strešni spojler in kromirane izpušne cevi.

Notranjost Alfa 147 GTA zaznamujejo med drugim usnjen ročaj prestavne ročice in manšeta prestavne ročice, trikraki usnjeni volan, aplikacije v posebni barvi » Puma Grey«, pedali z oporo za noge z aluminijastimi pokrovi, s tem usklajena obloga predalčka v sredinski konzoli (vzorec »Metalluro«) in ekskluzivni športni sedeži. Do leta 2006 bo izdelanih približno 5.400 primerkov.

Pri dizelskih motorjih, ki so vsi motorji Common Rail, je sprva na voljo le 1,9 JTD 8V z 110 KM (Unijet) (o katerem ni znanih nobenih primerov), ki se nekaj mesecev kasneje poveča na 115 KM. Novembra 2002 se jim pridruži novi 1,9 JTD 16V z 140 KM, ki mu sledi 1,9 JTD 8V z 100 KM, ki predstavlja vstopno različico dizelskih motorjev in je na voljo le v nekaterih različicah.

Prenovljen model od začetka leta 2005 v prodaji

Oktobra 2004 je 147 samostojno preoblikoval Egger (danes glavni oblikovalec pri Denzi), predvsem sprednji in zadnji del. Novi Alfa 147 se odlikuje po novem dizajnu sprednjega in zadnjega dela, izpopolnjeni tehnologiji podvozja, zdaj 150 KM močnem turbodizelskem motorju Multijet ter še bolj elegantni notranjosti. Priporočena maloprodajna cena v Nemčiji od januarja 2005: od 15.950 evrov za trivratni model in 16.750 evrov za petvratni model. Posebej spremenjen prednji del z izrazitejšo in večjo masko hladilnika ter na novo oblikovanimi glavnimi in zadnjimi žarometi dajejo avtomobilu še bolj izrazit karakter. Spodnji del prtljažnih vrat zdaj krasi izrazita kromirana letev.

Notranjost je dobila na novo oblikovane instrumente in armaturno ploščo z višje kakovostno površinsko strukturo, ki je na voljo v dveh barvah, črni/sivi ali črni/bež. Novost sta tudi popolnoma na novo zasnovani glavni instrumenti in Bluetooth-sistem za prostoročno telefoniranje.

Vzporedno z videzom Alfa Romeo spreminja tudi tehnologijo. Na primer podvozje: dve najvišji različici – Alfa 147 1.9 JTD 16V M-Jet in Alfa 147 2.0 T.Spark – sta serijsko opremljeni z novim udobnim podvozjem. Tudi tu je na voljo dinamični nadzor stabilnosti vozila (Vehicle Dynamic Control), ki je sicer na voljo kot dodatna oprema. Vsa vozila Alfa 147 so serijsko opremljena z ABS, ASR ter sprednjimi, stranskimi in glavnimi zračnimi blazinami.

Novi 150-konjski turbodizelski motor z vbrizgavanjem Multjet

Kot novi vrhunski motor v ponudbi treh turbodizelskih motorjev z neposrednim vbrizgavanjem goriva je na voljo 1,9 JTD 16V M-Jet, ki je bil prvič predstavljen v modelu Alfa GT. Najnovejša generacija dizelskega motorja Common Rail deluje po principu revolucionarne vbrizgavanja Multijet, pri katerem je vsak posamezni vbrizg razdeljen na pilotni, predhodni, glavni in naknadni vbrizg. Prednost: proces zgorevanja poteka bolj gladko, učinkoviteje in tišje.

Poleg tega se poraba zmanjša za dobrih sedem odstotkov. Tako se izredno športni turbodizelski motor z močjo 110 kW (150 KM) – ki je za deset konjskih moči močnejši od predhodnika – v povprečju zadovolji z le 5,9 litri dizelskega goriva na sto kilometrov. Največja hitrost pa znaša 208 km/h. S šeststopenjskim ročnim menjalnikom in pogonom na prednja kolesa pospeši od 0 do 100 km/h v 8,8 sekundah.

Ponudbo turbodizelskih motorjev dopolnjujeta še dva motorja z neposrednim vbrizgavanjem goriva Common Rail in prostornino 1,9 litra. Najmanjši dizelski motor v Alfi 147 se imenuje 1.9 JTD 8V in je na voljo izključno v osnovni opremi. Razvije moč 74 kW (100 KM) in omogoča največjo hitrost 183 km/h. Zahvaljujoč turbopolnilniku s spremenljivo geometrijo razvije drugi in močnejši 1.9 JTD 8V 85 kW (115 KM).

S tem doseže na avtocesti hitrost do 191 km/h in pospeši od 0 do 100 km/h v 9,9 sekundah. Poraba goriva je pri obeh različicah omejena na povprečno 5,8 litra dizelskega goriva (po RL 80/1268/EWG). Jeseni 2008 je iz modelnega programa izpadla trivratna različica, saj je vlogo trivratnega modela prevzel manjši MiTo. Maja 2010 je bila ustavljena tudi proizvodnja petvratnega modela 147, saj je že sredi junija 2010 na trg prišel njegov naslednik Giulietta.

spot_img

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO