V osnovi je vedno lepo, če neko podjetje podpira Formulo 1. A pri naslednjih desetih produktih oziroma reklamnih akcijah so mnogi v paddocku vihali nosove iz zmajevali z glavo – od začudenja. Beseda nemogoče v najhitrejšem cirkusu na svetu ne obstaja, prej se tukaj glasi moto: pričakujete nepričakovano. In to velja tudi za niz nenavadnih sponzorjev, ki smo jih doživeli v preteklosti. Gremo lepo – kot v šoli – po abecedi in se spomnimo desetih zares nenavadnih sponzorjev, ki jim ni bilo žal investirati denarja v Formulo 1.

ABBA (ATS leta 1981) – Dancing King v Formuli 1.
Slim (dejansko se je imenoval Karl Edward Tommy) Borgudd je svoj denar služil kot studijski glasbenik švedske pop skupine ABBA. Štirje slavni Švedi naj bi mu leta 1981 odprli vrata do Formule 1, ne nazadnje se je na stranskih zabojih dirkalnika ekipe ATS znašel veliki napis ABBA (zrcalno obrnjen drugi B v tem besedilu ni mogoč, naj pristaši ABBE oprostijo, op.p.). Toda leta 2005 preminuli šef ekipe ATS Günter Schmid je v nekem intervjuju povedal, da denarja sploh niso dobili, veliko bolj naj bi se na dirkalniku napis ABBA znašel le zaradi tega, da bi privabil druge sponzorje. In koliko je znano, jim to ni ravno uspelo. Borgudd je preko švedske dirkalne serije turnih avtomobilov napredoval do Formule 3 in je postal državni prvak. Njegov debi v Formuli 1 leta 1981 pri kralju platišč Günterju Schmidu pa je bil v veliki meri presenetljiv. S šestim mestom v Angliji je Borgudd osvojil eno točko. V sezoni 1982 je Šved prestopil v ekipo Tyrell, toda po mestih 16, 7 in 10 v Južni Afriki, Braziliji in Long Beachu mu je zmanjkalo denarja, njegov sedež pa je prevzel Britanec Brian Henton. Tako kot Borgudd se tudi napis ABBA ni več pojavil v Formuli 1.

DUREX (Surtees leta 1976) – BBC ni želel reklamirati kondomov.
Kot običajno je bila ta dirka dobrodošlo merilo za naslednjo sezono. Prireditev Race of Champions, ki ni spadala k Formuli 1, je leta 1976 privabila kar 16 udeležencev, prisotne so bile vse vrhunske ekipe. BBC je obljubila, da bo to prireditev prenašala v živo, a nekaj ur pred pričetkom dirke, so pospravili svoje kamere. Kaj se je sploh zgodilo? Razlog je tičal v petih črkah na nedolžno belem dirkalniku Johna Surteesa in tvorilo besedo Durex – najbolj znane blagovne znamke kondomov. Odgovorni BBC-ja niso bili pripravljeni, da v domove prenašajo slike, na katerih se reklamira ta gumijast produkt. Na koncu bi lahko otroci še spraševali, kaj sploh pomeni Durex. Res šokantno. Šef Marketinga pri Durexu, Bob Hall, tega cirkusa ni mogel razumeti. “Kaj je ta tem tako nemoralnega, če skrbiš za načrtovanje družine? Kaj lahko proti temu doda BBC?” Vprašanja, na katera Hall ni dobil odgovorov. Toda globoko v sebi se je Hall samo sladko smejal, kajti ta direndaj okrog tega zaščitnega sredstva je bila najboljša reklama. Nekaj besed še o sami dirki: V prvi polovici dirke je vodil Alan Jones, toda na koncu se je moral ukloniti poznejšemu svetovnemu prvaku Jamesu Huntu. Šef ekipe John Surtees se za zmrdovanje BBC-ja ni zmenil, napis Durex je ostal na dirkalniku.

EARTH CAR (Honda leta 2007) – Satelitska slika zemlje brez sponzorjev.
Honda je leta 2007 pokazala verjetno najbolj nenavadno zunanjo podobo dirkalnika v zgodovini Formule 1 in svoj rezultat poimenovala “Earth Car“. Na njihovem dirkalniku se je kazala podoba satelitskega posnetka zemlje. Honda je želela s tem opozoriti na okolje in klimatske razmere. Japonci so bili daleč pred časom. A s tem, recimo mu divjim dizajnom, so istočasno javnost odvrnili od tega, ker niso imeli skoraj nobenega sponzorja. Njihov Earth Car je med navijači postal predmet posmeha in na stezah je bil skorajda neuporaben. Jenson Button je v celotni sezoni zbral le osem točk, Rubens Barrichello pa je beležil ničlo.

LA VARESINA SOFAM (Merzario leta 1979) – Pogrebno podjetje v Formuli 1.
Majhen Arturo Merzario je bil vedno na tesno z denarjem, zato v pogledu sponzorjev ni smel biti izbirčen. Toda ko se je leta 1979 na spodnjem koncu elementa zadnjega krilca pojavil beli križ v krogu na črni podlagi, je hotel takratni prvi mož Formule 1 Bernie Ecclestone vendarle izvedeti, za kateri produkt gre v tem primeru. Britanec je bil presenečen in deloma šokiran, ko mu je Merzario priznal, da je “La Varesina Sofam-Onoranze Funebri” dejansko pogrebno podjetje. To je bilo celo za vsega vajenega Ecclestonea preveč in zaradi tega so ta napis z logotipom diskretno umaknili. Podjetje pa obstaja še danes.

PENTHOUSE (Hesketh leta 1976 in 1977) – Dekleta in Formula 1 – absolutno!
Za Lorda Alexandra Hesketha je bila Formula 1 sprva le zabava, a Britanec je kmalu opazil, da kraljevi razred motošporta pogoltne tudi veliko denarja. Zato je moral nujno najti sponzorje. Leta 1976 se je Hesketh pojavil z reklamo za moški magazin Penthouse, v kombinaciji s papirjem za cigarete Ruzla+. Sploh si ne moremo predstavljati, kakšen vihar ogorčenja bi s tem doživeli danes, če bi se na primer na dirkalniku Lewisa Hamiltona pojavila reklama za dekleta in cigarete.

SAMSON (Shadow leta 1979) – Izpolnjena tobačna obljuba.
Nizozemec Jan Lammers je bil razlog za eno izmed najbolj osupljivih zunanjih podob dirkalnikov Formule 1. Proizvajalec tobaka Samson je na dirkalnik Shadow 1979 Jana Lammersa namestil levjo glavo. Jan je že kot najstnik nudil tudi dirkaške treninge in eden izmed njegovih kandidatov je bil takratni šef nizozemskega tobačnega podjetja Niemeyer (danes je to podjetje del koncerna British American Tobacco, BAT). Ko se je Lammer znašel v Formuli 1, je šef držal besedo in vstopil kot sponzor.

SEGA (Williams leta 1993) – Prikupen ježek v Formuli 1.
SEGA (ime stoji za Service Games) je japonski proizvajalec video igric in igralnih avtomatov. Leta 1993 so podpisali pogodbo z ekipo Williams in takoj se je ob nekoliko zmedenima dirkačema Alainom Prostom in Damonom Hillom znašel “Sonic the hedgehog” (ježek Sonic). Slednji bi moral prvotno sedeti v dirkalniku, zaradi česar so na straneh narisali majhne nožice. Leta 2019 naj bi prišlo do vrnitve Sonica, posneli so namreč film, a testne predstavitve tega filma gledalce niso navdušile, zaradi česar ni jasno, kaj se bo sedaj sploh zgodilo z ježkom Sonicom.

STAR WARS (Red Bull Racing leta 2005) – Naj bo moč z vami!
V osnovi je bilo le vprašanje časa, kdaj se bosta udarili vesolji Formule 1 in Star Wars . Kajti “Mr. Star Wars” George Lucas je ogromen dirkaški navijač in dejstvo, da smo lahko v delu “The Phantom Menace” uživali v dolgi dirki, ki je zelo spominjala moderno dirkaško prireditev, zagotovo ni bilo slučajno. Leta 2005 je ekipa Red Bull Racing na dirki za VN Monaka s svojima dirkalnikoma opozorila na novo epizodo Star Wars “Revenge of the Sith” in doživeli smo pravo hollywoodsko predstavo, kajti ob postanku v boksih so mehaniki rdečih bikov nosili čelade federalnih vojakov, Darth Vader pa je držal signalno tablo. Toda moč takrat ni bila z Red Bullom, kajti oba dirkalnika sta odstopila.

STEINMETZ (Jaguar leta 2004) – Izgubljeni diamant ali Fake News?
To se je odlično ujemalo z glamurozno dirko Monaka. Specialisti za diamante, podjetje Steinmetz, so leta 2004 na nosova dirkalnikov Jaguar R5 namestili prave diamante. Ta akcija je bila storjena v okviru sodelovanja s Hollywoodom in reklamo za film “Ocean’s Twelve“. Avstrijec Christian Klien je svoj dirkalnik že v prvem krogu – v ozkem predelu Loewsa – naslonil na ograjo in domnevno 250.000 dolarjev vreden diamant se je izgubil za večno. Še danes ni povsem jasno, ali se je diamant zares izgubil ali pa so bile vesti le – po Donaldu Trumpu – Fake News.

XENA (Tyrell leta 1997) – S pomočjo bojevniške princese.
Leta 1997 je v Veliki Britaniji v dnevne sobe prišel Channel 5. Da bi privabili gledalce, so predvajali ameriško serijo “Xena: bojevniška princesa“. Ta serija, ki se je predvajala povsod po svetu, je pridobila kultni status, igralko Lucy Lawless pa naredila za zvezdo. Na britanski dirki sta se dirkalnika Tyrella od Josa Verstappna in Mike Sala na stezi pojavila z reklamo za Xeno. Na eni strani je bila brineta Xena, na drugi pa plavolasa Gabrielle. Obe amazonki, vešči vrtenja meča, dirkačema nista prinesli sreče, saj sta Mika in Jos odstopila.