Ekspedicija UNIMOG U 5023: Novi višinski svetovni rekord v Čilu

Foto: Daimler Truck AG

Konec decembra 2019 je bilo spet tako daleč. Dosežen je bil višinski svetovni rekord na vulkanu Ojos del Salado v Čilu. Še vedno aktivni vulkan se dviga na 6.893 metrov nadmorske višine in je že sam rekorder. Omenjeni vulkan je tudi najvišji vrh Čila in je po Aconcagui drugi najvišji vrh Andov in s tem Južne Amerike.

Foto: Daimler Truck AG

Nemški organizator ekspedicij Matthias Jeschke se je že večkrat povzpel na Ojos del Salado in pri tem nenehno za nekaj metrov popravil lastne višinske rekorde. Jeschke je bil na tem vulkanu med drugim na poti že s Toyoto Land Cruiser, Jeepom Wrangler, Mercedesom Zetros in nazadnje z dvema tovornjakoma MAN Kat. Sedaj je bil na vrsti Unimog.

Foto: Daimler Truck AG

Ekspedicijska ekipa je bila konec decembra 2019 na poti do vrha z dvema Unimog U 5023 terenskima kamionoma in je tokrat s 6.694 metri znova popravila lasten rekord. Na tej turi pa ni šlo le samo za dosego rekorda, opravili so tudi koristne naloge. Tako je ekipa na poti postavila štiri radijske postaje, preko katerih bodo lahko planinci vzpostavili stik z baznimi tabori vulkana Ojos del Salado, kajti ta vrh je pri ekstremnih alpinistih zelo priljubljen cilj.

Foto: Daimler Truck AG

Oba terenska kamiona Unimog U 5023 sta bila posebej opremljena za to nalogo. Tukaj gre za velike balonaste terenske gume, ki z manjšim pritiskom na dno zagotavljajo višjo vleko. Poleg tega sta oba kamiona dobila močni vitli, nastavljive ročice spredaj, na katerih je lahko nameščeno težko rezervno kolo – z namenom, da pri ekstremni strmini težišče kamiona prestavi na prednji del in s tem prepreči, da bi se Unimog pri vzpenjanju prevrnil nazaj.

Predelavo kamiona Unimog U 5023 so opravili sodelavci Unimog muzeja, inženirji iz razvoja Unimog kot tudi specialisti za predelavo iz AS Söder. Kamion Unimog U 5023 poganja OM 934 dizelski motor Euro-6, ki zmore 230 KM in doseže navor 900 Nm. Prostornina štirivaljnika je 5,1 litra. V ekstremnih višinah, v katerih se je pomikala ekipa, se zmogljivost motorja zaradi manjše vsebnosti kisika v zraku drastično znižuje.

    

spot_img

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO