in

Zaradi krize KORONAVIRUSA: Svet FIA-e potrdil nova prilagojena pravila

WMSC je za Formulo 1 potrdil spremembe pravil sezon 2020, 2021 in 2022. Mercedes prihodnje leto ne bo smel uporabljati sistema DAS, sledijo pa lahko še nove prilagoditve pravilnika.

Odkar se je pričela kriza zaradi koronavirusa, je celotna Formula 1 pod velikim pritiskom. Nihče ne ve, kdaj se bo stanje izboljšalo, kdaj se bo lahko letošnja sezona začela in kako visoke bodo finančne posledice. Izredne razmere so varuhe pravila iz FIA-e prisilile v obsežno ukrepanje. Včeraj so objavili prilagojen športni pravilnik za sezono 2020, ki še vedno čaka na svoj začetek, ter nove tehnične predpise za sezoni 2021 in 2022. Večina ukrepov služi v glavnem za dva cilja: Nujno je treba varčevati z denarjem, da bi s tem zagotovili preživetje ekip v kriznem letu 2020. Prav tako se mora zagotoviti, da lahko FIA in FOM hitro in enostavno sestavita koledar dirk, s čimer bi zagotavljali čim bolj popolni sezoni 2020 in 2021. To je vseh deset ekip že soglasno potrdilo.

FIA in FOM bosta lahko lahko hitreje in bolj enostavneje sprejemala odločitve, tudi v pogledu koledarja dirk, za kar pa imata soglasje vseh ekip.

FIA zaradi krize prilagodila pravilnik 2020

FIA lahko lažje sprejme zaključke: V standardni različici se je lahko športni pravilnik tekom sezone spremenil le s soglasjem vseh ekip. To pa se je sedaj za določene člene pravilnika spremenilo iz desetih na šest ekip. Ti določeni členi zajemajo časovni načrt dirkaškega konca tedna, od treningov do zahtev medijev, kot tudi že prestavljenega poletnega Shutdowna. Specifične spremembe se tukaj še niso opravile, vendar se pričakujejo, kot bo na vidiku konec krize. Toda te spremembe mora potem blagosloviti WMSC. Črtan pa je bil člen, kje se navaja, da mora biti dokončen koledar dirk objavljen že pred prvim januarjem. Namesto tega lahko FOM in FIA koledar prilagajata.

Testiranja po finalu sezone v Abu Dabiju, so bila skrajšana za en dan, zato pa bodo lahko ekipe uporabile oba dirkalnika, v enem pa mora sedeti mladi dirkač – Foto: HB Press

Nova pravila testiranja: Zadnji test, ki se je vedno izvajal po finalni dirki sezone v Abu Dabiju, je skrajšan za en dan in omejen na mlade dirkače. Zato pa se bosta lahko sedaj uporabila dva dirkalnika. Testiranje novih 18 palčnih gum je bilo črtano, saj se nove dimenzije gum uvedejo šele v sezoni 2022.

Podaljšanje Shutdowna: Prilagojen poletni premor, ki traja sedaj 21 dni, je ravno v teku. V pravilniku pa sedaj obstaja tudi možnost, da se lahko ta premor še podaljša, če ekipam na podlagi trajajočih omejitev v njihovih domovinah grozijo pomanjkljivosti.

Novost v pravilniku je ta, da sedaj velja poletni premor oziroma Shutdown v trajanju 21 dni tudi za proizvajalce motorjev, ki so bili doslej izvzeti.

Shutdown za proizvajalce motorjev: Povsem novo je to, da sedaj 21-dnevni premor obstaja tudi za motorne oddelke, ki so bili sedaj ločeno obravnavani in niso padli v obvezni premor. Od sedaj za njih velja tako kot pri šasijah: Proizvajalec mora FIA-o obvestiti o začetku zaprtja, nato pa se 21 dni ne sme dotakniti motorja in njihovega razvoja.

Reduciranje komponent motorja: Novo je tudi pravilo, ki pri skrajšanem koledarju dirk samodejno reducira limit komponent pogonskih enot.

KomponentaVeč kot 14 dirk14 ali manj dirk11 ali manj dirk
ICE322
MGU-H322
TC322
ES221
CE221
MGU-K322

Pravilnik za leto 2021 zamrznjen, Mercedesov DAS prepovedan

Prav tako je WMSC (svet FIA-e) sedaj uradno potrdil, da bo Formula 1 tudi v sezoni 2021 nastopala z letošnjimi dirkalniki. Vendar pa se mora tukaj še doreči, katere komponente se bodo lahko razvijale in katere ne, kajti do tega trenutka z ekipami še niso dosegli dogovora. Jedro šasije (monokok) naj bi zamrznili, o nadaljnjih delih pa se še debatira. Razvoj aerodinamike za sezono 2021 bo dovoljen.

Razvoj in testiranje dirkalnikov novega pravilnika, ki je bil prestavljen na leto 2022, se bosta lahko pričela šele od 1. januarja 2021 naprej.

Ne bo pa letos dovoljen razvoj aerodinamike za novi pravilnik letnika 2022. Šele od 1. januarja 2021 bodo smele ekipe v vetrovnikih testirati modele novega pravilnika. Te omejitve veljajo tudi za računalniške simulacije in CFD podatke.

Mercedes lahko na svoj inovativni sistem v sezoni 2021 pozabi, saj bo prepovedan.

Prav tako za sezono 2021 ne bo dovoljen Mercedesov inovativen sistem DAS. Kajti v tehničnem pravilniku 2021 je zapisano, da je sedaj dovoljena le ena rotacija okrog ene osi. To pa spet pomeni, da bo moral Mercedes za sezono 2021 predelati svoje obese.     

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Neznanci opustošili grob RONNIEJA PETERSONA

Po koncu PANDEMIJE: Bo FORMULA 1 še takšna, kot jo poznamo sedaj?