in ,

Racing Point: FIA je preverila “ROŽNATEGA MERCEDESA”

Po besedah Andrewa Greena, tehničnega šefa ekipe Racing Point, je FIA primerjala tehnične podatke dirkalnika RP20 in Mercedesa W10 in k temu sprejela odločitev.

Foto: HB Press

Ali je to sploh legalno? To so se v času zimskih testiranj v Barceloni spraševali tako navijači kot tudi funkcionarji iz drugih ekip. Kajti “rožnati Mercedes“,  ta vzdevek je dobil novi dirkalnik RP20 ekipe Racing Point, je pri večini vzbudil vtis, da je nastal po načrtih lanskega Mercedesa W10. Toda v ekipi so to takoj zanikali.

Andrew Green, tehnični šef ekipe Racing Point, je v pogovoru za kolege iz Autosport sedaj pojasnil, da se njegovo moštvo nima ničesar bati, ker niso naredili nič narobe. V to se je prepričala tudi krovna organizacija FIA. “Bili so v naši tovarni in so si ogledali dizajn dirkalnika. Imeli so celo podatke dizajna lanskoletnega Mercedesa in jih primerjali z našimi. FIA je torej opravila temeljiti pregled,” tako Green. Rezultat je ta, da kršitev pravilnika ni bila ugotovljena. Pomeni, da si ekipa Racing Point ni prilastila tuje intelektualne lastnine

Sta si RP20 in W10 samo podobna ali sta enaka – to je sedaj (za tekmece) vprašanje.

RP20 proti W10: Samo “podoben” ali “enak”?

FIA naj bi bila povsem prepričana, da “smo naredili dirkalnik, katerega smo tudi sami oblikovali,” meni Green. FIA je njegove besede na vprašanje kolegov iz Motorsport-Total.com potrdila. Dirkalnika RP20 in W10 sta si sicer podobna, vendar pa ne identična, pojasni Green. “Zaradi tega ne obstaja nič, proti čemu bi se lahko protestiralo.” In ravno to so nameravali v Avstraliji – oziroma še nameravajo, ko se sezona prične – storiti nekateri tekmeci. Toda sodeč po mnenju Greena, tekmeci tukaj ne bodo uspešni. “Lahko kričijo, koliko želijo. Sicer pa tako ali tako verjamem, da gre pri njih zgolj za to, ker niso sami prišlo na to idejo. In to jih seveda jezi.

Andrew Green, tehnični še ekipe Racing Point, je povedal, da si je FIA v tovarni ogledala dizajn novega dirkalnika in pri tem ni ugotovila nobenih kršitev pravilnika.

Kaj sedaj Racing Point dela drugače?

Green pri tem misli, da si je ekipa Racing Point za sezono 2020 kot vzor vzela samo vrhunski dirkalnik lanske sezone in Mercedesov W10 kopirala z lastnimi sredstvi. S tem so v moštvu zapustili dosedanjo filozofijo oblikovanja. “V preteklosti smo bili vedno pod ogromnim pritiskom, da moramo v novo sezono prevzeti večji del lanskega dirkalnika. Odvisno od finančnega stanja v ekipi. Pred sezono 2020 pa ni bilo nobene zadolžitve, da moramo v naslednje leto prevzeti določene dele dirkalnika. Pravzaprav niti najmanjšega dela ne,” razloži Britanec.

Pri Racing Pointu so v primerjavi s preteklim obdobjem spremenili filozofijo oblikovanja, saj jim ni bilo treba prenašati dele lanskega dirkalnika na novega.

Racing Point je, predvsem zahvaljujoč investitorjem okrog kanadskega milijarderja Lawrenca Strolla, prvič začel s belim listom papirja. Pri tem je šlo pri Greenu za to, “da optimiramo material, ki ga kupujemo pri Mercedesu.” V poenostavljeni razlagi to pomeni, da Mercedesovo pogonsko enoto integrirajo v Mercedesu podobno šasijo. “To je bilo za nas povsem logično.” To je bolj smiselno in obetavno kot pa vztrajati na lastnih konceptih. V ekipi je prevladovala misel: “Zakaj ne bi enostavno združili pogon in filozofijo dizajna?

Poleg zunanjega izgleda je RP20 na testiranjih v Barceloni nase opozoril tudi z dobrimi časi, kar je bil verjetno razlog za jezo pri tekmecih.

Green ne pričakuje protestov

In ravno na ta način je nastal dirkalnik RP20, rožnati Mercedes, ki je na testiranjih v Barceloni poleg zunanje podobe nase opozoril tudi z dobrimi časi. Če bo podobno uspešen tudi na dirkah, bi se lahko kritike tekmecev znova vnele. Toda Green se s “pečatom FIA-e” počuti varno. “Ne vidimo nobene osnove, na kateri bi lahko nekdo razmišljal o protestu,” še zaključi Green.  

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

DAVID COULTHARD in njegova garaža: Čaka na VALKYRIE in PROJECT ONE

RALF SCHUMACHER: MERCEDES bi lahko zapustil FORMULO 1