in ,

RICARDO PATRESE: Po Imoli 1994 bi lahko sedel v Sennin sedež!

Italijan Riccardo Patrese je v intervjuju za »Beyond the Grid« izdal, da je bil po smrti Aytona Senne tik pred tem, da sede v njegov kokpit.

Ricardo Patrese je zadnjo dirko FORMULE 1 odpeljal v Avstraliji leta 1993. Za sezono 1994 ni več našel praznega sedeža, a je še vedno iskal možnosti, da se vrne v karavano.  »Zelo težko mi je bilo, ko se je sezona začela. Jaz sem bil doma in ne v dirkalniku. Na začetku leta 1994 se še nisem odločil, da bo prenehal. Želja, da spet dirkam, je bila zelo velika,« se spominja Ricardo Patrese.

»Imel sem idejo kako se vrniti. Zato sem se šel na dirko v Imolo in se ustavil v boksu Williamsa. Seveda še pred tragično nesrečo Aytrona. Vedel sem, da imajo težave z dirkalnikom. Zato sem jih šel pozdravit in podat svojo ponudbo. Rekel sem, da bi lahko testiral aktualni dirkalnik in pomagal rešiti težave,« razkriva Patrese, ki je med leti 1987 in 1992 vozil za Williams.

Italijana je smrt Brazilca šokirala. Zaradi tega se ni več vrnil v Formulo 1.

»Aktivno vzmetenje, katero je Williams razvil do potankosti, je bilo leta 1993 prepovedano. Znašli so se v težavah in jaz bi lahko pomagal, saj sem bil zadnji dirkač, ki je dirkal s pasivnim vzmetenjem v Williamsu FW14 iz leta 1991,« se spominja Patrese.

»Senna je imel težave s Schumacherjem. Na prvih dveh dirkah je odstopil, medtem ko je Michael Schumacher zmagal in imel kar 20 točk prednosti. V Imoli je bil Senna takože pod velikim pritiskom. Tako sem Franku (Williamsu) in Patricku (Headu) predstavil mojo idejo. Navdušena sta bila. Jaz pa sem si tudi mislil, da če bom dovolj hiter, bom mogoče lahko za sezono 1995 lahko dobil priložnost kot  Ayrtonov sotekmovalec,« je dejal Italijan.

Italijan Riccardo Patrese danes uživa v upokoju.

»Potem smo idejo predstavili Ayrtonu. Bil je navdušen. To je bilo v soboto popoldne, po treningu,« je povedal Patrese in dodal: “Poslovil sem se od Ayrtona in mu rekel »Se vidimo na testiranju«. On je rekel, da se veseli sodelovanja. Nato sem šel domov in v nedeljo doživel šok,« pove Patrese.

»Takoj mi je prišlo na misel, da se je sedaj spremenil položaj in s tem verjetno tudi moja ponudba. Niso samo potrebovali testnega voznika, ampak dirkača. Za sem šel na naslednjo dirko v Monako in se srečal z Williamsom. Frank mi je ponudil sedež, a jaz se dnevih po nesreči slabo spal. Bilo mi je zelo čudno in neprijetno,« priznava Patrese in dodaja: »Enostavno sem imel dvome

Patrese je zadnjič zmagal leta 1992 na VN Japonske.

»Ko sem bil predstavljen pred dejstvo, da moram zamenjati Ayrtona, nisem bil več odločen. Ayrton je bil najboljši voznik v najboljši ekipi. Če se je to njemu zgodilo, se lahko tudi meni sem si mislil. Preživel sem že veliko let v FORMULI 1 in nisem hotel, da bi se tudi meni to zgodilo,« razloži Patrese.

»Poklical sem Franka in mu povedal, da je bolje da poišče drugega dirkača. Vprašal me je če res tako mislim in sem mu rekel, da ja. Enostavno nisem imel dobrega občutka,« je zaključil Italijan.

Na koncu še pove: »Ko sem odložil telefon, sem se zavedel, da je konec moje kariere v FORMULI 1«.

Do konca sezone sta si kokpit Ayrtona Senne delila David Coulthard in Nigel Mansell. Ricardo Patrese je nato leta 1996 dobil priložnost testirat Williams FW18. Pri testiranju je tudi ostalo, saj se je Williams preusmeril na Jacquesa Josepha Charlesa Villeneuvea, ki je nato leta 1997 postal svetovni prvak.

Ricardo Patrese je nato po 17 letih penzije, leta 2008 dobil povabilo od Honde in v Jerezu preizkusil takrat aktualni dirkalnik Honda RA108.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

MICHAEL MASI o uporabi drugačnih variant stez: Bahrajn lahko, Silverstone pa ne

HOCKENHEIM ne more večno čakati na termin dirke FORMULE 1