in ,

Zbledeli mit: FERRARI je postal le še predmet posmeha

Ferrari se je v Spielbergu na dirki VN Štajerske predstavil povsem izven proge, pa tukaj ne gre le za trčenje v prvem krogu. Od legendarnega mita ne duha ne sluha, tekmeci že javno izražajo pomilovanja, šef ekipe Binotto pa je nemočen.

Ekipa Ferrari, ki v zadnjih letih vedno znova napovedovala konec Mercedesove vladavine, je letos le še bleda senca samega sebe. Tačas so le peta ali šesta moč, globoko v sivem povprečju in kar je še najbolj čudno, sploh ne vedo, zakaj so počasni in zakaj novosti ne padejo na plodna tla. V Maranellu je nekaj hudo narobe.

Zaradi predpisov koronavirusa, so si Avstrijci na Red Bull Ringu omislili, da pokale prvim trem na odru za zmagovalce pripeljejo z daljinsko vodenimi podstavki. Tako so Lewis Hamilton, Valtteri Bottas in Max Verstappen svoje trofeje prejeli v proceduri, ki je potekala kot v počasnem posnetku. In ta posnetek so mnogi razočarani navijači Scuderie izkoristili za lasten namen, ko so ob tej sceni pripisali: Kako prijazno od Ferrarija, da so svoj dirkalnik SF1000 posodili za podelitev pokalov. Spet drugi so vedeli povedati, da so ti podstavki opravili daljšo razdaljo kot pa Vettel in Leclerc na dirki. Nadaljnje animacije kažejo dirko kesonov za smeti, sliko traktorja 2021 v Ferrari podobi in ob njem Binotto, Leclerc in Sainz.

https://twitter.com/wtf1official/status/1282327711059447811
Objava, ki je zagotovo zabolela odgovorne Ferrarija, saj so v zadnjem času le še predmet posmeha.

Vse to pa podčrta, da je mit Ferrarija postal tarča posmeha. Sploh si ne moremo predstavljati, kaj se dogaja v grobu Enza Ferrarija. Da sedaj pomilovanje prihaja celo iz tabora tekmeca, kot je Mercedes, kaže na to, kako hudo je dejansko okrog Ferrarija. “Želimo si močan Ferrari. To je neverjetna blagovna znamka z delavnimi ljudmi,” je na primer povedal Toto Wolff. Toda Avstrijec ne bo tako hitro doživel močnega Ferrarija. Tudi brez trčenja bi se rdeči včeraj težko borili za vidnejšo uvrstitev. Kajti poleg Mercedesa in Red Bulla, sta hitrejša od Ferrarija tudi McLaren in Racing Point, čeprav slednjim grozi težava zaradi suma, da so kopija lanskega Mercedesa.

Tale s traktorjem v Ferrarijevi zunanji podobi pa namiguje na to, da tudi v prihodnji sezoni ne bo boljše.

Če se Ferrari v prvenstvu ne bo izboljšal – trenutno so peti v konstruktorskem prvenstvu -, bo to najslabša uvrstitev od leta 1981. Leto dni prej so bili med ekipami celo deseti! Takrat so Italijani dobesedno stali na mestu v času, ko so tehnične novosti ena za drugo revolucionirale Formulo 1. 40 let pozneje se očitno ta zgodba ponavlja.

Toda Ferrari diletantske slike ni kazal le med dirko. Po trčenju so kamere pokazale, kako je Binotto zbegano hodil po paddocku, da bi v improviziranih bivalnikih našel Vettla in Leclerca, a je kmalu opustil svoje iskanje. Podobno presenetljivo je tudi dejstvo, da šef Ferrarija v svojih redkobesednih izjavah Leclerca ni želel javno označiti za krivca nedeljskega trčenja. “Sedaj ni čas za iskanje krivca,” je povedal kolegom iz RTL. Zveni častno, brez dvoma, toda samo teden dni prej pa Binotto ni imel težav s tem, da je javno kritiziral Vettla za njegovo vrtenje.

Mattia Binotto, šef ekipe Ferrari, ki se je tudi tokrat po zadnjem polomu zatekel k parolam, je vse bolj na udaru kritik in lahko rečemo, da se mu je stolček že začel tresti.

Kar se je prilegalo neprijetni sliki Ferrarija, je tudi dejstvo, da je ekipa v celoti odpovedala obligatorno skupno tiskovno konferenco, ker je Vettel po svojih televizijskih intervjujih odpotoval domov v Švico. Tako so o Ferrariju govorili le dirkači in šefi konkurenčnih ekip. “Potrebujemo Ferrari v ospredju, v boju z drugimi sijajnimi ekipami. To, kar smo videli danes in kar se je zgodili teden dni nazaj, ni dobro za nas in prav tako ni dobro za Formulo 1,” je o slabosti Ferrarija zaskrbljeno govoril Wolff. Italijanski mediji so bili bolj konkretni. “Leclerc potopil Vettla in Maranello je padel v temno krizo,” so zapisali pri Tuttosport. Za kolege iz Corriere della Sera pa je Ferrari včeraj plačal visoko ceno za Leclercovo agresivno obnašanje.

Včerajšnji trenutek v tretjem zavoju, ko je Leclerc z neumnostjo izločil oba Ferrarija.

Toda skoraj strašljivo je dejstvo, kako varni in stabilni so dirkalniki Merecdesa in Red Bulla ter tudi McLarna na mokri stezi, medtem ko je bil Ferrari SF1000 skorajda nevozen, zaradi česar sta se tako Vettel kot tudi Leclerc borila, da ne odletita s steze. Celotna Italija čuti bolečine, kako Ferrari, nekdanji ponos nacije, v teh dneh postaja farsa od dirkalne ekipe in služi le še kot podlaga za šale o slabih avtomobilih. Ferrari ima srečo, da ima z Leclercom vsaj enega kvalitetnega dirkača za daljše obdobje. Kajti tačas si težko predstavljamo, da bi bila Scuderia zanimiva za dirkače visokega ranga. In na srečo so s Sainzem že našli naslednika za Vettla.

Oba dirkača Scuderie sta se odrekla medijskemu pranju umazanega perila in obtoževanj.

Nekaj pa je treba Ferrariju šteti v dobro. Kljub trčenju na včerajšnji dirki, oba dirkača ekipe nista sprožila novega internega spora. Medtem ko se je Vettel odrekel velikim očitkom, se je Leclerc kar sam označil neumneža in krivdo prevzel nase. Binotto pa je znova poskušal z vzdržljivostnimi parolami. “Sedaj velja, da držimo skupaj in reagiramo. Gledati moramo naprej in prepričan sem, da imamo v Maranellu prave ljudi, s katerimi lahko kmalu izboljšamo naš dirkalnik.

Ali bodo številni tifoziji še verjeli besedam Binotta, lahko podvomimo. V najboljšem primeru pa jim daje upanje primer iz preteklosti. Po krizi na začetku 80-ih let, je Ferrari v letih 1982 in 1983 osvojil konstruktorski naslov prvaka. Zaradi mita Ferrarija lahko upamo, da bo ekipi tudi tokrat uspel takšen preobrat.                    

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Kritiki nad ALBONA: Enostavno je prepočasen!

HAMILTON ostro kritizira FERRARI v pogledu debate o rasizmu