Rožnati Mercedes ekipe Racing Point je na Madžarskem glavna tema. Uraden protest Renaulta po dirki za VN Štajerske je to temo samo še pogrel in spravil na pot debate o kooperaciji med Mercedesom in partnersko ekipo.
Pri McLarnu v tem pogledu opozarjajo sedaj pred Copy-Paste svetovnim prvenstvom Formule 1. Andreas Seidl je dirkalnik RP20 rad označeval kot “lanskoletni Mercedes“, kljub temu pa ne vidi dovolj dokazov za protest. Povrhu se McLaren zaradi položaja z motorji nahaja v dokaj kočljivem političnem položaju. Aktualni motorni partner Renault je vložil protest, v katerega je neposredno vpleten bodoči motorni partner Mercedes. Odločitev o tej zadevi bi lahko padla pred dirko v Silverstoneu.
Seidl poudarja, da bi bil presenečen, če bi FIA dirkalnik Racing Pointa razglasila kot nelegalen. Toda ta primer po besedah Bavarca odpira še veliko bolj daljnosežna vprašanja o statusu neodvisnih ekip in konstruktorjev v Formuli 1. Sodba v primeru Racing Pointa bi lahko ustvarila precedenčen primer za prihodnost športa, se boji Seidl. “Ta protest je nadaljnji ključni element, da se na strani FIA-e in Formule 1 razjasni o tem, kako naj Formula 1 zgleda v prihodnosti. Ali želijo, da prvenstvo Formule 1 postane Copy-Paste prvenstvo?,” se vpraša šef ekipe McLaren.
Seidl: Ali veljaki želijo, da Formula 1 postane Copy-Paste prvenstvo?
Potem bi lahko v Formuli 1 – kot v seriji MotoGP – praktično celotne dirkalnike prodali manjšim ekipam in te tako imenovane satelitske ekipe bi imele na razpolago enak material. Istočasno pa bi zbledel šarm neodvisnih konstruktorjev, kor sta McLaren ali Williams. “Menim, da bi bila to za Formulo 1 definitivno napačna pot, za nas pa nobena trajnostna pot,” tako Seidl, za katerega pri protestu ne gre le za vprašanje, ali je Racing Point kopiral zavorne kanale Mercedesa.
“V Formuli 1 je vedno obstajalo tekmovanje med desetimi konstruktorji, kjer je bil dirkalnik končni rezultat znanja, moči in inženirske umetnosti, kar si moral z lastno ekipo graditi dolga leta,” se ozre nazaj Seidl. Če gre na primer za to, da deliš del obese z drugim moštvom, potem ne deliš le dizajn, temveč tudi izkušnje celotne ekipe. “Vsak del dirkalnika Formule 1 je del celotnega koncepta. In sedaj mora Formula 1 odločiti, katero pot želi ubrati.” Položaj McLarna je jasen. Sedaj je pomembno, da FIA razsvetli situacijo, da bo lahko tudi McLaren premislil o svoji vlogi kot neodvisna ekipa. “Vendar je jasno, da želimo ostati neodvisno moštvo z lastno identiteto,” dopolni Nemec.
Če bo FIA dirkalnik ekipe Racing Point spoznala za legalnega, potem Seidl vidi tveganje, da konstruktorskega prvenstva ne bo več mogoče izvesti med desetimi neodvisnimi ekipami. “Seveda ne poznamo vseh detajlov, toda ta protest ne obravnava celotne tematike, temveč je le en element iz nje.”