Še danes, 50 let po njegovi smrti v Monzi, si ljudje niso edini, ali je bil Jochen Rindt pravzaprav Nemec ali Avstrijec. Rojen je bil 18. maja 1942 v Mainzu, pokopan v Gradcu, 11. septembra 1970.
Kot sirota z nemškim državljanstvom je odraščal pri starih starših v Avstriji. Jochenovi starši, ki so v Mainzu vodili mlin za začimbe, so leta 1943 preminili v zračnem napadu v Hamburgu. Jochenov dedek je hotel, da njegov vnuk ostane Nemec. “A se počutim bolj kot Avstrijec,” je na vprašanje novinarjev običajno odvrnil Rindt.
Spomini legende F1-novinarstva, Rogerja Benoita, na tisto usodno nedeljo v Monzi
5. september 1970. V Monzi je topel poletni dan. Kmalu po 11. uri skupaj sedimo na zidu v boksih. Dim pihamo v zrak. Jochen ležerno z velikimi očali s temnimi lečami, jaz kot zelenec z vsega desetimi dirkami pod pasom in cigaro v roki. Pri tem moram povedati, da je Rindt kadil še več kot kasneje razvpiti James Hunt.

Rindtov najboljši prijatelj Jackie Stewart je prišel mimo in rekel: “Jochen, nehaj s tem sranjem. V nasprotnem primeru ne boš več dolgo živ! “
Rindt se je ob tej izjavi zasmejal in znova potegnil. Približno štiri ure pozneje je bil Lotusov zvezdnik in vodilni v svetovnem prvenstvu mrtev.
Umrl je ob 15.45 v zloglasni Parabolici. Na zadnjem treningu se mu je na vhodu v njo pri 280 km/h zlomila ena od kontroverznih notranjih zavornih gredi na njegovem Lotusu 72.
Rindta, ki očitno ni bil pravilno pripet z varnostnim pasom, je v nesreči, v kateri je z levim delom trčil v zaščitno ograjo, katapultiralo iz dirkalnika z nogami naprej. Volan in armaturna plošča sta mu raztrgala prsni koš, karotidno arterijo in prerezala sapnik. “Takoj je bil mrtev,” je povedal Stewart in ustavil vse govorice. Izlet z rešilcem v bolnišnico je bil povsem nepotreben.
Rindtovo ženo Nino je bilo treba tolažiti v boksih. Nekoč je za neko žensko revijo razkrila: »Kadar sem v izložbi zagledala črno obleko, sem jo kupila. Vedel sem, da jo bom zagotovo potrebovala! “
Smrt je bila kljub Jochenovemu dirkanju tabu tema v družini Rindt. Hči Natascha je bila takrat še dojenček. 9. maja 1969 je Jochen Rindt pisal šefu Colinu Chapmanu, ki je bil že takrat znan po lahki konstrukciji svojih dirkalnih avtomobilov: “Skrbi me. Nekatere dele moramo narediti močnejše. Če res želite prihraniti pri teži, lahko izgubim nekaj kilogramov!”
Chapman, ki je vedno nastopal kot britanski gospod, ni dopustil nobene kritike. “Dirkalnik je najboljši, če se takoj po zmagi razleti na posamezne dele.” Lotus 72, prvi klinasti bolid Formule 1, je bil pred 50 leti Chapmanova genialna poteza. Rindt je do Monze zabeležil že pet zmag. Zdel se je nepremagljiv. Toda ves čas je razmišljal o tem, da ne bi več nastopal.
Njegov prijatelj iz otroštva v Gradcu, Helmut Marko, je povedal: “Jochen je spoznal, da pri Lotusu smrtno tvega. Nekako mu je bilo dovolj, Chapmanu ni več zaupal. Želel se je osredotočiti na svojo ekipo formule 2, ki jo je vodil s prijateljem Berniejem Ecclestoneom. S Fittipaldijem bi morala iti tja skupaj vozit zanj.”