Ste že kdaj po avtocesti peljali 264 km/h? Verjetno ne, če pa ste, potem ne komentirajte novice in se ne izdajte. Za Formulo 1 ta hitrost sploh ni tako impresivna. Na mnogih steza dirkalniki Formule 1 dosežejo hitrost preko 300 km/h.
Toda Lewis Hamilton je bil v soboto na kvalifikacijah na 5,793 kilometra dolgi stezi Monze v povprečju hiter 264,362 km/h – torej ne samo na dolgih ravninah, temveč celoten krog, vključno z vsemi zavoji. To je najhitreje odpeljani krog v zgodovini Formule 1. In to kljub temu, da je bil na tej stezi, ki jo imenujejo tempelj hitrosti, tako imenovani “Party Mode“, ki na kvalifikacijah sprošča dodatno moč motorja, prepovedan.
Dirkalniki imajo medtem zmogljivost motorjev, ki sega preko 1.000 konjičkov. To je tudi razlog, zakaj so tačas tako hitri. Turbo motorji iz sredine 80-ih let so imeli na kvalifikacijah celo do 1.500 konjev. Vendar takrat aerodinamika še ni bila tako dobro izpiljena kot danes, tako da dirkalniki te zmogljivosti sploh niso prenesli na stezo. Veliko hitrejša je bila Formula 1 sredi 2000-ih let. Trilitrski V10 motorji so prav tako zmogli do 900 konjev. Vsi hitrostni rekordi prihajajo iz tega obdobja. Na dirki za VN Italije leta 2004 je Antonio Pizzonia v Williamsu dosegel hitrost 369,9 km/h. Leto dni pozneje so Juanu Pablu Montoyi z dirkalnikom McLaren-Mercedes na treningu izmerili celo 372,6 km/h.

Danes so dirkalniki hitri nekje okrog 360 km/h. Vendar dirkači danes čas lovijo v zavojih. Dolgo časa je Rubens Barrichello držal rekord najhitrejšega pole positiona. Leta 2004 je krog v Monzi odpeljal s povprečno hitrostjo 260,395 km/h. Šele leta 2018 je ta rekord presegel Kimi Raikkonen – prav tako v Ferrariju. Finec je pole position osvojil s povprečno hitrostjo 263,587 km/h. Letos je bil Hamilton skoraj 1 km/h hitrejši.

Toda na dirki bo težje premagati rekorde iz preteklosti. Leta 2003 je Michael Schumacher v Monzi pri zmagi dosegel povprečno hitrost 247,586 km/h. Takrat so bili dirkači nenehno na stopalki za plin, ni jim bilo treba paziti na motor in gume in predvsem so lahko dolivali gorivo. Danes so dirkalniki na startu s polnim rezervoarjem in zaradi tega nosijo s seboj veliko težo. In to zmanjšuje povprečno hitrost. Na lanski dirki v Monzi je zmagovalec Charles Leclerc prišel na povprečno hitrost 243,931 km/h, ker je lahko prosto dirkal brez faz rumenih zastav. Kljub temu pa je bil počasnejši kot v letih 2003 do 2006.