Pastor MALDONADO: MIT in TEORIJE ZAROTE okoli zadnje WILLIAMSOVE ZMAGE

Takrat je Pastor Maldonado presenetljivo zmagal na Veliki nagradi Španije, potem ko je v kvalifikacijah povsem nepričakovano zasedel pole position. Za ekipo Williams je bil to prvi triumf po Braziliji leta 2004 in zadnji doslej.

Do tistega dirkaškega vikenda Williams FW34 v sezoni 2012 ni bil ravno dirkalnik za zmage in tudi kasneje temu ni bilo tako. Zato se je v paddocku hitro razširila domneva, da zmaga Maldonada v Španiji ni bila ravno čista kot solza.

Tako je nastala teorija zarote, po kateri naj bi pri Williamsu vse ostale prelisičili s posebnimi gumami in tako dobil prednost, vse skupaj pa naj bi potekalo pod vednostjo takratnega šefa Formule 1,  Bernieja Ecclestoneja, ki je želel ustanovitelju ekipe Franku Williamsu podariti zakasnelo rojstnodnevno darilo. Mesec prej je Williams namreč dopolnil 70 let.

Venezuelski dirkač Pastor Maldonado je še vedno zanji, ki mu je to uspelo z Williamsom.

To teorijo je še dodatno spodbudil požar, ki je po dirki izbruhnil v  Williamsovih boksih in uničil vso opremo, vključno z gumami. Zlonamerni jeziki so trdili, da so bili na ta način dokazi uničeni. Alexander Wurz, takrat svetovalec pri Williamsu, je zdaj jasno povedal, da nič od tega ne drži. “Vsekakor niso goljufali,” je Avstrijec dejal v intervjuju za ORF. “Takrat sem bil še del ekipe in takrat je bil pri Williamsu tudi Toto Wolff. Tisti požar je bil res nevaren, povzročil je pravo razdejanje,” se spominja Wurz.

Wurz nenadno izboljšanje forme v Španiji razlaga takole: “Avto je bil zelo hiter, saj smo kot ekipa prvi razumeli, da moramo segreti sprednjo pnevmatiko tudi nad platiščem. To smo ugotovili med testiranji.”

Alex Wurz zavrača teorije zarote glede uporabe posebnih pnevmatik, ki bi omogočile Ecclestonejevo darilo za 70. rojstni dan njegovega prijatelja Franka Williamsa.

“Stali smo na progi in se pogovarjali o količinskem pretoku zraka, ki gre skozi platišče in vedno ohladi pnevmatiko. In vsi so zaradi tega imeli težave s podkrmarjenjem. To smo ugotovili kot prvi,” pravi Wurz in dodaja: “Ed Wood, naš glavni inženir je nato hitro in uspešno prilagodil delovanje sistema za hlajenje zavor.”

“To je še zdaj velika tema, kopiranje v Formuli 1 – npr. pri Racing Pointu in Mercedesu,” ugotavlja Wurz. “Prvi smo našli rešitev, a so jo nato vsi kopirali in Williams je spet padel nazaj. Toda tudi dirko pred in po Barceloni smo bili zelo hitri.”

Kljub temu, se ekipa ni več uspela približati uspehu, ki so ga dosegli v Španiji. Pastor Maldonado se je na preostalih petnajstih dirkah do točk prebil le še trikrat, a mu za uteho ostaja dejstvo, da je še vedno zadnji dirkač, ki je zmagal z Williamsom.

spot_img

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO