in ,

TOYOTA GR YARIS: OKUS po WRC-ju

Ni pretiravanje, če zapišemo, da je nova Toyota GR Yaris eden najbolj pričakovanih avtomobilov tega leta.

Končno je tu, bi lahko rekli. Evropska podružnica Toyote je namreč na stari celini predstavila najpotentnejšega predstavnika družine Yaris, ki na papirju obljublja zelo veliko. Ponovimo samo na kratko – poganja ga 1,6-litrski prisilno polnjen trivaljnik največje moči 261 KM in s 360 Nm maksimalnega navora, ki se prek šeststopenjskega menjalnika in povsem novega štirikolesnega pogona prenaša na vse štiri okončine.

Do stotice Toyota GR Yaris potrebuje vsega 5,5 sekunde, najvišja hitrost je elektronsko omejena na 230 km/h. Sam pogon, ki je dobil komercialno ime GR-Four vozniku ponuja možnost izbire med tremi načini vožnje (Normal, Sport in Track), pri čemer se navor med osema porazdeljuje v razmerjih 60:40, 30:70 ali 50:50.

Ker v aktualni družini Yaris doslej ni bilo trivratnega modela, so model GR Yaris morali narediti pravzaprav povsem zase, pri čemer pa ne gre pozabiti, da bodo s to karoserijsko obliko prihodnje leto nastopali tudi v WRC. Ne glede na vse tudi to razkriva, kako poseben projekt je »strupeni« Yaris.

Zadevščina resda temelji na običajnem Yarisu, a je zadnji del avtomobila zasnovan povsem na novo in ima tudi povsem drugačno vzmetenje, saj so namesto torzijskega vpetja uporabili dvojni vzmetni nogi. Nižja je tudi streha, izdelana iz karbonskih polimerov, odbijač in vrata prtljažnika pa so iz aluminija. Avto sicer tehta 1.280 kilogramov.

Za doplačilo pri Toyoti ponujajo tudi paket Circuit Pack z delno zaporo diferenciala spredaj in zadaj, še ostreje nastavljenim vzmetenjem ter kompletom 18-palčnil platišč z gumami Michelin Pilot 4s. Druga možnost doplačila je Convenience Pack, ki je bolj namenjen tistim, ki želijo maksimalno raven udobja, saj prinaša vrhunski avdio sistem JBL, tipala za pomoč pri pakiranju, navigacijski sistem in dvopodročno klimatsko napravo.

Cene za Toyoto GR Yaris se na nemškem tržišču pričenjajo pri 33.200 evrih.

Galerija: Toyota GR Yaris

RALF SCHUMACHER: Politika HAMILTONA je nevarna za FORMULO 1

BERGER: FERRARI ne more zmagati, če je popolnoma ITALIJANSKI