in

FIA pod plazom KRITIK: Nič se niso naučili iz nesreče Julesa BIANCHIJA

Situacija z dirkalnikom Nicholasa Latifija, ki ga še vedno niso odstranili, ko se je začel drugi del kvalifikacij v Istanbulu, je spomnila na nesrečne dogodke izpred šestih let.

Charles Leclerc je bil “precej šokiran”, ko je na začetku Q2 na kvalifikacijah v Carigradu ob stezi zagledal avtodvigalo. Šest let prej je Monačan ob podobni situaciji izgubil svojega dobrega prijatelja Julesa Bianchija. Na Veliki nagradi Japonske leta 2014 je Francoz trčil v avtodvigalo, se hudo poškodoval in kasneje zaradi tega tudi umrl.

Nekako je veljalo, da se v Formuli 1 takšni prizori nikoli več bodo ponovili. Pa vendar so bili dirkači v soboto po začetku Q2 po nepotrebnem ogroženi, čeprav je bilo avtodvigalo še vedno na robu proge. “Ali se nismo ničesar naučili iz preteklosti?” je tvitnil nekdanji voznik Formule 1, Marcus Ericsson.

Pravzaprav se je treba vprašati, kako bi lahko prišlo do situacije, v kateri so mnogi gledalci neizogibno pomislili na tisto usodno jesensko nedeljo v Suzuki. Vprašanje je tudi, kaj se je pravzaprav dogajalo minulo soboto v Turčiji?

Povod za vse skupaj je bil zdrs Nicholasa Latifija s proge v osmem ovinku. Vse skupaj se je dogajalo ob koncu prvega dela kvalifikacij, s čimer je poskrbel za dvojne rumene zastave in jezo Kevina Magnussena, saj se s kamere v njegovem dirkalniku vidi, da je bila na semaforjih prikazana celo rdeča zastava. Ne glede na Dančevo slabo voljo vse skupaj pomembnejših posledic na nadaljevanje kvalifikacij še ni imelo.

Neprimerno večja napaka se je zgodila nekaj minut kasneje, saj se je po koncu Q1 ob robu steze premikal žerjav, ki je Latifijevega Williamsa osvobodil iz gramoznega korita. Normalen postopek, ker Latifi tega seveda ni mogel več storiti sam. Sporno pa je, da je kmalu zatem vodstvo dirke spustilo dirkalnike nazaj na stezo in začelo z drugim delom kvalifikacij, kljub temu, da reševanje Latifijevega dirkalnika še ni bilo zaključeno.

Glavni problem je bil seveda ta, da je bil žerjav še vedno tik ob robu proge, ko je v boksih zasvetila zelena luč. “Skoraj ne morem verjeti, da bi to storili namerno,” se sprašuje Alexander Albon in dodaja: “Pričakoval sem, da bodo dali signal za start čez pet minut, a je pretekla vsega minuta, nato pa se je že začelo.”

“Mislil sem, da so žerjav verjetno premaknili dokaj hitro. A očitno ni bilo dovolj časa,” je dejal Albon, za katerega bi to lahko bil le “nesporazum”. Tudi Daniel Ricciardo je bil “precej presenečen” in je menil, da se vodstvo dirke verjetno boji teme, ki je zaradi razpotegnjenih kvalifikacij vse bolj grozila, da le-te ne bodo izpeljane do konca.

Direktor dirke Michael Masi poudarja, da to tema ni bila razlog za prehiter start drugega dela kvalifikacij. Namesto tega se je pri odločitvi oprl na podatke svojega asistenta ( t.i. Clerk of the Course), ki mu je “zagotovil”, da žerjav ne bo več v nevarnem območju, takoj ko bodo prvi avtomobili dosegli ovinek št. 8. Masi mu je zaupal in začel s Q2.

Pri tem je seveda potrebno opozoriti, da asistenta imenuje lokalni organizator in ne FIA: “Avtomobile smo spustili iz boksov, medtem ko je vozilo za reševanje zapeljalo proti zasilnemu izhodu,” pojasnjuje Masi, ki se je zanesel na oceno, da bo žerjav dovolj hitro zapustil rob steze.

A temu ni bilo tako. Dejansko je minilo skoraj dve minuti od začetka Q2, preden je žerjav zares izginil za varnostno ograjo in za dirkače na progi ni bilo več nevarnosti. Do tega trenutka je Masi situacijo “premostil” tako, da je na tistem območju prikazal dvojno rumeno zastavo.

ABU DABI test: SHWARTZMAN in FUOCO za FERRARI

KUBICA bi se lahko 2021 vrnil v RALLY z ekipo HYUNDAI