in ,

SAUBER 2022: S FERRARIJEVIMI motorji, vendar brez ALFE ROMEO?

Dogovor med Sauber Motorsport in Alfa Romeo je bil podaljšan le do konca leta 2021. Prav mogoče je, da bodo Švicarji še naprej sodelovali s Ferrarijem, ime Alfa Romeo pa bo izginilo iz Formule 1.

Foto: HB Press

Konec oktobra lanskega leta le bilo objavljeno, da se je sodelovanje med švicarskim moštvom Sauber in Alfo Romeo podaljšalo, a le za eno leto. Postavlja se vprašanje, kako se bo nadaljevalo po izteku sodelovanja?

Kot vemo, je koncern Fiat Chrysler (FCA) leta 2018 poglobil sodelovanje s švicarskim moštvom, tako da je leta 2019 ime Sauber izginilo in je ekipa nastopila pod imenom Alfa Romeo Racing. To sodelovanje je bilo podaljšano do konca letošnjega leta. Znano je, da pogodba med FCA in Sauberjem predvideva, da dirkajo s Ferrarijevimi motorji in da ima Maranello pravico do enega sedeža, katerega bo tudi letos zasedel Giovinazzi. Ferrari in Sauber sodelujeta že dolga leta, korenine sežejo nazaj na Petra Sauberja in Jeana Todta. Njuno prijateljstvo je postavilo temelje za Ferrarijeve motorje v dirkalnikih Sauberja. In Sergio Marchionne je takrat za Alfo Romeo izbral prav Sauber, ker podobo sodelovanje s Haasom ni bilo mogoče, kajti Američan ni želel imeti v svojem dirkalniku mladega dirkača Ferrarijeve akademije, prav tako tudi ne reklamo za Alfo Romeo v tej obliki. ,

Pokojni Sergio Marchionne je bil veliki podpornik sodelovanja med Sauberjem in Alfo Romeo. Toda z združitvijo PSA in FCA v Stellantis je nadaljnje sodelovanje Švicarjev z italijansko avtomobilsko znamko po koncu leta 2021 pod velikim vprašajem.

Zaradi tega je tudi spodletel načrt Marchionneja, da iz Sauberja naredi ekipo Alfa Romeo Racing, pri ekipi Haas pa bi v Formulo 1 vrnil znamko Maserati. Julija 2018 je Marchionne umrl in brez velikega zagovornika rešitve “Sauber kot Alfa Romeo” se postavlja vprašanje, ali se bo to sodelovanje nadaljevalo. Odgovor bodo morali najti menedžerji Stellantisa, novega avtomobilskega holdinga, ki je nastal z združitvijo francoske skupine PSA ( z znamkami Peugeot, Citroen, DS, Opel in Vauxhall) in koncerna Fiat-Chrysler Automobiles FCA (Fiat, Abarth, Lancia, Alfa Romeo, Maserati, Chrysler, Jeep, Dodge, Ram Trucks). V osnovi obstajajo tri možnosti: Partnerstvo bo spoznano za dovolj dragoceno za nadaljevanje. V tem primeru ostaja pri tehniki Ferrarija pod imenom Alfa Romeo. Logično trajanje sodelovanje bi bilo od leta 2022 do leta 2025, torej dokler so v veljavi aktualne pogonske enote. Iz razlogov kontinuitete in finančnega angažiranja FCA-ja pri Sauberju je to rešitev, katero si želi tudi šef moštva Frederic Vasseur. Koliko FCA plačuje za nastop Alfe Romea, pa ni znano.

Šef ekipe Frederic Vasseur si želi nadaljevanje sodelovanja tudi po koncu letošnje sezone, toda lahko se zgodi, da se bo moral odreči podpore Alfe Romea in nadaljevati kot partner Ferrarija ali pa celo zamenjati dobavitelja motorjev, kjer se najbolj omenja Renault – Foto: HB Press

Vendar pa je tudi mogoče, da bosta Carlos Tavares, izvršni direktor Stellantisa in predsednik upravnega odbora John Elkann, ki je tudi šef Ferrarija, odločila, da prekineta angažiranje Alfe Romea v Formuli 1. Potem bi obstajali dve možnosti: Ali bo Sauber nadaljeval sodelovanje s Ferrrarijem kot partner, kar je bil primer pred Alfo Romeom, ali pa bo sodeloval s proizvajalcem, ki letos nima nobenega partnerja, to pa je Renault. Tavares je o štirinajstih avtomobilskih znamkah skupine Stellantis dejal: “Vsaki znamki bo omogočena možnost, da se lahko razvija. Toda istočasno se morajo stvari spremeniti, kajti postati moramo bolj učinkoviti.”                               

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Podprvak MORBIDELLI bo v sezoni 2021 spet nastopal s starejšo verzijo YAMAHE M1

FREDERIK VESTI je postal novi član MERCEDESOVEGA programa mladih dirkačev