in ,

Leta 2024 na dirki 24 ur LE MANSA z dirkalnikom na VODIK

Leta 2024 naj bi na znameniti dirki 24 ur Le Mansa nastopil dirkalnik na vodik, katerega je testiral nekdanji dirkač Formule 1 in zdajšnji dirkač Formule E Stoffel Vandoorne.

Elektromotorji so že našli pot do široke uporabe v avtomobilskem športu. Sedaj se v eni izmed pomembnih mednarodnih kategorij v ospredje prebija prvi projekt na vodik, kajti leta 2024 naj bi na znameniti dirki 24 ur Le Mansa nastopil prototip dirkalnika na vodik.

Za tem projektom stojijo H24 Racing, GreenGT in tudi organizatorji dirke v Le Mansu. V tekmi za najpomembnejše tehnologije prihodnosti želijo svojo platformo, najstarejšo vzdržljivostno dirko na svetu, narediti zanimivo za proizvajalce. In tukaj ničesar ne prepuščajo slučaju in pri tem iz lastnega žepa podpirajo projekt H24. Prominentni partnerji so naftni koncern Total in švicarski proizvajalec ur Richard Mille. V ta namen so pogodbo podpisali z znanim imenom iz Formule 1 in sicer je to Stoffel Vandoorne, ki je med letoma 2016 in 2018 za McLaren odpeljal 41 dirk in zbral 26 točk. Tačas je Belgijec aktiven za Mercedes v Formuli E.

Leta 2019 je Vandoorne v svojem premiernem nastopu na dirki 24 ur Le Mansa v dirkalniku SMP Racing kategorije LMP1 osvojil tretje mesto. Belgijec tako prinaša izkušnje iz vzdržljivostnih dirk, prav tako pa tudi iz področja električnih dirkalnikov. Idealna mešanica za H24 Racing. Poleg Vandoornea bo testiral tudi Francoz Norman Nato, ki je bil lani drugi v Le Mansu z ekipo Rebellion, letos pa dirka v Formuli E za moštvo Venturi. Dva nadaljnja dirkača pa naj bi objavili v kratkem.

https://twitter.com/24heuresdumans/status/1350066462841589761

Veliko tehničnih detajlov tačas še ni znanih. Prvi prototip LMPH2G je lani nastopil na Michelin Le Mans-Cup. Na osnovi prototipa LMP3 od Addess, je GreenGT izdelal športni dirkalnik na vodik. Štirje elektromotorji so posamično gnali kolesa s skupno zmogljivostjo 480 kW (653 KM), plus 250 kW (340 KM) za 20 sekund s pridobljeno energijo zavor. Novi prototip H24 temelji na isti šasiji. Toda število motorjev so zmanjšali na dva, enega za prednjo in enega za zadnjo os. Zmogljivost pa ne bo nič manjša. Od 0 do 100 km/h naj bi ta dirkalnik pospešil v 3,4 sekunde, najvišja hitrost pa bo ostala preko 300 km/h. Teža dirkalnika pa se je iz 1430 kilogramov zmanjšala za 150 kilogramov.

Teža za športni dirkalnik je s tem še vedno več kot zajetna. Toda to je ena izmed pomanjkljivosti tehnologije vodika. Rezervoarji vodika s 700 barov so težki, prav tako tudi varnostna struktura dirkalnika. Kajti visoko eksplozivni vodik mora pri trčenju z veliko hitrostjo ostati zaščiten. H24 Racing naj bi tvoril le začetek. V prihodnjih letih naj bi dovoljenje za dirko 24 ur Le Mansa dobili tudi dirkalniki na vodik drugih proizvajalcev.                     

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Maya WEUG je prva ženska v FERRARI DRIVER ACADEMY

RED BULL o prihodnosti: Odločitev bo padla v PONEDELJEK