in

TRADICIJA vs. MARKETING: Joan MIR se je odpovedal ŠTEVILKI 1

Svetovni prvak v MotoGP, Joan Mir, bo v sezoni 2021 vozil s svojo številko 36. Številka 1 v zadnjih dvajsetih letih skorajda ni bila uporabljena.

Joan Mir kot aktualni svetovni prvak v MotoGP ne bo dirkal s številko 1, ampak bo ostala zvest svoji običajni številki 36. S to številko je Španec zmagal v Moto3 leta 2017 in v MotoGP v minuli sezoni.

Voznik Suzukija si je čez zimo želel vzeti nekaj časa za razmislek. Po osvojitvi naslova je pustil odprti obe možnosti. “Nekega dne sem se zbudil in se odločil,” pravi Mir. “Odlično bi bilo, če bi uporabili številko 1, saj gre za edinstveno izkušnjo in uresničitev sanj.”

https://twitter.com/suzukimotogp/status/1360183775305621504

“Ampak mislim, da je 36 tista številka, s katero sem vso svojo kariero trdo delal. Pripeljala me je do sem, kjer sem zdaj. Z njo sem osvojil dva naslova svetovnega prvaka. Tudi moje delo še ni končano in s to številko moram delita še bolj trdo kot doslej,” je dodal aktualni svetovni prvak razreda MotoGP.

“Želim si osvojiti še več svetovnih naslovov in večkrat imeti več možnosti za izbiro štartne številke. Zdaj sem imel priložnost in odločil sem se za 36. A to še ne pomeni, da ne bom izbral številke 1, če bi se to ponovilo,” je zaključil Mir.

V zgodovini motociklističnega svetovnega prvenstva je bila desetletja tradicija in čast, da je svetovni prvak naslednje leto vozil s štartno številko 1. Prvi voznik, ki se je odpovedal tej navadi, je bil Barry Sheene.

Britanec se je proslavil zunaj sveta motošporta in je v sedemdesetih veljal za pravega superzvezdnika. Po dveh naslovih svetovnega prvaka v letih 1976 in 1977 je zavrnil številko 1 in ostal pri svoji legendarni štartni številki 7.

Casey Stoner je bil zadnji od dirkačev, ki se je odločil, da bo po osvojitvi naslova na svojem motociklu uporabljal enico.

Minilo je več kot 20 let, preden je kateri od voznikov znova prekinil ustaljeno tradicijo. To je bil nihče drug kot Valentino Rossi, ki je vedno ostal pri svoji rumeni štartni številki 46. Tudi komercialni razlogi so imeli pri tem pomembno vlogo.

Odkar je Kenny Roberts ml. leta 2001 na svojem Suzukiju imel številko 1, je le nekaj voznikov je sledilo tej tradiciji. To sta bila Nicky Hayden leta 2007 in Casey Stoner leta 2008. Podobno je storil tudi Jorge Lorenzo v sezoni 2010, pri čemer je bila enica v njegovem primeru precej blizu njegovim inicialkam JL. Ko je Španec osvojil svoj drugi in tretji naslov, je ostal zvest svoji številki 99. Casey Stoner je tako zadnji dirkač, ki je na svojem motociklu uporabljal številko 1, in sicer v sezoni 2012.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

VETTEL opozarja pred pritiskom na EKIPE zaradi TROJČKOV v koledarju dirk

Ravnodušen MAZEPIN: Težave ekipe HAAS so zame nepomembne