V sredo preteklega tedna smo bili priča senzacionalni vesti. Ferrari se vrača v najvišji razred dirke 24 ur Le Mansa kot tudi v prvenstvo športnih avtomobilov WEC. Proizvajalec iz Maranella je uradno sporočil, da se v Le Mans vračajo leta 2023.
Ferrari razvija lasten Hypercar dirkalnik in se s tem priključuje Toyoti, Glickenhausu in Peugeotu, ki prav tako razvijajo LMH dirkalnik. Leta 2023 se bosta priključila tudi oba nemška proizvajalca Audi in Porsche kot tudi Acura – prav tako z lastnimi LMDh dirkalniki. Ferrari govori v svoji napovedi o vstopu v FIA WEC prvenstvo. Pod novim pravilnikom Hypercar naj bi bilo v bodoče tudi možno, da nastopijo na najpomembnejših vztrajnostnih dirkah v ZDA serije IMSA, predvsem Daytona in Sebring. Ferrari je pred nekaj tedni pričel z razvojem lastnega Hypercar dirkalnika. Ime dirkalnika in dirkačev bodo objavili v poznejšem trenutku. Ferrari se točno po 50 letih po svojem zadnjem nastopu vrača v vrhunski razred športnih avtomobilov. Toyota in Glickenhaus bosta v Le Mansu nastopila že letos, Peugeot se bo priključil prihodnje leto.
Ferrari je z devetimi skupnimi zmagami tretji najuspešnejši proizvajalec na dirki 24 ur Le Mansa. Samo Porsche (19) in Audi (13) sta dosegla več zmag. Oba nemška proizvajalca se nista odločila za izdelavo čistega Hypercar dirkalnika, temveč za razvoj tipa LMDh z več standardiziranimi deli kot sta šasija in hibridni sistem. LMH in LMDh naj bi od leta 2023 s pomočjo izenačitve zmogljivosti motorjev (Balance of Performance) nastopala na istem nivoju. Ferrarijeva zadnja zmaga v Le Mansu sega daleč nazaj. Nazadnje so dobili to klasično dirko leta 1965, kar je bila zadnja v seriji zmag, ki se je pričela leta 1960. “Z novim Hypercar programom Le Mansa Ferrari znova potrjuje svojo zavezanost športu in svojo odločenost, da bo protagonist na velikih svetovnih motošportnih dogodkih,” je v izjavi za javnost povedal John Elkann, predsednik Ferrarija.
S Ferrarijem se kot svetilnik motošporta v boj za prestižne skupne zmage v Le Mans vrača veliko ime. Nekdanji Ferrarijev šef ekipe iz zdajšnji predsednik FIA-e Jean Todt je povedal: “Napoved Ferrarija, da bo od leta 2023 znova nastopal v seriji WEC z Le Mans Hypercar dirkalnikom, je dobra novica za FIA-o, ACO in za celoten svet motošporta. Verjamem v koncept Hypercar dirkalnikov z povezanostjo do cestnega programa, ki bodo nastopali v FIA prvenstvu serije WEC in Le Mansu.” Ko se bo Ferrari leta 2023 vrnil v vrhunski razred 24 ur Le Mansa, bo tudi posebna obletnica. Takratna dirka bo potekala že stotič v zgodovini Le Mansa. Pierre Fillon, predsednik ACO, pa je ob napovedi Ferrarija povedal: “Danes je sijajen dan za vzdržljivostne dirke. Ferrari se vrača na 24 ur Le Mansa in serijo WEC na najvišjem nivoju. Kategorija Hypercar dirkalnikov obeta epske boje. Poleg Ferrarija bomo v letu 2023 imeli mnoge proizvajalce, ki so se nam priključili in ki bodo storili vse, da osvojijo to zgodovinsko dirko.“
Tako imenovani Hypercar razred bo letos zamenjal kategorijo LMP1 kot najvišji razred v seriji WEC in 24 ur Le Mansa. Od leta 2023 naj bi se skupaj z dirkalniki LMDh iz ameriške serije IMSA na najpomembnejših dirkah športnih avtomobilov na svetu borili za skupne zmage. Hypercars in LMDh dirkalniki imajo po pravilniku maksimalno sistemsko zmogljivost 680 KM. Medtem ko bodo pri LMDh dirkalnikih uporabili standardne šasije različnih proizvajalcev LMP2 kot tudi enotne hibridne sisteme, pa ima graditelji Hypercar dirkalnikov večje tehnične svoboščine. Lahko razvijejo lasten hibridni sistem, ki pa bo lahko uporabljen le na prednji osi. V nobenem primeru pa ne smejo prekoračiti skupne zmogljivosti 680 KM. Poleg tega ima proizvajalci tudi več svoboščin pri zasnovi šasij za svoje Hypercar dirkalnike.