in , ,

Prava vojna med RED BULLOM in MERCEDESOM se dogaja izven STEZE

Red Bull je z odprtjem svojega novega oddelka motorjev povzročil počasno drobljenje Mercedesovega vseobsegajočega motornega oddelka, ki se nahaja le dobrih 40 kilometrov od Milton Keynesa.

Foto: HB Press

Skupaj s pričakovanim tesnim dvobojem za naslov letošnjega prvaka med Lewisom Hamiltonom, dirkačem Mercedesa, in Maxom Verstappnom, dirkačem Red Bulla, se v ozadju ustvarja še več bojnih linij, saj sta se ekipi začeli prepirati zaradi ključnih Mercedesovih ljudi. In ta prepir je dejansko prava vojna.

Po objavi, da je Red Bull ustanovil svoj oddelek za motorje, ki sliši na ime Red Bull Powertrains, da bi lahko s tem prevzel Hondino intelektualno lastnino in začel proizvajati lastne motorje od leta 2022 dalje, je vedno obstajala možnost, da bo ekipa takoj začela vohljati okrog Mercedesa. Nenavadno za boj v prvenstvu, sta oba velika tekmeca v Formuli 1 oddaljena le dobrih 40 kilometrov. To pomeni, da imajo uslužbenci, ki želijo zapustiti enega, da bi se pridružili drugemu, v najslabšem primeru 35 dodatnih minut vožnje na delo. Ker se oddelek Mercedes High Performance Powertrains počasi a zanesljivo sooča z zmanjševanjem števila zaposlenih pri motorjih, saj se morajo uskladiti z omejitvami zgornje meje proračuna, se je določeno obstoječe osebje v Brixworthu, ko je Red Bull začel vohljati, hitro odzvalo.

Red Bull je z ustanovitvijo lastnega oddelka motorjev Red Bull Powertrains vedel, kje mora poiskati ustrezne okrepitve in sicer pri Mercedesu v Brixworthu, kjer so v času hibridne dobe dokazali svojo kvaliteto.

Kot prvi se je odzval Ben Hodgkinson, dolgoletni inženir Mercedesa, ki je bil prisoten že v času, ko so te motorje nazivali Ilmor. Pred kratkim pa je Red Bull objavil še prihod petih nadaljnjih strokovnjakov iz Brixwortha, ki bodo v Milton Keynesu zasedli nove položaje. In to, sodeč po navedbah Red Bulla, še ni konec kadrovanja. Tukaj ne gre za kanček starejših uslužbencev, tukaj gre za uveljavljene strokovnjake. In kar je še bolj zaskrbljujoče za Mercedes, vsi strokovnjaki ekipo zapuščajo s pogledom na uvedbo zamrznitve razvoja motorjev od leta 2022 naprej. To pomeni, da odhajajo s skoraj celotnim znanjem zmogljivosti Mercedesovega aktualnega motorja.

Toto Wolff, šef ekipe Mercedes, se v zadnjem času trudi omiliti nastalo situacijo, vendar mu to vedno ne uspe, saj se pogosto spušča v verbalno vojno z Red Bullom – Foto: HB Press

Skupaj s podjetjem Red Bull, ki zaposluje osebje iz Hondinega oddelka za motorje v Veliki Britaniji, gre za resno izjavo o nameri, saj gradijo to novo podjetje, kar je dolgoročni načrt za razvoj novega lastnega motorja pravilnika, ki v veljavo stopi leta 2025. “Nekatera delovna mesta bomo lahko zagotovo zaščitili pri Hondi UK, njihovi operativni bazi, podedovali bomo nekaj odličnih ljudi iz HRD v Veliki Britaniji,” je za Sky Sports povedal Christian Horner, šef ekipe Red Bull, ki bo tudi izvršni direktor motornega oddelka. “In seveda smo na poti zaposlovanja, da bi v ta vznemirljiv projekt pripeljali nekaj najboljših talentov, ki predstavlja verjetno najbolj razburljivo novo inženirsko podjetje na področju motorjev v zadnjih 50 letih.

Toda razkritje Helmuta Marka, da Mercedes osebju, ki želi oditi, ponuja dvojno plačo, kaže na stanje obupa v Brixworthu, kjer je sedež motornega oddelka srebrnih puščic – Foto: HB Press

Razumljivo je, da je ta krvavitev za Mercedes velika skrb. Toto Wolff je dirkaški konec tedna VN Portugalske preživljal v tem, da se je trudil čim bolj ublažiti te razmere, ko je govoril o športnem duhu bitke, vendar razkritje Helmuta Marka, da Mercedes osebju, ki želi oditi ponuja dvojne plače, kaže na njihovo stopnjo obupa. To je prvič po prihodu Tota Wolffa, da se ekipa sooča z nenadzorovanim odhodom osebja na visoki ravni, pri čemer večina starejšega osebja odhaja nadzorovano z že vzpostavljenimi jasnimi nadomestili. Jasno je, da Mercedes situacije ne jemlje križem rok. Hodgkinsona so prisilili v podaljšan dopust, tako da inženir do konca leta 2022 ne bo mogel prevzeti novega položaja tehničnega direktorja pri Red Bullu. Omenjeni podaljšan dopust naj bi pričakovala tudi peterica ostalih strokovnjakov, ki se odpravlja v Milton Keynes. Red Bull pa je še oznanil prihod drugega neimenovanega strokovnjak, seveda pa ni nujno, da bo ta oseba iz Mercedesa.

Christian Horner, šef ekipe Red Bull, ki se veseli prihoda strokovnjakov iz Brixwortha, pa s svojimi izjavami samo še podžiga razpoloženje pri tekmecu – Foto: HB Press

Več kot očitno je, da je Mercedes v zadnjih sedmih letih hibridne dobe opravil sijajno delo, določeni temelji pa so bili seveda postavljeni že v dobi V8 motorjev. “Ozreš se naokoli, kje so talenti in tukaj v Veliki Britaniji jih imamo veliko in Benovo ime je prišlo v ospredje in bil je naš jasen kandidat. Bil sem zelo navdušen, da se je strinjal s priključitvijo naši ekipi za to novo vznemirljivo poglavje Red Bulla v Formuli 1,” še pove Horner. Trenutno lahko ta bitka v resnici gre le v eno smer. To je največja naložba Red Bulla od prvotnega nakupa ekipe Jaguar leta 2004, z namenom, da ekipo spremeni v nekaj bolj podobnega kot je Ferrari.

Maxu Verstappnu, ki ima z Red Bullom dolgoročno pogodbe, se lahko ob trenutni situaciji samo smeji, kajti Nizozemec se za prihodnje nahaja v odličnem položaju – Foto: HB Press

Max Verstappen, dirkač Red Bulla, se je v četrtek na FIA tiskovni konferenci VN Španije trudil, da se mu ne bi videl nasmeh na obrazu. Z dolgoročno pogodbo z Milton Keynesom, je nizozemski dirkač v odličnem položaju, da izkoristi to situacijo z Mercedesovimi kadri. Po njegovem mnenju je povsem logično, da si bodo zaposleni pri Mercedesu želeli novih izzivov glede prihajajočega novega pravilnika in večjo varnost delovnih mest v podjetju, ki je v trenutni fazi rasti. “To je zanimivo, a povsem normalno. Tudi sam mislim, da če je ekipa tako dolgo dominantna, si bodo ljudje poskušali pridobiti takšne kadre. Vendar pa mislim, da gre za zanimiv novi projekt, ki je del naše strani. Torej, kadar so ljudje dlje časa na istem mestu, si včasih želijo poiskati nove izzive. In mislim, da je to razumljivo,” doda Verstappen.                

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

ANALIZA simulacije dirke: Ali HONDA in RED BULL skrivata hitrost?

VERSTAPPEN: Upam, da se v PORTIMAO ne bomo več vrnili