V Monaku je vse drugače in to se prične že s potekom dirkaškega konca tedna. Kajti prva dva prosta treninga sta na sporedu že v četrtek in ne v petek, kar je običajno na vseh ostalih prizoriščih.
Steza sama je najpočasnejša v celotnem programu Formule 1, toda sodeč po izjavah dirkačev najtežja od vseh. Dirkati s hitrostjo 300 km/h vzdolž ograde je nekaj posebnega in od dirkačev zahteva popolno koncentracijo. Mentalno je Monako največji izziv za dirkača Formule 1. Kdor tukaj zmaga, je dobil v določenem pomenu plemiški naslov. Nobena zmaga med dirkači ni tako vroče zaželena kot Monako, z izjemo njegove domače seveda. Nobena dirka ne omogoča toliko presenetljivih zmag. To daje tekmecem Lewisa Hamiltona in Maxa Verstappna določeno upanje. Tukaj moramo omeniti predvsem domačina Charlesa Leclerca v Ferrariju, ki je na prvih štirih dirkah sezone pokazal odlične predstave.
Ena tema je v Monaku stalnica, kot rdeča nit, in sicer kdor si tukaj privošči napako in nič kaj nežno pristane v zaščitni ogradi. Nesreča ne razblini samo celotnega programa dirkača, nesreča uniči tudi tisto, kar je po mnenju Sebastiana Vettla zelo pomembno in to je priti v pravi monaški ritem že od prvega dne in stopnjevanje zaupanja v dirkalnik. Le tako lahko nek dirkač v tunelu zaščitnih ograd doseže hiter čas.
Da ne bi ničesar zamudili, je tukaj časovni urnik in vse potrebne pomembne informacije glede tega spektakla ob Azurni obali. Seveda pa si lahko vse okrog Monaka preberete na naši strani, na Facebooku in Instagramu.
Urnik VN Monaka
Četrtek, 20.5.2021
11.30 – 12.30 1. prosti trening (FP1)
15.00 – 16.00 2. prosti trening (FP2)
Sobota, 22.5.2020
12.00 – 13.00 3. prosti trening (FP3)
15.00 – 16.00 Kvalifikacije (Q)
Nedelja, 23.5.2021
15.00 – 17.00 Dirka (R)
Vreme VN Monaka
Monte Carlo se lahko v maju pohvali s povprečnimi temperaturami med 12°C in 18°C, seveda z rahlimi odstopanji. Monte Carlo je v maju tudi zelo moker mesec, zato se lahko zgodi, da bodo dirkači ob dejstvu, da že tako dirkajo s polno hitrostjo tik ob ogradah, imeli še težje delo z mokro stezo.
Prve napovedi vremena za dirkaški konec tedna VN Monaka pa pravijo, da gre računati s temperaturami okrog 20°C, ali bo deževalo, pa še ni jasno.
Zmesi gum VN Monaka
Pirelli bo na ulično dirke kneževine na Azurni obali prepeljal najmehkejši nabor svojih produktov, ki bodo zagotavljali dovolj oprijema na ulicah Monte Carla. Pomeni, da bodo dirkači imeli na razpolago zmesi C3, ki bo predstavljala trdo zmes (bela oznaka), C4 bo tokrat srednja zmes (rumena oznaka), C5 pa mehka zmes (rdeča oznaka). V preteklosti smo v Monaku videvali tudi SuperSoft in celo UltraSoft zmesi.
“Monako je edinstven, vendar njegova odsotnost samo poudarja njegove posebne značilnosti in zato nas še bolj veseli, da se vračamo. Mehanski oprijem je ključnega pomena za uspeh, tako kot kvalifikacije in strategija, s priznanimi težavami pri prehitevanju. Tako da je zelo pomemben položaj na štartu, pomeni, da morajo dirkači na kvalifikacijah iz C5 zmesi izvleči čim več. Strategija je običajno reaktivna, saj ekipe opravijo postanek, ko jim ta daje največjo prednost. Tudi zahvaljujoč širokemu oknu postanka in nizke obrabe gum,” je za Monako povedal Mario Isola, športni šef Pirellija.