in ,

Zak BROWN si želi več SVOBOŠČIN pri razvoju dirkalnika

Prvi mož McLarna Zak Brown si želi v Formuli 1 bolj ohlapen pravilnik. Zgornja meja proračuna bi lahko to njegovo željo tudi omogočila, toda….

Foto: HB Press

Uvedba zgornje meje proračuna spada med občutnejše spremembe Formule 1 preteklih let. V kombinaciji z novimi tehničnimi pravili za sezono 2022, si veljaki kraljevega razreda motošporta obetajo bolj izenačeno polje, tesnejše dirkanje in s tem bolj napete dirke.

Toda ta zgoščen pravilnik je mnogim istočasno tudi trn v peti. Zak Brown, prvi mož McLarna, si želi znova več svoboščin v pogledu razvoja dirkalnika. Zgornja meja proračuna, ki se letos nahaja pri 133 milijonih evrov, bi takšen scenarij tudi omogočila. Tehnični pravilnik prihodnje sezone se pričakuje z veliko napetostjo. Toda v tem pogledu niso vsi tako pozitivni. “Moja največja frustracija so tehnične omejitve, ki jih imamo sedaj,” je na primer povedal Adrian Newey, glavni oblikovalec Red Bulla. “Zamudil sem obdobje, ko ti je pravilnik določal bistveno manj omejitev kot danes,” še doda Britanec in s tem kritizira tudi aktualno generacijo dirkalnikov.

Adrian Newey, glavni oblikovalec Red Bulla, večkrat poudari svojo frustracijo nad tehničnimi pravili, ko so eno veliko omejevanje – Foto: HB Press

Tudi izvršni direktor McLarna Zak Brown je kritičen do preveč zategnjenega tehničnega pravilnika. “Če z dirkalnikov odstraniš barvo, potem bi jih lahko brez težave razlikovali med seboj, ker jih nenehno preučujemo. Definitivno pa nimajo več oblikovalskih karakteristik in razlik, ki so bile v preteklosti dobro vidne.” S tem je imel Američan v mislih dirkalnike Formule 1 iz preteklega stoletja. “Če si šel skozi štartno vrsto, potem si tam videl Williamsa, Benettona, McLarna ali Ferrarija, ko so v celoti izgledali drugače.” Zaradi tega si šef McLarna želi za inženirje ekip znova večjo igralno površino. “Več kreativne svobode bi omogočilo obstoj različnih pristopov in konceptov. Zdajšnji pravilnik je tako tesno zavezan, da razlike na mnogih področij za prosto oko sploh niso vidne.

Zak Brown, prvi mož McLarna si želi, da bi pri razvoju dirkalnika ob ohlapnem pravilniku razliko naredili človeški možgani s kreativnostjo in inovativnostjo, kar pa sedaj ni mogoče. Američan še doda, da bi uvedena zgornja meja proračuna to tudi omogočila – Foto: HB Press

Za Browna so ta premišljevanja celo v področju mogočega. Razlog za to je uvedena zgornja meja proračuna. “Verjamem, da bi lahko sedaj, ko imamo zgornjo mejo proračuna, pravilnik nekoliko sprostili. Ne nazadnje ne moreš porabiti več kot je predpisan znesek za sezono.” Več svoboščin bi v tem primeru pomenilo tudi manj tveganj za manjše ekipe, saj ekipe kot sta Mercedes ali Ferrari ne bi mogle več porabiti bajnih zneskov za razvoj. V tem pogledu bi šlo predvsem za učinkovitost. “Ker imamo nadzor nad stroški, bi znova v ospredje prišli človeški možgani,” dopolni Brown. Seveda je takšen scenarij v pogledu prihodnjih let zelo malo verjeten, saj je pravilnik sezone 2022 že lep čas sprejet in zapisan.         

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Daniel RICCIARDO si želi za nekaj dni “odklopiti glavo”!

FORD F-150 Lightning: Slavni FORD F-150 odslej tudi na ELEKTRIKO