in

FIA po nesreči LECLERCA razmišlja o uvedbi “inteligentnega” IndyCar pravila

FIA direktor dirk Michael Masi pravi, da bi lahko v Formulo 1 uvedli pravilo po vzoru serije IndyCar, kjer so dirkači, ki povzročijo nesrečo in s tem motijo nadaljnji potek kvalifikacij, kaznovani. Ali FIA glede tega razmišlja na pobudo Tota Wolffa, šefa ekipe Mercedes?

Foto: HB Press

Ta tema se je pojavila v paddocku Monaka – predvsem pri Mercedesu -, potem ko si je Charles Leclerc, dirkač Ferrarija, zagotovil pole position s trčenjem v zaščitno ogrado v predelu bazena, saj je imel pred tem že najhitrejši čas kroga kvalifikacij.

Kvalifikacije so bile prekinjene, da se je lahko umaknil dirkalnik Leclerca, kar je ostalim dirkačem preprečilo, da bi izboljšali čase svojih krogov. V seriji IndyCar dirkačem, ki so na kvalifikacijah zakrivili prekinitev – in v določenih primerih tudi rumene zastave -, brišejo čase krogov. To preprečuje, da bi si nekdo zagotovil ugoden štartni položaj z namernim oviranjem drugih tekmecev. Masi je po dirki v Monaku dejal, da so pri Formuli 1 pripravljeni za podobno pravilo. “Tako kot vse, ko se pojavi, FIA, Formula 1 in ekipe pogledajo vse in razmislijo o njenih lastnostih. Poznam pravilo v IndyCar, ki je v uporabi tudi v številnih drugih mednarodnih serijah pod okrilje FIA-e in domačih prvenstvih po vsem svetu. Mi si ga bomo ogledali skupaj z vsemi udeleženci in ugotovili, ali je to pravilo primerno ali ne,” tako Avstralec.

FIA direktor dirk Michael Masi je po dirki v Monaku dejal, da bodo skupaj s ključnimi udeleženci Formule 1 razmislili o tem, ali bi za kvalifikacije v kraljevem razredu motošporta uvedli podobno pravilo, ki velja v seriji IndyCar – Foto: HB Press

Pretekli konec tedna ni bilo prvič, da je nek dirkač v kritičnem trenutku kvalifikacij Monaka naletel na težave, medtem ko je bil na začasnem pole positionu. Michael Schumacher se je leta 2006 s svojim Ferrarijem ustavil v zavoju Rascasse, komisarji pa so ga zaradi tega izključili iz kvalifikacij, tako da je moral dirko v nedeljo pričeti iz zadnjega štartnega mesta. Leta 2014 je bil zaradi podobnega incidenta pod preiskavo komisarjev dirke Nico Rosberg, ko se je spuščal po ubežni poti v predelu Mirabeau, kar je ostalim preprečilo, da mu odvzamejo pole position. Dirkač Mercedesa je bil takrat oproščen, čeprav je njegov moštveni kolega Lewis Hamilton takrat izrazil sum namernega početja.

Najbolj glasen v tem predlogu je bil Toto Wolff, šef ekipe Mercedes, čeprav sam trdi, da ni vedel, da to pravilo v ZDA sploh obstaja – Foto: HB Press

Toto Wolff, šef ekipe Mercedes, je bil med tistimi – mnogi trdijo da skoraj edini, zagotovo pa najbolj glasen -, ki so predlagali, naj Formula 1 razmisli o sprejetju pravila serije IndyCar, da se v bodoče preprečijo podobni incidenti. “Nisem vedel, da v ZDA obstaja to pravilo, vendar mislim, da gre za inteligentno pravilo, ki bi preprečilo zmedo,” pove “nevedni” Wolff, ki pa meni, da Charles Leclerc ni namerno treščil v zaščitno ogrado, ker je bilo preveč na kocki. “Bila pa bi to lepa majhna spodbuda, če bi bilo to pravilo uvedeno, saj bi zagotovili, da ne pride v poštev vsa ta polemika, ki jo izzove takšna situacija in ker potem nihče več ne bi dvomil.”       

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

ALPINE A110 Légende GT se vrača v OMEJENI seriji in z novim MOTORJEM

MONTBLANC: Umetnost izdelave ročnih ur