Medtem ko Lewis Hamilton in Max Verstappen prikazujeta noro borbo na stezi, pa njuni ekipi dajeta jasno vedeti, kjer so v letošnji sezoni prisotne sive cone Formule 1. To vključuje tudi pravilnik o motorju.
Mercedes je v okviru VN Sao Paula naredil zanimivo potezo. Ekipa se je namreč odločila, da pri Hamiltonu zamenja motor z notranjim izgorevanjem (peti po vrsti), ne da bi to dejansko bilo potrebno, za kar so si prislužili kazen pribitka petih mest na štartni vrsti. Tako Britanec kot njegova ekipa sta to vzela za samoumevno, saj so vedeli, da bo z novim motorjem bistveno hitrejši od Verstappna. Kot rezultat te poteze je bila zmaga dirkača Mercedesa, njegov glavni tekmec v Red Bullu pa je bil brez vsake možnosti.
Tik pred dirkaškim vikendom VN Savdske Arabije so se pojavile govorice – ki pa so bile zanikane -, da namerava Red Bull ubrati isto strategijo. Ker se zdi, da ima Hamilton hitrejši dirkalnik ta konec tedna, bi mu lahko morebitna zamenjava motorja pri Verstappnu olajšala možnost za zmago. To je sicer pametna strategija ekip, vendar se postavlja vprašanje, ali so pravila sploh primerna za svoj namen.
FIA je sprejela trenutna pravila v pogledu kazni na štartni vrsti, da bi manjšim ekipam dala finančni prostor. Če bi večjim ekipam omogočili neomejeno menjavo motorjev, potem moštva v drugi polovici štartne vrste ne bi imela nobene možnosti. Vendar se zdi, da ekipe, kot sta Mercedes in Red Bull, to ne moti, saj vedo, da so tako ali tako hitrejši od drugih dirkalnikov.
Z novim pravilnikom motorjev, ki naj bi predvidoma nastopil leta 2026, bi bilo dobro, da FIA preuči svoje veljavne predpise. Na to so opozarjali že tako Ralf Schumacher, Max Verstappen in Fernando Alonso, ki menijo, da so kazni za menjavo motorja nesmiselne. Ali je kazen pribitka petih mest za najboljše ekipe dovolj, ker jim je trenutno v tem pogledu malo mar? Odgovor bi se moral glasiti NE, zato bi lahko bile strožje kazni pomemben prispevek k bolj pravičnemu športu.
Morda FIA uvede način, da morajo ekipe dokazati, da potrebujejo novi motor zaradi pomislekov glede zanesljivosti ali dejanske napake. Konec koncev bi se moral boj odvijati na stezi in ne skozi vrzeli v pravilih Formule 1.