in

Kimi RÄIKKÖNEN: Redkobesedni, a izjemno hitri in ledeno-hladni FINEC

S koncem letošnje sezone se od Formule 1 poslavlja Kimi Räikkönen, ki je poslednji Mohikanec nekega drugega obdobja tega športa.

Foto: HB Press

V Espooju rojeni Kimi-Matias Räikkönen, kot je njegovo polno ime, je bil eden tistih, ki so v zadnjih dveh desetletjih najbolj zaznamovali vrh avtomotošporta na več ravneh. Ob Formuli 1 je Finec nastopal tudi v prvenstvu NASCAR, nase pa je večkrat opozoril tudi z nastopi v reliju.

Poslednji Mohikanec v podnaslovu tega članka se nanaša predvsem na dojemanje vrhunskega motošporta danes in pred nekaj desetletji, ko dirkači niso bili kot roboti, ki izven steze in na njej v praktično vsem ubogajo svoje šefe in se podrejajo zahtevam sponzorjev. Kimi je bil v tem oziru precej drugačen in je utelešal vse tisto, kar generacije ljubiteljev pogrešajo pri novodobnih dirkačih. Sam pravi, da nima vzornikov, a blizu mu je bil predvsem James Hunt.

Peter Sauber je izjemnega finskega mladeniča uspel “skriti” pred svojimi bogatejšimi tekmeci.

Vzdevek Iceman, kar bi lahko prevedli kot “ledeni mož” si je pridobil zaradi svoje hladnokrvnosti na stezi, pa tudi zaradi svoje redkobesednosti pred mikrofoni. Prav zato je bila vsaka njegova izjava zato toliko bolj udarna, še posebej zato, ker medijskih nastopov nikoli ni maral.

Z nekaj več sreče bi lahko naslov slavil že z McLarnom.

Kljub številnim uspehom v kartingu in nižjih serijah je bil njegov debi v dirkalniku Formule 1 precej nenavaden, saj se je Peter Sauber trudil skriti izjemnega talenta, preden bi mu ga speljali večji in bogatejši tekmeci. Že na prvem testiranju je je bil na dirkališču v Mugellu namreč za dobre pol sekunde hitrejši od tedanjega Sauberjevega dirkača, Brazilca Pedra Diniza. Odlične čase je odpeljal tudi na testiranjih v Barceloni in Jerezu, edina ovira na poti sedeža pa je bila Superlicenca, ki mu je takratni šef FIE, Max Mosley zaradi rosnih 21 let sprva ni želel podeliti, a ga je Peter Sauber uspel prepričati v nasprotno.

S tem je Kimi Räikkönen začel svojo dolgo kariero dirkača v Formuli 1, v kateri se je enkrat okitil tudi z naslovom svetovnega prvaka. Ni dvoma, da bi s svojim razkošnim talentom lahko dosegel tudi bistveno več, a je imel tudi nekaj smole. Prvak bi morda lahko postal že z McLarnom, a je imel takrat precej težav z zanesljivostjo dirkalnika. Svoj edini naslov mu je uspelo osvojiti v svoji krstni sezoni za Ferrari, s čimer si je prislužil tudi status božanstva med navijači ekipe iz Maranella.

Osem sezon je v dveh različnih obdobjih preživel v rdečem kombinezonu, z ekipo iz Maranella osvojil tudi naslov, s čimer si je prislužil status božanstva med Ferrarijevimi privrženci.

Za Ferrari je v dveh obdobjih odpeljal osem sezon, za zaključek pa se je preselil v nekonkurenčno ekipo Alfe Romeo, kjer ni imel resnih možnosti, da bi se vmešal v boj za vrh, je pa kar nekajkrat dokazal, da še vedno zna. Še posebej, če so razmere res zahtevne. Če bo nastopil še na dirki v Abu Dabiju, bo skupaj zbral kar 349 nastopov na dirkah Formule 1. Edina dva, ki ga od aktualnih dirkačev realno še lahko presežeta, sta Fernando Alonso in Lewis Hamilton. Slednji bi za omenjeni rekord moral voziti vsaj še tri sezone.

Z nekonkurenčno Alfo Romeo ni slavil večjih uspehov, a občasno na plan vseeno pride njegov izjemni talent za vožnjo.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Nikita MAZEPIN zaradi okužbe s KORONAVIRUSOM ne bo nastopil na DIRKI v Abu Dabiju

Dirka za VN ABU DABIJA: Z zmago na KONTROVERZNI dirki je Max VERSTAPPEN postal SVETOVNI PRVAK!