James KEY: Fleksibilnost KRILC bo v novi sezoni zelo NATANČNO določena

Gibljivost krilc je bila ponovno ena od bolj razvpitih tem v lanski sezoni. Na VN Španije sta se tako Mercedes kot Red Bull nevarno približala meji dovoljenega ali jo celo prekoračila, zaradi česar je FIA pred VN Francije izvedla nova testiranja, s katerimi so želeli preprečiti nadaljnje izkoriščanje tega področja za pridobitev (nedovoljene) prednosti pred ostalimi.

Tudi ob koncu sezone tema še ni popolnoma zamrla. Red Bull je še naprej sumil, da pri Mercedesu uporabljajo prilagodljivo zadnje krilo ter celo napovedoval proteste. Na koncu “rdečim bikom” ni uspelo dokazati, da bi “srebrni” uporabljali karkoli nedovoljenega in do protesta na koncu ni prišlo.

V novi sezoni naj bi bilo na tem področju bistveno težje najti sivo cono, meni James Key, tehnični direktor ekipe McLaren, saj je vse skupaj bistveno bolje urejeno na področju pravil. To je posledica pogovorov med FIA-o in ekipami, ki so želele, da se celotno področje definira tako, da goljufanje ne bo mogoče.

James Key je mnenja, da gibljivost krilc v novi sezoni ne bo tako razvpita tema, kot je bila lani.

“Nekateri testi so bistveno bolj konkretno zastavljeni, predvsem test zadnjega krilca,” pravi Key in poudarja, da se gibljivosti krilc zdaj posveča bistveno več pozornosti kot prej. V letu 2022 bi lahko bilo velikega pomena tudi sprednje krilce, saj je na področju aerodinamike avtomobil bistveno bolj “porezan”, zaradi česar so možnosti za ustvarjanje potisne sile omejene.

“Vendar še vedno obstajajo zelo stroge smernice glede togosti zasnove,” ugotavlja Key. “Zato mislim, da morda kdo uspel izvesti kak trik, vendar mislim, da od tega bistvenih prednosti ne bo imel nihče.”

Poleg tega so na dirkalniku še nekatere druge možnosti, kot je učinek tal (ground effect), ki ga bodo lahko ekipe legalno izkoriščale. “V letošnji sezoni imamo na razpolago kar nekaj novih peskovnikov za igranje,” je dejal Key.

spot_img

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO