in ,

ČAS je, da Formula ena koncernu VW postavi ULTIMAT: Vstopi ali utihni!

V zadnjem času se sicer še vedno govori i vstopu Porscheja in Audija v Formulo 1, prav tako naj bi nadzorni svet koncerna VW prižgal zeleno luč za vstop obeh svojih znamk v kraljevi razred motošporta. Vendar….

Pričo začetne, skorajda evforije glede morebitnega vstopa Audija in Porscheja v Formulo 1, se zdi, da se to počasi obrača v farso - Foto: F1-Insider

…tako Porsche in Red Bull, ki naj bi sklenila sodelovanje, nista povedala nič konkretnega ali oprijemljivega, kot tudi Audi, ki še vedno išče primernega partnerja v Formuli 1. Potem ko je sodelovanje ali celo nakup McLarna zaradi cene in tudi naziva ekipe (Audi McLaren – to v Wokingu naj ne bi prišlo v poštev) padlo v vodo, naj bi se domnevno odločali med Sauberjem in Aston Martinom. A tudi tukaj smo priča le govoricam. 

Na koncu smo torej ponovno priča mirovanju v pogledu koncerna VW glede vstopa oziroma zavezanosti Formuli 1 in namesto tega zakrivajo svoj neuspeh in odločenost pri sprejemanju odločitve s stavki za javnost kot so “potrjeni so načrti za potencialni vstop v Formulo 1 dveh znamk skupine” in “pozneje bodo posredovane vse podrobnost” ter “smo trenutno v fazi končne ocene“. A najbolj je zbodla v oči izjava, da “nova pravila za leto 2026 in naprej še niso na voljo“, s čimer so za obotavljanje okrivili FIA-o, s katero so sodelovali v razpravah o novem pravilniku motorjev. To pomeni, da sta obe znamki koncerna od julija lani sodelovali na vseh srečanjih delovnih skupin FIA-e za motorje, ki so bili sklicani posebej za privabljanje novih proizvajalcev v Formulo 1.

Medtem ko naj bi bilo sodelovanje med Porschejem in Red Bullom “gotova stvar”, pa Audi po košarici McLarna še vedno išče primernega partnerja.

Ali je natopil čas, da FIA potegne črto?

Upoštevati moramo, da so bile celotne korporativne zahteve koncerna VW (in še več kot to) pokrite, a to še vedno ni bilo dovolj, da bi Porscheja in Audija privabili v Formulo 1 decembra 2021 ali celo aprila letos. Kaj si torej obe znamki sploh želita? Namesto prepričljive zaveze – glede na Audijevo izjavo iz lanskega leta “zgodaj v prihodnjem letu” -, sta se obe znamki ob velikonočnem času še vedno nahajali v fazi “končne ocene“. Če vprašamo vodilne Formule 1 o načrtih koncerna VW, smo že od julija 2021 priča standardnemu odgovoru: “So na poti, bodite potrpežljivi.” Kaj točno pomeni “so“, lahko rečemo, da je to fraza z več pomeni. Bodo prišli, bo prišla samo ena znamka ali obe, bodo kot ekipa ali kot dobavitelj motorjev.

In to je seveda bistvenega pomena za obstoječe proizvajalce motorjev, saj ne morejo naprej, ker ne vedo kako in kaj. Morda je to tudi končna igra koncerna VW: če se odločijo proti vstopu v Formulo 1, bodo vseeno prekinili časovni načrt ostalih. Konec koncev se je Formula 1 znašla v takšnem položaju v letih 2010 in 2019 in šele po izdatnem ultimatu, je Porsche skočil – vstran od Formule 1. Od julija 2021 se je avtomobilska pokrajina dramatično spremenila. Cene goriv so se dvignile, elektrifikacija je prisilila proizvajalce avtomobilov, da vlagajo v novo tehnologijo, hkrati pa zmanjšujejo število zaposlenih – VW namerava porabiti 100 milijard dolarjev za prehod na novo tehnologijo in odpuščanje 30.000 zaposlenih -, medtem pa je svetovno pomanjkanje mikročipov podjetje letos stalo 350.000 avtomobilov. Znameniti “Dieselgate” je bil v primerjavi s tem malo pivo, čeprav je to leta 2015 pokvarilo Audijeve načrte za Formulo 1.

Čas bi bil, da FIA in Formula 1 koncernu VW postavita ultimat do 30.6.2022 in jim jasno povesta: Vstopite ali utihnite. Če bi imeli resen namen, bi se že morali zdavnaj zavezati kraljevemu razredu motošporta.

Ali ima koncern VW sploh resen namen vstopiti v Formulo 1?

Mnogi bi zelo radi v prihodnje brali o uspehih Audija in Porscheja, ključi obeh znamk visijo v mnogih domovih, v garderobi pa so tudi majice in kape, toda počasi to obotavljanje in besedna igra floskul v obliki obljub presega vso potrpežljivost. Čas je, da FIA in Formula 1 koncernu VW izrečeta ultimat, ki se konča 30. junija in jim jasno in glasno povesta: Vstopite ali utihnite. Če se do takrat, eno leto po prvem srečanju, ne zavežejo, potem nikoli niso imeli resnega namena in so igrišče Formule 1 uporabljali le v lastne reklamne namene.    

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Ali bo PIASTRI zamenjal LATIFIJA pri ekipi WILLIAMS? In to že tekom SEZONE 2022?

VERSTAPPEN draži HAMILTONA: Pa sem mislil, da si navijač ARSENALA