Toda posel z eksotičnimi raztegljivimi limuzinami je težak, sploh izven ZDA. Na primer v Nemčiji, kjer je eden izmed ponudnikov te vrste avtomobilov omogočil podrobnejši vpogled ta neznani avtomobilski svet.
Če se v nekem filmu pojavi raztegljiva limuzina, se v njej običajno nahaja kakšen zlobnež v obliki bogataša, ali pa mlada brhka dekleta, ki na sebi nimajo veliko oblačil, ker tako zahteva “družabni protokol”. Raztegljiva limuzina pomeni zlobo, obkrožena je s škandali. Le kaj se lahko dogaja v njej? Gre za pretirano razkošje? Sumljivi posli?
Mogoče le kopica ljudi, ki je zelo dobre volje. Uvoznik in izposojevalec teh raztegljivih limuzin Star Limos iz nemškega mesta Bergheim je omogočil vpogled v njegove različne modele, tako da so špekulacije sedaj odveč.
Za vožnjo teh limuzin zadostuje vozniško dovoljenje B kategorije
Toda najprej nekaj ključnih podatkov o teh nišnih izdelkih. Običajno se različice delijo na 70-palčne in 120-palčne, kar na srečo ne pomeni velikost platišč. Te vrednosti se nanašajo na obseg razširitve, to je “nateg” dolžine 1,75 metra ali tri metre. Glede na dolžino so ta vozila namenjena za do 6 ali do 10 ljudi oziroma potnikov. Sicer obstajajo še daljši primerki, toda resni in ugledni proizvajalci limuzin se tega izogibajo zaradi prevelike teže avtomobila in s tem povezanih znakov obrabe.

Še posebej, ker v ZDA obstajajo uradne smernice za kakovost Forda (Qualified Vehicle Modifiers) ali Cadillaca (Master Coachbuilder). Če raztegljiva limuzina izpolnjuje vse kriterije, prejme ustrezen pečat kakovosti in s tem dober argument za prodajo in najem. V primeru limuzin, ki temeljijo na osnovi osebnega avtomobila, dovoljena skupna teža običajno ne presega teže 3,5 tone, tako da se lahko za upravljanje le-teh koristi običajno vozniško dovoljenje B kategorije. Razen v primeru, če je v limuzini več kot osem oseb, takrat se zahteva tudi dovoljenje za prevoz potnikov. Enostavno rečeno vozniška za avtobus.
Raztegljiva limuzina je medtem že izgubila sloves rdečih luči velemest, ostal pa je še določen VIP občutek. Danes se te limuzine koristijo vse od otroških rojstnodnevnih zabav pa do zlatih obletnic poroke – razumljivo da je vključeno vse, kar spada vmes. Vendar je potrebno računati z okrog 200 evri na uro plus potni stroški. Katere vključene storitve (pijača ali dekoracija) so na voljo, se razlikuje. “Žal nizkocenovni ponudniki s slabo vzdrževanimi vozili izkrivljajo konkurenco. Izza ovinka se pojavi voznik v kavbojkah in majici ter nudi prevoz za 100 evrov,” se pritožuje Volker Meerkamp iz podjetja Star Limos. Poleg tega te limuzine med tednom večinoma stojijo, saj se praznovanja običajno odvijajo ob koncu tedna. Še en razlog, zakaj se mnogi odločijo za postranski posel.
52 KM na meter
Zdi se, da je nekaj več strasti v limuzino vložil na primer Dodge Viper RT/10 iz leta 1996, ki je dolg 7,62 metra in ki se trenutno prodaja preko Marketplace funkcije družabnega omrežja Facebook. V predelanem športnem avtomobilu brez strehe najde prostor 12 ljudi, a le 10 se jih lahko pripne. Pod pokrovom se nahaja motor in sicer Mopar Magnum Crate Engine z močjo 395 KM, povezan s samodejnim menjalnikom.

Standardni osemlitrski V10 se je umaknil motorju V8 z okrog 52 KM na dolžinski meter. Nenavadno vozilo ima na števcu nekaj več kot 10.000 prevoženih kilometrov. Ponudnik iz ameriške zvezne države Missouri za to vozilo želi 160.000 dolarjev. Pridobitev voznega dovoljenja za ta avtomobil bi bila v Nemčiji verjetno težka naloga.
Težave z nemškim TÜV
Stroge smernice TÜV-a ponudnikom XXL vozil v Nemčiji ne olajšajo življenja. Eksotična vozila in uvoženi avtomobili imajo tam težave. “Ker lahko vse štiri organizacije (TÜV, Dekra, KÜS in GTÜ) izvedejo popoln pregled, obvezen pregled ene same institucije ni več potreben. To pomeni, da lahko testni inženir, ki ni pripravljen prevzeti odgovornosti za takšno eksotično vozilo, to preprosto zavrne,” doda Meerkamp. Posel s temi dolgimi vozili torej nikakor ni brez težav.

V voznem parku podjetja Star Limos je še vedno nekaj primerkov, ki so dobili dovoljenje za vožnjo na cestah. Poleg ameriških klasik, kot sta Lincoln Town Car ali Chrysler 300, imajo tudi domače nemške predstavnike, kot sta BMW X6 ali Porsche Panamera. Na prvi pogled se to zdi precej neresnično, kot da bi šlo za neuspešno panoramsko fotografijo pametnega telefona. Toda na koncu zmaga radovednost, saj vlada nenavadna fascinacija nad temi raztegnjenimi avtomobili.
Pogled v notranjost teh limuzin
Tukaj so stvari običajno zelo pisane. LED diode in svetleče stropne obloge se srečujejo z zrcalnimi površinami visokega sijaja in potniški prostor potopijo v morje luči. Vmes pa bari, ekrani in posebni sedeži. Zlahka si lahko predstavljamo, da tukaj preživimo nekaj zabavnih ur. Če bi se pred limuzino nenadoma pojavila še rdeča preproga, ko bi izstopali, bi hitro popravili metuljček in se nasmejali ter se prepustili soju fotografskih bliskavic.

V naši galeriji fotografij lahko prebudite svojo domišljijo in se odločite, katera limuzina bi najbolje odgovarjala vašim potrebam.
Galerija raztegnjenih limuzin

























