Poglejmo dejstvu v oči: Prej kot slej bo moral tudi BMW-jev M oddelek elektrificirati svoj vozni park. Medtem ko so pri konkurentih Porsche, Mercedes AMG in Audi Sport človeštvu že predstavili precej zmogljive električne avtomobile, je BMW še vedno v fazi odkrivanja.
Seveda imajo Bavarci tukaj i4 M50 s 544 KM in iX M60 s 619 KM, kmalu bo sledil celo i7 M70, ki bo na papirju pričaral še večje številke. A polnopravnega, pravega M modela z električnim pogonom pa še vedno ni. To bi se verjetno moralo spremeniti z avtomobilom, ki ga prikazujemo. Če vam je slučajno ušlo, lani avgusta je podjetje iz Münchna napovedalo električni prototip M Concept, ki naj bi se s štirimi elektromotorji (enim na vsakem kolesu) katapultiral v popolnoma drugačne sfere glede vozne dinamike. Priča smo bili zamegljenim fotografijam in videu.
Sedaj pa so lovci na nove modele prvič posneli niz podrobnih fotografij, ki omogočajo veliko boljši pogled na električno testno vozilo modela M. kar tako zabode v oči so razširjeni blatniki. Iskreno povedano, moramo priznati, da popolnoma ustrezajo modelu i4. Spodaj je prostor za veliko in široko pnevmatiko in razširjen kolotek. Še posebej pritegne pozornost velika rešetka BMW-ja M4 CSL. Tukaj ni potrebe, da bi hladili zmogljiv bencinski motor. Ali gre tukaj za šalo, estetsko nadgradnjo ali alternativno potrebo po prezračevanju, ni jasno. Masivne sprednje zavore se zagotovo ne bi uprle manjši ohladitvi. Prav tako tudi posamezni elektromotorji.
Še vedno ne vemo, s koliko moči se lahko pohvali ta prototip modela M. V vsakem primeru z več kot pri i4 M50. Njegova dva elektromotorja zmoreta 544 KM. Lahko pa tudi domnevamo, da bo imel več moči kot iX M60. Vendar pa tukaj ne gre le za nerazumljive količine zmogljivosti. Novi pogon naj bi omogočal pravo vektoriranje navora in tako premikal meje. To odpira nove možnosti za “na podlagi potrebe neskončno spremenljivo, izjemno natančno in hkrati zelo hitro porazdelitev pogonskega navora“, pravijo pri BMW-ju. Dinamika, ki je na ta način mogoča, je s klasičnimi pogonskimi sistemi nedosegljiva.
“Že zdaj lahko vidimo, da lahko ta potencial izkoristimo do maksimuma, tako da bodo naši visokozmogljivi športni avtomobili še naprej ponujali M-tipično in neprimerljivo kombinacijo dinamike, okretnosti in natančnosti v prihodnosti brez emisij,” je povedal Dirk Hacker, vodja razvoja v M oddelku BMW-ja. Prototip M Concept je bil prikazan pred nekaj meseci, lovci na nove modele pravijo, da se bodo testiranja novega električnega M modela na cestah pričela zelo kmalu. Takrat bi lahko dobili boljše in uradne informacije.