Pred približno desetimi leti se je končala prodajna pot zadnjega Mazdinega modela z rotacijskim oziroma Wanklovim motorjem. Zadnja omejena serija modela RX-8, ki je nosila ime Spirit R, je naznanila labodji spev omenjenega modela.
Na bruseljskem salonu so pri Mazdi tokrat predstavili nadaljevanje zgodbe o rotacijskem motorju, ki pa je vse prej kot športno. V modelu MX-30 e-Skyactiv R-EV namreč rotacijski motor služi kot podaljševaljnik dosega in je v prvi vrsti namenjen preprečevanju aksioznosti zaradi prekratkega električnega dosega.

Motor prostornine 830 kubičnih centimetrov zmore 55 kW (75 KM) največje moči in 116 Nm maksimalnega navora, a ne poganja pogonskih koles, saj je za to nalogo zadolžen elektromotor največje moči 125 kW (167 KM) in 260 Nm navora. Rotacijski motor v tem primeru služi kot generator električne energije in s 50 litri bencina doseg podaljša na 600 kilometrov.
Mazdina ideja je, da v primeru kratkih poti voznik uporablja izključno elektriko, na daljših poteh pa na svoj račun pride tudi rotacijski bencinski agregat. Za zdaj je znano, koliko bo avto stal na nemškem tržišču, saj je cena osnovnega modela določena na 35.990 evrov, najdražji model Edition R pa bo stal 45.040 evrov.
Galerija: Mazda CX-30 e-Skyactiv R-EV










Ne razumem zakaj generator in tako velika poraba. Z mojim dizlom 1.5 l naredim z 50 litri 800,km,res pa da je to verjetno prihodnost. Vedno lahko polnis na domaci vticnici.