Električno gnani super športni avtomobili s svojimi izjemno zmogljivimi pogoni z visokim navorom nenehno postavljajo nove rekorde v pospeševanju. Pininfarina Battista je lansko jesen postavila že celo vrsto rekordov. Sedaj je blagovna znamka italijanskega družinskega drevesa, ki je v lasti indijske Mahindre in ima sedež v Münchnu, nadaljevala z novimi najboljšimi vrednostmi.
Osnova za vse rekorde je štirimotorni električni pogon, ki ga je Battista prevzel od Rimac Nevere – prav tako tudi karbonski monokok in 80-voltno baterijo. Različica, ki jo je Pininfarina podrobno dodelala po lastnih zamislih, zagotavlja 1.900 KM in predvsem največ navora, ki znaša 2.340 Nm in ki ga je mogoče priklicati tako rekoč že od začetka.
Rekordi, ki se morajo še preveriti
Zares rekordni časi, ki jih je dosegel dvosed iz Italije, so bili postavljeni novembra lani v Združenih arabskih emiratih na avtodromu v Dubaju. Proizvajalec namreč trdi, da je Battista pospešil z mesta do 100 km/h v le 1,86 sekunde. Za trge, ki uporabljajo milje, tehnični list pravi 1,79 sekunde za vožnjo od 0 do 60 mph, kar je 96,7 km/h. Toda tudi pri teh znamkah se električni pritisk skoraj ne zmanjša. Battista naj bi pospešil do 120 mph (193,1 km/h) v 4,49 sekunde in 200 km/h v 4,75 sekunde. Pri Pininfarini pravijo, da so to vsi novi svetovni rekordi za cestno dovoljene avtomobile, bodisi z električnim ali motorjem na notranje izgorevanje. Vendar tukaj manjka še neodvisno preverjanje.
Najhitrejši na četrt milje?
To velja tudi za nove najboljše vrednosti, ki jih je Pininfarina postavil skupaj z lokalno avtomobilsko revijo med testnimi vožnjami v Indiji. Tu proizvajalec poroča o času 8,55 sekunde na četrt milje, kar odgovarja razdalji 402,3 metra dolgi stezi. Če bi ta vrednost zdržala preverjanje objektivne realnosti, bi bil Battista za tri stotinke sekunde hitrejši od donatorja tehnologije, hrvaške Nevere od Rimaca. Tudi čas za pol milje – 13,38 sekunde za 804,7 metra – naj bi bil rekorden.
Vendar je precej vprašljivo, ali je Pininfarina Battista dejansko novi rekorder v pospeševanju. Čisto možno je, da je McMurtry Sperling nekoliko hitrejši. Med snemanjem videa je britanski enosedežnik pospešil od 0 do 60 mph v samo 1,4 sekunde in četrt milje prevozil v 7,97 sekunde. Vendar gre tudi tukaj za neuradne vrednosti. Mimogrede Rimac za svojo Nevero kot tovarniško specifikacijo navaja 1,85 sekunde za sprint od 0 do 100 km/h. Za japonski električni športni avtomobil Aspark Owl proizvajalec za to vajo navaja le 1,69 sekunde.
Pri najvišjih hitrostih prednjačijo bencinski motorji
Ko gre za najvišjo hitrost, pa je Battista daleč za svojim hrvaškim tehnološkim dvojčkom. Medtem ko je Rimac Nevera na testni stezi v nemškem Papenburgu dosegel že 412 km/h, je najvišja vrednost Battiste med testnimi vožnjami na poligonu Natrax v indijskem Indoreju znašala “le” 358,03 km/h. Tukaj električni hiperšportni avtomobili še vedno močno zaostajajo za primerki z motorji na notranje izgorevanje. Ti že ciljajo na mejo 500 km/h ali pa so jo že celo presegli – sicer neuradno.
Video posnetki prikazujejo, kako nič kaj spektakularno Battista trese te rekorde na pnevmatikah. Tukaj se tudi vidi, da Pininfarina ni samo zelo hiter, lahko je tudi hitro počasen. S svojimi karbonsko-keramičnimi zavorami namreč zavira kot hudič. Od 100 km/h se popolnoma ustavi že po 31 metrih, kar je svetovni rekord za električna vozila.
Ekstremno redek in drag
Vendar pa lahko le največ 150 lastnikov Battiste po vsem svetu uživa v teh ekstremnih vrednostih športnika, ki pred davki stane 2,2 milijona evrov. Kajti več primerkov v italijanskem mestu Cambiano, za katere na posamezno vozilo porabijo več kot 1.250 delovnih ur, ne bodo proizvedli. Pininfarina namerava v kratkem začeti dobavljati prve primerke Battiste.