in , ,

Predstavljamo novi električni FORD EXPLORER na temelju platforme MEB

Ford je predstavil novi električni Ford Explorer z robustno optiko, vendar z zelo malo podatki.

Ford predstavlja svoj prvi električni avtomobil, ki temelji na VW-jevi modularni električni platformi MEB. Presenetljivo pa bo model dobil zelo znano ime in sicer Ford Explorer. Pod tem imenom se SUV-ji z motorji na notranje izgorevanje v ZDA prodajajo že več kot 30 let, novi Ford Explorer pa je prvi z električnim pogonom.

Ford se je na začetku predstavitve omejil na fotografije zunanjosti in notranjosti, pri čemer so pri slednjem posebej poudarili asistenčne sisteme. Kar se tiče mer, so povedali le to, da je avto dolg manj kot 4,5 metra. S tem je električni SUV nekoliko krajši od VW ID.4, s katerim si deli platformo in ki meri 4,58 metra. Prtljažnik in prostornino od 450 do približno 1.400 litrov. Dno prtljažnika se lahko spusti ali dvigne. Optika je robustnejša od modela ID.4. Namesto rešetke ima Explorer gladko površino, ki jo krasi logotip znamke Ford. Drsna plošča v obliki črke U poskrbi, da je avto videti bolj pripravljen, kot je, hkrati pa usmerja zračni tok preko prednjih koles.

Sredinsko konzolo krasi navpično postavljen zaslon na dotik – po vzoru Tesle.

Zadaj je razmeroma majhno zadnje steklo, skupaj z navpično nameščenimi zadnjimi lučmi, ki jih povezuje črn element, ki poudarja napis Explorer. Tako kot spredaj, je tudi zadaj drsna plošča v obliki črke U. Črni A-stebrički in edinstveni C-stebrički dajejo strehi lebdeč videz. C-stebrički imajo sodobno linijsko grafiko, vdelano v steklo, za značilen, aerodinamičen in poravnan zaključek. Na voljo so tudi lita platišča v velikosti 15, 20 in 21 palcev. Dodani sta novi dve barvi zunanje podobe in sicer Arctic Blue in Blue My Mind. Obstajajo pa še tudi Frozen White, Magnetic Grey, Agate Black in Lucid Red.

V kokpitu je Ford spremenil kar nekaj stvari. Za volanom lahko vidimo 5-palčni zaslon instrumentov. Načine vožnje P, N, R in D se aktivira z ročico na krmilu. Na sredini je navpično nameščen 14,6-palčni zaslon na dotik. Za njim se nahaja nekakšen sef (My Private Locker). Nastavljiv začetni zaslon in veliki drsniki na zaslonu na dotik za nastavitev klime omogočajo hiter dostop. Na voljo je tudi sredinska konzola (MegaConsole) z veliko prostora za shranjevanje. V njem bo prostora za 15-palčni prenosnik ali tri 1,5-litrske plastenke in eno litrsko. Na voljo sta tudi dva USB-C priključka, še dva pa na zadnjih sedežih.  

Novi električni Explorer naj bi se polnil hitreje kot njegov bratranec VW ID.4, s katerim si delita platformo.

Na voljo bosta zadnji in štirikolesni pogon. Pri Fordu pa še vedno molčijo o stopnjah zmogljivosti. ID.4 je na voljo s pogonom na zadnja kolesa s 150 kW in štirikolesnim pogonom s 195 ali 220 kW. Verjetno tudi Ford uporablja 77 kWh baterijo, s katero ID.4 doseže 530 kilometrov. Baterija se napolni z enosmernim tokom v samo 25 minutah (10-80 odstotkov). To je bistveno hitreje kot pri VW-ju, kjer omenjajo 36 minut (5-80 odstotkov). Za skrajšanje časa polnjenja je baterija predkondicionirana, česar pa VW po naših podatkih nima. Križanec je opremljen tudi s toplotno črpalko, ki pa se pri VW-ju doplača. Napovedani sta dve ravni opreme in sicer Explorer in Explorer Premium. Standardna oprema vključuje ogrevanje sedežev in volana, voznikov sedež z masažno funkcijo in sistem za vstop brez ključa. Opcijsko so na voljo asistenčni sistemi, kot sta sistem za samodejno menjavo voznega pasu in pomočnik pri izstopu. Kot dodatek je na voljo tudi več kot kvadratni meter velika panoramska streha.

Novi Ford Explorer bo mogoče naročiti proti koncu letošnjega leta.

Ford Explorer bo mogoče naročiti proti koncu letošnjega leta, stal pa naj bi manj kot 45.000 evrov. S tem bi bil nekoliko cenejši od ID.4, ki je na voljo šele od 46.000 evrov naprej. Avto je umeščen med električno Pumo, ki bo na trg prišla leta 2024, in Mustangom Mach-E, ki je na voljo od 63.000 evrov. Električnega Fordovega novinca bodo izdelovali v nemškem Kölnu, kjer se bo letos poleti končala proizvodnja modela Fiesta. Po novem Explorerju naj bi od sredine leta 2024 tam izdelovali še drugi električni model. Koliko nam je znano, naj bi šlo za kupejevsko različico Explorerja, enakovredno VW ID.5. Letno naj bi izdelali 200.000 vozil obeh modelov. Do leta 2026 bo Ford vložil 50 milijard dolarjev v električno mobilnost po vsem svetu. Do takrat naj bi izdelali 2 milijona popolnoma električnih vozil letno, od tega 600.000 do konca letošnjega leta. Do leta 2030 bo več kot polovica Fordom, izdelanih po vsem svetu, električnih.

                                             

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Novi BMW M5 na testu na Nürburgringu

CUPRA resno razmišlja o ŠIRITVI na trge SEVERNE AMERIKE