Škoda ne bi bila tam, kjer je danes, če ne bi že leta 1993 na trg takratnega vzhodnega bloka pripeljali model Favorit. Prvi avtomobil s sprednjim pogonom in sprednjim motorjem, ki ga je oblikoval Bertone, je bil eden od odločilnih dejavnikov pri zanimanju skupine Volkswagen za to češko znamko. Po različnih neuspelih projektih sodelovanja z takratno Vzhodno Nemčijo (DDR), se je češka vlada decembra 1982 odločila, da bo razvoj modela končala do junija 1985 in ga v petih letih dala v proizvodnjo.
Škoda Favorit je bila predstavljena na metalurškem sejmu v Brnu leta 1987 in je bila deležna nadaljnjih izboljšav v drugi polovici svojega življenjskega cikla po prevzemu s strani VW-ja leta 1991. Ponudbo (obstajal je tudi karavan z imenom Forman) so leta 1994 postopoma ukinili, da bi naredili prostor modelu Felicia, katero je kasneje zamenjal model Fabia, katerega vsi poznamo. Ta Favorit iz leta 1993 je prava časovna kapsula, saj ima prevoženih le 37 kilometrov, odkar ga je pred 30 leti kupil lastnica iz Aten. Da, 37 kilometrov! Zgodba pravi, da si bili ti kilometri opravljeni na poti od razstavnega prostora do skupne delavnice v bližini stanovanja lastnice. Pri Škodi pravijo, da se je “preprosto odločila, da vožnja avtomobila ni za njo“, zato je avto tam stal tri desetletja, preden je zamenjal lastnika.
Vozilo je bilo najdeno jeseni leta 2022 in je prišlo na dražbo. Dirkač Jiri Mičanek Junior je to kombi limuzino kupil za impresivno vsoto 24.000 evrov, za ta denar te dni dobite dobro opremljeno Fabio. Toda najprej najdite Favorita v stanju novega avtomobila. Novi lastnik je avto prevzel v Frankfurtu in nima namena, da bi se z njim veliko vozil. Je popolnoma nov, če izvzamemo nekaj prask in ima celo zaščitno folijo preko sedežev. Pri tem Favoritu gre za opremo LX z oblogami iz umetnega lesa, ki jih je uporabil proizvajalec, ter lepo grafiko na straneh avtomobila.
Glede opreme ta Favorit nima niti merilnika vrtljajev, temveč to mesto na armaturni plošči krasi velika ura. Ker gre za poznejši model, ki je izkoristil znanje in izkušnje VW-ja, je 1,3-litrski motor z “mogočnimi” 54 KM namesto uplinjača vseboval elektroniko Boscha. Po menjavi olja, filtra in akumulatorja naj bi še vedno dosegel hitrost 137 km/h, ki je navedena v proizvajalčevem prospektu. Navajeni smo, da so dragi avtomobili omejene serije dolga leta prikriti, a ta Favorit bi bil kot nalašč za Škodin muzej v mestu Mlada Boleslava, a tam že imajo lep primerek Favorita.