Ali vam ime podjetja Evolution (lastno črkovanje se glasi e.Volution) sploh kaj pove? Ne? Potem ste na istem kot mi. Morda pa vam več pove ime profesorja Güntherja Schuha. To je namreč možakar, ki stoji za malim avtomobilom e.Go Life. In on stoji tudi za podjetjem Evolution, ki ga je ustanovil leta 2021 in ki sedaj predstavlja model Space, SUV s pogonom na vodik in elektriko, ki naj bi zdržal 50 let, kot navajajo kolegi iz Auto Motor Sport.
Space je drugi projekt podjetja, ki je pred tem junija leta 2022 predstavilo model Meta, kjer je šlo za Shuttle vozilo. Ta dva avtomobila na bi bili prvi vozili krožnega gospodarstva na svetu. Vsakih pet let jih je treba vzdrževati s postopkom obnove, s čimer bi dosegli štirikrat daljšo življenjsko dobo od običajnih avtomobilov. Zlasti baterijski moduli se zamenjajo vsakih pet let in se nato uporabljajo kot stacionarni hranilnik energije za solarne sisteme, piše Evolution na svoji spletni strani.

Za pogon modela Space skrbi sistem za podaljšanje dosega (Range-Extender System), ki omogoča doseg 750 kilometrov. Kot Range-Extender se uporablja motor z notranjim izgorevanjem, ki deluje na tekoči plin, dodatne podrobnosti pa žal niso navedene. Za dolivanje goriva (plina) je dovolj pet minut in v tem času natočimo plin za nadaljnjih 600 kilometrov. Vendar bi moral avto 85 do 90 odstotkov delovati na elektriko iz baterije. Ta je s 40kWh dokaj majhna za tako veliki avto, tako da je izključno baterijski električni doseg le 150 kilometrov. To je dovolj za vsakodnevno uporabo, na daljših razdaljah ali ko je velika potreba po energiji, se vklopi Range-Extender, ki nato napolni baterijo ali poveča izhodno moč baterije.
Vozilo poganjata dve enaki električni osi, Evolution pa ne daje nobenih informacij o njunem delovanju. Vendar pa naj bi se natovorjeno vozilo, ki tehta 2,8 tone, premikalo dokaj dinamično. Osi naj bi bile kompaktne, da so možni veliki kotu zasuka. Za boljšo vodljivost so lahko krmiljena tudi zadnja kolesa. Schuh svoj model Space opisuje kot križanca med terencem in kombijem, toda mi bi ga prej uvrstili med SUV-je. Z impresivno višino 1,94 metra se vozilo komajda prilega v večino parkirnih hiš. Poleg običajne variante z dolžino 4,09 metra obstaja tudi daljša različica z dolžino 4,92 metra.

Avto naj bi bil primeren kot Shuttle ali gospodarsko vozilo, prav tako pa tudi kot avto za družinske počitnice. Sončno streho po celotni dolžini lahko po želji zamenjate s sončnimi celicami. Zadnji pokrov je mogoče odstraniti, tako da SUV postane Pick-up. Notranjost s petimi do osmimi sedeži naj bi bila zelo prilagodljiva. Daljša različica ima sredinski prehod, tukaj je mogoče dodati osmi sedeže v drugi vrsti. V kokpitu, od katerega ni še nobenih fotografij, naj bi bil veliki zaslon, ki služi tudi kot prikaz instrumentov in za zabavo potnikov.








