Obstajajo avtomobilske premiere in zelo pomembne avtomobilske premiere. Premiera novega BMW-ja serije 5 zelo očitno spada v to drugo kategorijo. Potem ko je poleti 1972 s proizvodne linije zapeljal prvi model serije 5 (E12), mu je do danes sledilo še več kot deset milijonov primerkov. Trenutno je najuspešnejši avtomobil v segmentu in na tretjem mestu med vsemi BMW-ji. Z drugimi besedami: ko se pojavi nova serija 5, je za celo Bavarsko dobro, da se na trgu dobro znajde.
Pred nekaj tedni je Mercedes s svojim novim razredom E pokazal, kako zelo dobro se spopada s prvimi recenzijami. Večinoma je bil ocenjen kot zelo dober. Zdaj se bitka med Stuttgartom in Münchnom za naklonjenost kravatarjev pod stresom in uspešnih samostojnih podjetnikov nadaljuje v naslednjem krogu. In tudi v osmi generaciji seriji 5 ne manjka novosti.
Za zdaj bo novi G60 v Evropi na voljo le s štirivaljnimi motorji z notranjim izgorevanjem, dvema priključnima hibridoma in dvema električnima različicama. Tako kot pri seriji 7 vse štiri pogonske različice (bencinska, dizelska, PHEV, električna i5) temeljijo na skupni platformi. Poleg tega je nova serija 5 prvi avtomobil, v katerem lahko na avtocesti pri hitrosti do 130 km/h varno umaknete roke z volana, menjava voznega pasu pa poteka s pogledom na cesto pred vami. Menjavanje voznega pasu se tukaj namreč izvaja le s pogledom v zunanje vzvratno ogledalo. Česar takšnega doslej še ni omogočal nihče. Povejmo še, da je vozilo z novo generacijo pridobilo tudi deset centimetrov dolžine.
Novi BMW serije 5 zdaj v dolžino meri kar 5,06 metra. Ne gre za podaljšano različico za Kitajsko, temveč za standardni model. Širina se je povečala za 32 mm na 1,90 metra. Višina se je povečala za 36 mm na 1,52 metra. Medosna razdalja se poveča za 20 mm na 2,995 metra. S tem je novi BMW serije 5 za celih 14 centimetrov daljši od razreda E in ima za 7 centimetrov daljšo medosno razdaljo.
Pri BMW-ju govorijo o “še boljšem udobju sedenja, zlasti zadaj”, čeprav serija 5 nikoli ni bila največji prostorski čudež. Prostornina prtljažnika pri bencinskih motorjih in priključnih hibridih znaša 520 litrov, pri dveh povsem električnih modelih i5 pa 490 litrov. Predhodnik je imel prostornino prtljažnika 530 litrov.
Seveda pa so mase glede na pogon zelo različne. Model 520i na tehtnici pokaže primernih 1.725 kilogramov (brez voznika). BMW i5 M60 je z 2.305 kilogrami skoraj 600 (!) kilogramov težji. Vrednost koeficienta zračnega upora je pri G60 le 0,23. Ocenjevanje dizajna novih BMW-jev brez predsodkov je vse težje in težje. Celo pri seriji 5. Seveda ni tako šokantna kot aktualna serija 7, a verjetno se bo eden ali dva izmed vas strinjala z nami, ko bomo rekli: Bile so že bolj elegantne generacije serije 5. Zlasti sprednji del se zdi nekoliko preveč zasekan.
Pričakuje se, da bodo električni modeli igrali pomembno vlogo pri novi seriji 5. Model eDrive40 ima en elektromotor, pogon na zadnji kolesi in 340 KM. M60 strelja iz vseh topov z dvema motorjema, štirikolesnim pogonom in 601 KM. Gre za prvo električno različico, ki je v seriji 5 postala admiralska ladja modela.
Baterija v modelu i5 ima za 81,2 kWh razpoložljive energije. Zaradi namestitve v tleh vozila potniki ne bi smeli biti oškodovani za prostor. Nov način vožnje, imenovan “Max Range”, naj bi povečal doseg za do 25 odstotkov zaradi omejevanja moči in zmanjšanja funkcij udobja – to je na primer koristno, kadar polnilna postaja ni pri roki. Motorji z notranjim izgorevanjem so tokrat za Evropo prava osnovna izbira. Na voljo sta 520i z 208 KM (190 KM plus 18 KM iz 48-voltnega zaganjalnika) in 520d s 197 KM (plus 11 KM iz RSG).
Dobava novega BMW serije 5 se bo začela oktobra 2023, pri čemer bosta že od samega začetka na voljo dve električni različici modela i5. Priključni hibridi bodo sledili spomladi 2024. Cene v Nemčiji se pričnejo pri 57.550 evrih za model 520i. Cene izključno električnih modelov se začnejo pri 70.200 evrih za i5 eDrive40. Letos bosta predvidoma predstavljeni tudi različici serije 5 in i5 Touring.