Volkswagen Passat bo to jesen doživel svetovno premiero v deveti generaciji, a z okrnjeno ponudbo, saj se bo srednje velik družinski avtomobil v novi generaciji prodajal izključno kot kombi. V tem času so v Wolfsburgu pripravili izčrpen predogled prenovljenega modela, ki bo poleg novega Tiguana med prvimi avtomobili z oznako VW, ki bodo sloneli na platformi MQB Evo. Pravzaprav si bosta oba modela delila večino tehnične opreme.
Novi Passat Variant bo z dolžino 4917 milimetrov za 144 mm daljši od svojega predhodnika. Dobršen del tega podaljšanja je mogoče najti v medosni razdalji, ki je podaljšana za 50 mm na 2841 mm. Širina se je povečala za 20 mm na 1852 mm, višina pa se rahlo povečala (za 7 mm) na 1482 mm.
Nova generacija modela zaradi večje površine ponuja dodatnih 50 mm prostora za noge. Z nameščenimi zadnjimi sedeži se je prtljažni prostor povečal za 40 litrov in znaša 690 litrov. Če klop zložite, se prostornina v primerjavi z aktualnim Passatom Variant poveča za 140 litrov na 1.920 litrov.
Kar smo povedali o novem Tiguanu, ko je bil križanec predstavljen pred približno mesecem dni, na splošno velja tudi za Passata. Oba sta dobila popolnoma digitalno instrumentno ploščo, ki meri 10,25 palca, in 12,9-palčni zaslon infozabavnega sistema. Slednjega je ob doplačilu mogoče nadgraditi s 15-palčnim prikazovalnikom na dotik. Ko govorimo o funkcijah, ki so na voljo za doplačilo, je treba omeniti tudi head-up zaslon, ki informacije projicira neposredno na vetrobransko steklo.
Podobnosti se nadaljujejo tudi pod motornim pokrovom, kamor namerava VW vgraditi različne bencinske, hibridne bencinske, dizelske in priključno-hibridne pogonske sklope. Pogonski sklopi PHEV bodo ponujali skupno moč od 202 KM (150 kW) do 270 KM (200 kW) in električni doseg do 120 kilometrov. Nemška znamka za zdaj ne razkriva informacij o baterijah, pravi le, da podpirajo hitro polnjenje z enosmernim tokom.
Tako kot prenovljenega Tiguana namerava VW tudi novega Passata Variant prodajati s sistemom DCC Pro, ki predstavlja evolucijo tehnologije prilagodljivega podvozja. V delčkih sekunde se zaradi hitrejših dvovalentnih amortizerjev izračuna in prilagodi najprimernejše blaženje za vsako kolo posebej. S tem se zmanjšajo tresljaji in poveča udobje na luknjastih cestah. Vsekakor uporabno na slovenskih tleh.
Novi Passat bo imel opcijske LED-matrične žaromete z močnimi dolgimi lučmi, ki osvetlijo cesto pred vami tudi do 500 metrov. Tiguan bo sicer dobil naprednejšo tehnologijo HD-matričnih žarometov, ki si jo deli s prenovljenim Touaregom. Zadaj bo prihajajoči kombi sledil najnovejšim avtomobilskim oblikovalskim trendom, saj bo imel svetlobni LED-trak, ki bo povezoval zadnje luči.
Novi generaciji Passata se bo leta 2024 pridružila strojno sorodna Škoda Superb. Za razliko od Volkswagna z dolgo streho bo enakovreden češki model še naprej na voljo tudi kot limuzina (uradno je liftback/hatchback) in kombi. Vsi trije avtomobili na platformi MQB Evo bodo nastajali v Bratislavi na Slovaškem.