Emblem GTI je povezan z bolj vročimi in nekoliko bolj zmogljivo uglašenimi modeli VW po obdelavi Gran Turismo Injection. Polo GTI in Golf GTI sta med klasičnimi modeli, vendar so bili tu še up! GTI, Lupo GTI, Scirocco GTI in resnično edinstven Passat GTI kot prototip, ki je leta 1979 postal Passat GL. Čeprav se VW usmerja v neizogibno električno prihodnost, je podjetje obljubilo, da bo tudi v električni dobi ohranilo kultne znamke, kot sta GTI in R. Proizvajalec je namignil, da je končnica GTX rezervirana za zmogljive različice modelov ID.4, ID.5 ter ID.Buzz in ID.3, ki še niso na trgu.
Vendar pa je šef VW Thomas Schäfer lani dejal, da proizvodnja modela ID.3 GTX še ni povsem gotova, saj bosta še naprej na voljo modela GTI in R. Medtem je videti, da je VW naredil prve korake za predelavo modelov GTI na električni pogon. Proizvajalec je 25. julija sprejel potrebne pravne ukrepe za pridobitev pravic do novega modela. Prijava blagovne znamke pri nemškem uradu za patente in blagovne znamke (DPMA) prikazuje posodobljen logotip GTI. Medtem ko sta “G” in “T” skoraj nespremenjena, je “I” zamenjala strela. Predvidljiva, a vseeno zanimiva sprememba, ki pa se verjetno ne bo zgodila v bližnji prihodnosti.
Če pogledamo v kristalno kroglo, ima električni Golf GTI le malo možnosti, da bo v naslednjih nekaj letih prišel na trg. VW bo osmo generacijo kompaktnega avtomobila posodobil leta 2024. To pomeni, da bo prenovljeni model verjetno naprodaj do konca desetletja. Podjetje iz Wolfsburga je potrdilo, da bo naslednja generacija električnega avtomobila imenovana Golf (ali ID. Golf), zato je malo možnosti, da bi se vroča različica kompaktnega športnega avtomobila pojavila na trgu pred letom 2028 ali 2029. Lahko pa se pojavi tudi električni GTI, ki se ne bo imenoval Golf. Marca predstavljeni koncept ID.2all bo leta 2025 spremenjen v serijski model. Temelji na prihajajoči vstopni platformi MEB.
Vendar je še prezgodaj reči, ali namerava VW električno majhno vozilo v celoti prilagoditi modelu GTI. Za razliko od modela ID.3 z zadnjim pogonom bo imel manjši model motor spredaj, zaradi česar bi bil primernejši za novo podznamko. Kai Grünitz, član uprave VW za tehnični razvoj, je pravzaprav že namignil, da je v razvoju bolj športna izpeljanka modela ID.2all, ki je pripravljen za proizvodnjo. Spomnimo se, da koncept ni bil slab in da je po certifikatu pospešil od 0 do 100 km/h v manj kot sedmih sekundah.