V prvi polovici leta 2023 je bilo prodanih več kot 5,8 milijona avtomobilov z vtičnico. Torej modeli s pogonom priključnega hibrida (PHEV) ali popolnoma električna vozila. To predstavlja približno 15 odstotkov celotne prodaje avtomobilov po vsem svetu. Kateri proizvajalci pa prodajajo te modele? Poglejmo….
Po podatkih EV Volumes, ki jih je posredoval Jose Pontes, pet podjetij predstavlja več kot polovico celotne prodaje priključnih hibridnih avtomobilov. Medtem ko se nekateri proizvajalci širijo, se drugi borijo za ohranitev svojega tržnega deleža. Zato si najprej oglejmo obseg in delež vodilnih proizvajalcev na celotnem trgu priključnih vozil (BEV in PHEV), nato pa se podrobneje posvetimo baterijskim električnim vozilom.

Top 5: Priključni hibridi
BYD ostaja največja skupina z več kot 1.248.168 registriranimi enotami v prvi polovici leta 2023 in 21,4-odstotnim deležem. Kitajskemu proizvajalcu je tako uspelo povečati svoj tržni delež za 6 odstotkov s 15,4 odstotka pred letom dni. Tesla je še en primer proizvajalca, ki se širi. Podjetje je v prvi polovici leta prodalo 888.879 enot, s čimer ima zdaj 15,2-odstotni delež v segmentu priključnih vozil (čeprav proizvajalec prodaja le vozila BEV). Zato se je tržni delež v primerjavi s prejšnjim letom povečal za 1,6 odstotka.
Tretji največji proizvajalec je skupina Volkswagen, ki je v prvi polovici leta s 425.761 enotami dosegla 7,3-odstotni delež. Za razliko od BYD in Tesle pa se mora VW odpovedati tržnemu deležu. Pred letom dni so imeli še 8-odstotni tržni delež. Geely-Volvo, četrta skupina po prvi polovici leta, je zabeležila 359.543 prodanih enot in 6,2-odstotni delež (pred letom 5,6 odstotka). Skupaj z družbo SAIC je teh pet največjih proizvajalcev odgovornih za skoraj 56 odstotkov vseh priključnih električnih avtomobilov, prodanih na svetu v prvi polovici leta 2023.

Registracije priključnih avtomobilov v prvi polovici leta 2023 (v primerjavi 2022):
1 Skupina BYD: 1.248.168 enot in 21,4-odstotni delež (v primerjavi s 15,4 %)
2. Tesla: 888.879 enot in 15,2-odstotni delež (v primerjavi s 13,6 %)
Skupina Volkswagen: 425.761 enot in 7,3-odstotni delež (v primerjavi z 8,0 %)
4. Geely-Volvo: 359.543 enot in 6,2-odstotni tržni delež (v primerjavi s 5,6 %)
5. SAIC (SAIC-GM-Wuling): 322.921 enot in 5,5-odstotni tržni delež (v primerjavi z 8,6 %)
Top 5 skupaj: 3.245.272 enot in 55,6-odstotni delež
Drugi: 2.586.592 enot in 44,4-odstotni delež
Skupaj: 5.831.864 enot
Top 5: Popolnoma električna vozila (BEV)
Na področju novih registracij povsem električnih avtomobilov vodi Tesla, proizvajalec, specializiran za avtomobile BEV (tu ni sprememb). Podjetje je zabeležilo 888.879 registracij (kot smo že omenili), kar predstavlja 21,7-odstotni delež v segmentu BEV (pred letom dni 19-odstotni). Na drugem mestu je skupina BYD, ki je zabeležila 615.064 enot in 15-odstotni delež v segmentu BEV (štiri odstotke več kot pred letom dni). Velik preskok. Tesla in BYD sta daleč pred drugimi proizvajalci in prav tako hitreje kot drugi proizvajalci razširjata svojo dejavnost na področju električnih vozil BEV.

Tretji najboljši proizvajalec – skupina Volkswagen – je zabeležil 311.359 enot in 7,6-odstotni delež v segmentu BEV (v primerjavi s 7,3 odstotka pred letom dni). Po drugi strani se je delež družbe SAIC zmanjšal z 10,8 odstotka pred letom dni na 7,5 odstotka v prvem polletju 2023. Pet največjih proizvajalcev je bilo odgovornih za skoraj 58 odstotkov vseh vozil BEV, prodanih v prvi polovici leta 2023.
Registracije povsem električnih avtomobilov v prvi polovici leta 2023 (v primerjavi z 2022):
1. Tesla: 888.879 enot in 21,7-odstotni delež (v primerjavi z 19 %)
2. Skupina BYD: 615.064 enot in 15-odstotni delež (v primerjavi z 11 %)
3. Skupina Volkswagen: 311.359 enot in 7,6-odstotni delež (v primerjavi s 7,3 %)
4. SAIC (vključno z SAIC-GM-Wuling): 308.899 enot in 7,5-odstotni delež (v primerjavi z 10,8 %)
5. Geely-Volvo: 236.847 enot in 5,8-odstotni tržni delež
Top 5 skupaj: 2.361.048 enot in 57,6-odstotni delež
Drugi: 1.738.952 enot in 42,4-odstotni delež
Skupaj: 4.100.000 enot


