Zvezda razstave blagovne znamke z zvezdo na münchenskem salonu IAA Mobility je nedvomno študija Concept CLA Class. Poleg vsega navdušenja nad novimi kompaktnimi električnimi vozili pa se nemški proizvajalec tudi malce umaže. Pozdravimo novo, drugo generacijo kombilimuzine Mercedes razreda E All-Terrain.
Masivnejša kombilimuzina za terene izven asfaltne površine se je prvič pojavila leta 2017 po Audijevem uspehu z modelom A6 Allroad. Očitno višji razred E ni razočaral, saj zdaj na krilih čaka nova izdaja X214. Na zunaj boste All-Terrain prepoznali po samostojni maski hladilnika s srebrnimi prečkami, posebnih odbijačih z videzom zaščite pred podvozjem, novih stranskih pragovih in seveda po matiranih sivih pokrovih kolesnih lokov. Serijsko so na voljo 8×18-palčna kolesa s pnevmatikami 235/55. Če želite, lahko pod robustno kombilimuzino dobite tudi 19- ali 20-palčna kolesa.

Po merah se All-Terrain od običajne kombilimuzine razreda E razlikuje le po višini (1.497 mm). V primerjavi s predhodnikom ima za 22 mm daljšo medosno razdaljo in je za 28 mm širši. To povečuje prostor za komolce in noge na zadnjem sedežu. Vrednost cW je 0,28. Prostornina prtljažnika je od 615 do 1.830 litrov. Pri priključnem hibridnem modelu je od 460 do 1675 litrov. To nas pripelje neposredno do ponudbe motorjev najzmogljivejšega modela E-Benz. Dizelski in bencinski motor (z do 23 KM in 205 Nm blage hibridne moči) ter priključni hibrid (dizelski) so vključeni v cenik za začetek prodaje modela. Poleg modela E 220d sta to še modela E 450 in E 300 de. Vsi imajo pogon na vsa kolesa. V spodnji preglednici najdete najpomembnejše podatke o zmogljivosti.
Motor | E 220 d 4Matic | E 450 4Matic | E 300 de 4Matic |
Zmogljivost | 197 KM (+23 KM) | 381 KM (+23 KM) | 313 KM |
Navor | 440 Nm (+205 Nm) | 500 Nm (+205 Nm) | 700 Nm |
0-100 km/h | 8,1 sekunde | 4,7 sekunde | 6,9 sekunde |
Najvišja hitrost | 220 km/h | 250 km/h | 213 km/h |
WLTP-poraba | 5,3 – 6,0 liter | 7,9 – 8,7 liter | 0,6 – 0,9 liter |
Poraba elektrike | – | – | 22,9 – 25,1 kWh |
Električni doseg | – | – | 85 – 102 km |
CO2-emisije | 139 – 157 g/km | 180 – 198 g/km | 17 – 22 g/km |
Pri različici All-Terrain je vedno prisotno eno-komorno zračno vzmetenje s prilagodljivimi blažilniki, uravnavanjem nivoja in do 46 mm večjo oddaljenostjo od tal. V načinu vožnje “Comfort” se vozilo pri hitrosti nad 120 km/h samodejno zniža za 15 mm. Vlečna zmogljivost znaša 2.100 kg, ne glede na izbrani pogon. Nosilnost vlečnega droga je 84 kilogramov, zato je mogoče natovoriti tudi električna kolesa. Na prvi pogled je v notranjosti vse podobno kot pri drugih dveh različicah novega razreda E. Infozabavni sistem MBUX Superscreen je enak kot v limuzini in kombiju. To velja tudi za opcijski zaslon za sovoznika na sprednjem sedežu.

Ko se vozilo premika v terenskem programu, se na voznikovem in osrednjem zaslonu prikaže terenski zaslon, ki med drugim prikazuje kompas, zemljepisno dolžino in širino, kot nagiba vozila ali tlak v pnevmatikah. V ta namen je “transparenten pokrov motorja” (v povezavi s 360-stopinjsko kamero) v pomoč pri vožnji po brezpotju: Pri tem osrednji zaslon omogoča virtualni pogled pod sprednji del vozila, na primer zato, da bi lahko bolje in prej prepoznali velike kamne ali globoke luknje na cesti.

Tretja in zadnja različica sedanje družine razreda E bo predstavljena v prvem četrtletju leta 2024. Mercedes še ni komentiral cen.


















