NOVI Peugeot E-3008: Prvi model STLA z dosegom do 700 km

Pred nekaj dnevi je Peugeot objavil prve fotografije novega modela E-3008, zdaj pa sledi še bolj zanimiv del: tehnologija. Novi električni SUV je namreč prvi avtomobil, ki temelji na platformi STLA-Medium. Prvič ima popolnoma nov električni pogon, vključno s pogonom na vsa štiri kolesa. Nove baterije omogočajo doseg do 700 km.

Medtem ko je imel Stellantis prej le baterije s 50 in 54 kWh, ima E-3008 dve večji bateriji s 73 in 98 kWh neto. Poleg tega sta na voljo dva pogona na sprednji kolesi in en pogon na vsa štiri kolesa. Vse tri različice so poimenovane po svoji moči v konjskih močeh.

 Peugeot E-3008 Electric
210 Standard Range
Peugeot E-3008 Electric
320 Dual Motor
Peugeot E-3008 Electric
230 Long Range
PogonFWD 157 kWAWD 157+83=240 kWFWD 170 kW
Navor343 Nm343+166=509 Nm343 Nm
0-100 km/h / Max hitrost8,7 Sek. / 170 km/h6,4 Sek. / 180 km/h8,9 Sek. / 170 km/h
WLTP-poraba elektrike13,9 kWh/100 km13,9 kWh/100 km14,0 kWh/100 km
Baterija73 kWh73 kWh98 kWh
WLTP-doseg525 km525 km700 km
Max. moč polnjenja AC/DC11 kW (opcijsko 22 kW) / 160 kW 
Čas polnjenja mit DC30 min30 min27 min
CenaNi podatkaNi podatkaNi podatka

Vsi pogoni so sestavljeni izključno iz motorjev s trajnimi magneti (PSM). Izvirajo iz skupnega podjetja z družbo Nidec in so izdelani v Trémeryju. Dve različici z majhno baterijo imata spredaj 157-kilovatni motor, model s pogonom na vsa kolesa pa 83-kilovatni motor zadaj. Različica z velikim akumulatorjem in prej omenjenim dosegom 700 km ima spredaj 170-kilovatni agregat. Nenavadno je, da imata obe vozili s pogonom na sprednji kolesi enak navor. Presenetljivo je tudi to, da čeprav lahko obe bateriji serijsko polnimo z enosmernim tokom do 160 kW, se postopek hitreje zaključi pri večji bateriji. To kaže na boljšo krivuljo polnjenja 98 kWh baterije. Presenetljiva je tudi izjemno nizka poraba energije. Tako kot pri Peugeotu E-308 in Oplu Astri Electric je to verjetno napaka: 14 kWh bi bilo težko več kot pri Fiatu 500 Electric. Pri omenjenih kompaktnih modelih je bila poraba energije naknadno popravljena navzgor za približno 3 kWh.

Novi električni Peugeot E-3008 ima bolj kupejevsko obliko….

Peugeot E-3008 je s svojo dolžino 4,54 metra in kupejevsko obliko konkurent nekoliko daljšemu VW ID.5 in Nissanu Ariya. Z največjim dosegom 700 km Peugeot jasno prekaša te tekmece: VW ID.5 prevozi največ 536 km, kar je posledica manjše baterije (77 kWh) in večje porabe energije (16,3 kWh/100 km). To velja za prejšnje modele; podatki za VW ID.5 z novim motorjem z močjo 210 kW še niso znani. Nissan Ariya ima največji doseg 531 km. Tudi ta ima manjšo baterijo kot Peugeot z daljšim dosegom (87 namesto 98 kWh), njegova poraba energije pa je prav tako bistveno večja, saj znaša 18,2 do 18,7 kWh. A glede porabe energije: od napak z E-308 in Astro Electric Stellantisu v tem pogledu ne zaupamo več zares.

Nov je tudi kokpit z ukrivljenim 21-palčnim zaslonom….

Tako kot pri prejšnjih električnih avtomobilih Stellantis so na voljo načini Normal, Eco in Sport; različica s pogonom na vsa štiri kolesa ima še način 4WD. Pogon na vsa kolesa je aktiven do hitrosti 135 km/h in samodejno porazdeli moč na zadnji kolesni par, ko postane spolzko. Popolna novost Peugeota E-3008 je tudi kokpit z ukrivljenim 21-palčnim zaslonom, ki ga verjetno sestavljata dva monitorja pod zaščitnim steklom. E-3008 podpira tudi funkcijo VV2L (vozilo na tovor): Iz vlečnega akumulatorja lahko napajamo električne naprave z močjo do 3 kW. Še ena novost so izboljšane možnosti nastavitve rekuperacije: pri E-3008 jo je mogoče nastaviti na tri stopnje s pomočjo prestavnih ročic na volanu. V sporočilu za javnost ni navedeno, ali je pri najmočnejši stopnji mogoča prava vožnja z enim pedalom – torej verjetno ne.

Novi Peugeot E-3008 bo na trg prišel februarja leta 2024….

Na voljo sta dve različici opreme: Allure in GT. Poleg tega so na voljo trije paketi opreme. Glede na trg bodo poleg električnih različic na voljo tudi priključni hibridni pogonski sklopi, vendar očitno ne bo več motorjev z notranjim izgorevanjem. Cene še niso bile objavljene. To ni presenetljivo, saj bo na trg prišel šele februarja 2024. Novi Peugeot E-3008 bodo izdelovali izključno v glavni tovarni v Sochauxu (Francija). Sledil bo model E-5008, vendar bo Peugeot podrobnosti razkril šele v začetku leta 2024.

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO