Pred nekaj dnevi je Peugeot objavil prve fotografije novega modela E-3008, zdaj pa sledi še bolj zanimiv del: tehnologija. Novi električni SUV je namreč prvi avtomobil, ki temelji na platformi STLA-Medium. Prvič ima popolnoma nov električni pogon, vključno s pogonom na vsa štiri kolesa. Nove baterije omogočajo doseg do 700 km.
Medtem ko je imel Stellantis prej le baterije s 50 in 54 kWh, ima E-3008 dve večji bateriji s 73 in 98 kWh neto. Poleg tega sta na voljo dva pogona na sprednji kolesi in en pogon na vsa štiri kolesa. Vse tri različice so poimenovane po svoji moči v konjskih močeh.
Peugeot E-3008 Electric 210 Standard Range | Peugeot E-3008 Electric 320 Dual Motor | Peugeot E-3008 Electric 230 Long Range | |
Pogon | FWD 157 kW | AWD 157+83=240 kW | FWD 170 kW |
Navor | 343 Nm | 343+166=509 Nm | 343 Nm |
0-100 km/h / Max hitrost | 8,7 Sek. / 170 km/h | 6,4 Sek. / 180 km/h | 8,9 Sek. / 170 km/h |
WLTP-poraba elektrike | 13,9 kWh/100 km | 13,9 kWh/100 km | 14,0 kWh/100 km |
Baterija | 73 kWh | 73 kWh | 98 kWh |
WLTP-doseg | 525 km | 525 km | 700 km |
Max. moč polnjenja AC/DC | 11 kW (opcijsko 22 kW) / 160 kW | ||
Čas polnjenja mit DC | 30 min | 30 min | 27 min |
Cena | Ni podatka | Ni podatka | Ni podatka |
Vsi pogoni so sestavljeni izključno iz motorjev s trajnimi magneti (PSM). Izvirajo iz skupnega podjetja z družbo Nidec in so izdelani v Trémeryju. Dve različici z majhno baterijo imata spredaj 157-kilovatni motor, model s pogonom na vsa kolesa pa 83-kilovatni motor zadaj. Različica z velikim akumulatorjem in prej omenjenim dosegom 700 km ima spredaj 170-kilovatni agregat. Nenavadno je, da imata obe vozili s pogonom na sprednji kolesi enak navor. Presenetljivo je tudi to, da čeprav lahko obe bateriji serijsko polnimo z enosmernim tokom do 160 kW, se postopek hitreje zaključi pri večji bateriji. To kaže na boljšo krivuljo polnjenja 98 kWh baterije. Presenetljiva je tudi izjemno nizka poraba energije. Tako kot pri Peugeotu E-308 in Oplu Astri Electric je to verjetno napaka: 14 kWh bi bilo težko več kot pri Fiatu 500 Electric. Pri omenjenih kompaktnih modelih je bila poraba energije naknadno popravljena navzgor za približno 3 kWh.
Peugeot E-3008 je s svojo dolžino 4,54 metra in kupejevsko obliko konkurent nekoliko daljšemu VW ID.5 in Nissanu Ariya. Z največjim dosegom 700 km Peugeot jasno prekaša te tekmece: VW ID.5 prevozi največ 536 km, kar je posledica manjše baterije (77 kWh) in večje porabe energije (16,3 kWh/100 km). To velja za prejšnje modele; podatki za VW ID.5 z novim motorjem z močjo 210 kW še niso znani. Nissan Ariya ima največji doseg 531 km. Tudi ta ima manjšo baterijo kot Peugeot z daljšim dosegom (87 namesto 98 kWh), njegova poraba energije pa je prav tako bistveno večja, saj znaša 18,2 do 18,7 kWh. A glede porabe energije: od napak z E-308 in Astro Electric Stellantisu v tem pogledu ne zaupamo več zares.
Tako kot pri prejšnjih električnih avtomobilih Stellantis so na voljo načini Normal, Eco in Sport; različica s pogonom na vsa štiri kolesa ima še način 4WD. Pogon na vsa kolesa je aktiven do hitrosti 135 km/h in samodejno porazdeli moč na zadnji kolesni par, ko postane spolzko. Popolna novost Peugeota E-3008 je tudi kokpit z ukrivljenim 21-palčnim zaslonom, ki ga verjetno sestavljata dva monitorja pod zaščitnim steklom. E-3008 podpira tudi funkcijo VV2L (vozilo na tovor): Iz vlečnega akumulatorja lahko napajamo električne naprave z močjo do 3 kW. Še ena novost so izboljšane možnosti nastavitve rekuperacije: pri E-3008 jo je mogoče nastaviti na tri stopnje s pomočjo prestavnih ročic na volanu. V sporočilu za javnost ni navedeno, ali je pri najmočnejši stopnji mogoča prava vožnja z enim pedalom – torej verjetno ne.
Na voljo sta dve različici opreme: Allure in GT. Poleg tega so na voljo trije paketi opreme. Glede na trg bodo poleg električnih različic na voljo tudi priključni hibridni pogonski sklopi, vendar očitno ne bo več motorjev z notranjim izgorevanjem. Cene še niso bile objavljene. To ni presenetljivo, saj bo na trg prišel šele februarja 2024. Novi Peugeot E-3008 bodo izdelovali izključno v glavni tovarni v Sochauxu (Francija). Sledil bo model E-5008, vendar bo Peugeot podrobnosti razkril šele v začetku leta 2024.