Primerjava: Peugeot E-3008 in Renault SCENIC ELECTRIC

Na IAA v Münchnu sta se premierno predstavila dva francoska električna SUV-ja: Peugeot E-3008 in Renault Scenic Electric. Oba sta dolga približno 4,50 metra in imata velik doseg. To je zadosten razlog za medsebojno primerjavo obeh tekmecev, občasno pa tudi za pogled na druge modele v tem segmentu.

Vizualno se nam zdita oba modela povsem sprejemljiva – zaradi tega to za nas ne bi bilo merilo za odločitev:

Peugeot E-3008 je s 4,54 metra nekoliko daljši od Renault Scenic E-Tech Electric. Peugeot je tudi nekaj centimetrov višji od Renaulta. Po drugi strani pa ima Peugeot vitkejši zadek, podoben kupeju.

Drugačna oblika zadka naj bi se odrazila tudi v prostornini prtljažnika, če je naložen pod streho, vendar ta pri nobenem od tekmecev ni bila navedena. Prostornina prtljažnika je pri Renaultovih sedežih nekoliko večja, če so sedeži v pokončnem položaju.

 DolžinaMedosna razdaljaŠirinaVišinaPrtljaž.
Peugeot E-30084.542 mm2.739 mm1.895 mm1.641 mm520 Liter
Renault Scenic Electric4.470 mm2.785 mm1.864 mm1.571 mm545 Liter

Za Peugeot E-3008 so predvideni trije motorji, od tega dva s pogonom na prednji kolesi in en s pogonom na vsa štiri kolesa. Renault za Scenic ponuja le dvokolesni pogon – predvidoma sprednji kot pri električnem Meganu, čeprav je to ostalo odprto. Pogon na vsa kolesa tu ni na voljo.

 Scenic 125 kWScenic 160 kW
Pogon2WD 125 kW2WD 160 kW
0-100 km/h / max.hitrost9,3 Sek. / 150 km/h8,4 Sek. / 170 km/h
Baterija / WLTP-doseg60 kWh / >420 km87 kWh / >620 km
Max. zmoglj. polnjenja DC130 kW150 kW
CenaNi podatkaNi podatka

Renaultova osnovna različica s 125 kW nima ustreznika pri Peugeotu. Zdi se, da je ta različica zasnovana kot konkurenca VW ID.4 Pure, ki ima enako moč. Osnovni Scenic naj bi s 60 kWh baterijo prevozil več kot 420 km in tako prehitel VW, ki zmore le 361 km. Druga različica modela Scenic s 160 kW je približno tako zmogljiva kot oba modela s prednjim pogonom znamke Peugeot. Z novo baterijo s kapaciteto 87 kWh lahko Renault prevozi impresivnih 620 km. S tem premaga osnovno različico, ne pa tudi Peugeotovega modela z dolgim dosegom, ki ima skoraj neverjetnih 720 km. S tem dosegom bo Peugeot na našem seznamu desetih e-avtomobilov z najdaljšim dosegom daleč pred nami – trenutno je na tretjem mestu. Za primerjavo: VW ID.4 z najdaljšim dosegom je na seznamu naveden s 531 km, pa tudi Tesla Model Y Long Range s 565 km se ne približa Peugeotovemu modelu E-3008 230 Long Range.

 Peugeot E-3008 Electric
210 Standard Range
Peugeot E-3008 Electric
320 Dual Motor
Peugeot E-3008 Electric
230 Long Range
PogonFWD 157 kWAWD 157+83=240 kWFWD 170 kW
0-100 km/h / max.hitrost8,7 Sek. / 170 km/h6,4 Sek. / 180 km/h8,9 Sek. / 170 km/h
Baterija / Doseg73 kWh / 525 km73 kWh / 525 km98 kWh / 700 km
Max. zmoglj. polnjenja AC/DC11 kW (opcijsko 22 kW) / 160 kW 
Čas polnjenja DC30 min30 min27 min
CenaNi podatkaNi podatkaNi podatka

Kar zadeva polnjenje, imajo vse različice E-3008 največjo moč polnjenja 160 kW. Pri majhni bateriji naj bi tako polnjenje od 20 do 80 odstotkov trajalo 30 minut, pri veliki pa manj kot 30 minut. To je nekoliko nenavadno, vendar je mogoče, če ima velika baterija boljšo krivuljo polnjenja. Pri Renaultu je največja moč polnjenja male baterije 130 kW, pri veliki bateriji pa je največja moč dosežena pri 150 kW. Renault še ni navedel podatkov o času polnjenja. Prednost Peugeota pa je, da se lahko po želji polni z 22 kW izmeničnega toka in ne le z 11 kW kot običajno.

Peugeot v vozilu E-3008 predstavlja popolnoma nov kokpit, katerega značilnost je ukrivljen zaslon, ki je v resnici verjetno sestavljen iz dveh monitorjev pod skupnim pokrivnim steklom. Renault v Scenic vgradi enak monitor kot v električni Megane; sestavljen je iz vodoravnega instrumentnega zaslona in navpičnega zaslona na dotik. Niti Peugeot niti Renault še nista navedla nobenih podrobnosti o cenah. E-3008 pa bo na trg prišel šele februarja 2024. Tudi električni Scenic bo na trg prišel v začetku prihodnjega leta.

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO