in ,

KITAJSKI Xpeng bo leta 2024 naprodaj tudi v Nemčiji

Poleg limuzine P7 je še posebej zanimiv model G9, SUV s polnilno močjo do 300 kW

Xpeng Motors prihaja leta 2024 tudi v Nemčijo. To je kitajsko podjetje napovedalo na sejmu IAA Mobility v Münchnu. Podjetje namerava začeti z dvema velikima modeloma: električno limuzino P7 in SUV-jem G9, ki ga prav tako poganja izključno elektrika.

Xpeng vstopa na enega najbolj konkurenčnih avtomobilskih trgov na svetu,” je dejal Brian Gu, eden od šefov podjetja Xpeng. Nemške stranke pričakujejo “absolutno najvišje standarde“. Na Nizozemskem in Norveškem sta P7 in G9 že na trgu, na Norveškem pa še Xpeng G3i.

Xpeng P7

Xpeng P7 je s 4,89 metra nekoliko krajši od Mercedesa EQE. Na Kitajskem je limuzina na trgu že tri leta, marca 2023 pa bo predstavljena izboljšana različica z imenom Xpeng P7i. Na Nizozemskem so na voljo tri različice, s pogonom na zadnji kolesi, štirikolesnim pogonom in štirikolesnim pogonom z krilatimi vrati, t. i. Wing Edition.

 RWD Long RangeAWD PerformanceWing Edition
PogonRWD z 203 kWAWD z 145+203=387 kWAWD z 145+203=387 kW
Navor440 Nm757 Nm757 Nm
0-100 km/h6,7 Sek.4,1 Sek.4,1 Sek.
Max hitrost200 km/h200 km/h200 km/h
WLTP-poraba elektrike16,8 kWh/100 km19,2 kWh/100 km19,2 kWh/100 km
Baterija bruto/neto86,2 / 82,7kWh86,2 / 82,7kWh86,2 / 82,7kWh
WLTP-doseg576 km505 km505 km
Max. zmogljivost polnjenja AC/DC11 / 175 kW11 / 175 kW11 / 175 kW
Dolžina polnjenja AC/DCca.10h (0-100%)
/ ca. 29 min (10-80%)
ca.10h (0-100%)
/ ca. 29 min (10-80%)
ca.10h (0-100%)
/ ca. 29 min (10-80%)
Cena na Nizozemskem49.990 €59.990 €69.990 €

Glede na podatkovni list za Nizozemsko ima model s pogonom na zadnji kolesi 203 kW motor s trajnimi magneti, model s pogonom na vsa kolesa pa ima spredaj še 145 kW indukcijski motor. Največji doseg 505 km je za potovalni avtomobil razmeroma skromen – Mercedes EQE prevozi do 621 km.

Xpeng G9

Xpeng G9 je bil na Kitajskem predstavljen konec leta 2022. S 4,89 metra je praktično enako dolg kot P7, medosna razdalja pa je enaka in znaša 2.998 mm – vozili temeljita na isti platformi. Tudi tu so na voljo tri različice, vendar sta tu dva modela s pogonom na zadnji kolesi (z različno velikimi baterijami) in en model s pogonom na vsa kolesa. Ponovno navajamo podatke za nizozemsko različico.

 RWD Standard RangeRWD Long RangeAWD Performance
PogonRWD z 230 kWRWD z 230 kWAWD z 175+230=405 kW
Navor430 Nm430 Nm717 Nm
0-100 km/h6,4 Sek.6,4 Sek.3,9 Sek.
Max hitrost200 km/h200 km/h200 km/h
WLTP-poraba elektrike19,4 kWh/100 km19,4 kWh/100 km21,3 kWh/100 km
Baterija78 kWh98 kWh98 kWh
WLTP-doseg460 km570 km520 km
Max. zmogljivost polnjenja AC/DC11 / 260 kW11 / 300 kW11 / 300 kW
Dolžina polnjenja AC/DCca.9h (5-100%)
/ ca. 20 min (10-80%)
ca.11h (5-100%)
/ ca. 20 min (10-80%)
ca.11h (5-100%)
/ ca. 20 min (10-80%)
Cena na Nizozemskem57.990 €61.990 €71.990 €

Motorji so zato vsakič nekoliko močnejši kot v limuzini, navor pa je nenavadno manjši. Medtem ko P7 vedno dobi enako baterijo NCM z neto 83 kWh, G9 v različici s standardnim dosegom uporablja baterijo LFP z 78 kWh, druge različice pa imajo 98 kWh baterijo s kemijo NCM. Tako so tu dosegi od 460 do 570 km. Za razliko od modela Xpeng P7 ima G9 800-voltni sistem. Zmogljivosti hitrega polnjenja so ustrezno impresivne: Različico LFP je mogoče polniti z močjo do 260 kW, baterijo NCM pa celo s 300 kW. To naj bi omogočilo običajno polnjenje od 10 do 80 odstotkov v samo 20 minutah.

Xpeng G9 je mogoče polniti tudi z močjo 300 kW….

Junija je G9 na dirki “El-Prix 2023” norveške avtomobilske zveze (NAF) dokazal, da se res hitro napolni. Z največjo močjo polnjenja 319 kW je postavil nov rekord. Vendar to ne pove ničesar o povprečni moči polnjenja, ki je v praksi pomembnejša.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

ŠTUDIJA razkriva, kako SLABO je poskrbljeno za VAROVANJE osebnih podatkov v AVTOMOBILIH

JiaYuan KOMI: Majhen električni avtomobil iz KITAJSKE