Xpeng Motors prihaja leta 2024 tudi v Nemčijo. To je kitajsko podjetje napovedalo na sejmu IAA Mobility v Münchnu. Podjetje namerava začeti z dvema velikima modeloma: električno limuzino P7 in SUV-jem G9, ki ga prav tako poganja izključno elektrika.
“Xpeng vstopa na enega najbolj konkurenčnih avtomobilskih trgov na svetu,” je dejal Brian Gu, eden od šefov podjetja Xpeng. Nemške stranke pričakujejo “absolutno najvišje standarde“. Na Nizozemskem in Norveškem sta P7 in G9 že na trgu, na Norveškem pa še Xpeng G3i.
Xpeng P7


Xpeng P7 je s 4,89 metra nekoliko krajši od Mercedesa EQE. Na Kitajskem je limuzina na trgu že tri leta, marca 2023 pa bo predstavljena izboljšana različica z imenom Xpeng P7i. Na Nizozemskem so na voljo tri različice, s pogonom na zadnji kolesi, štirikolesnim pogonom in štirikolesnim pogonom z krilatimi vrati, t. i. Wing Edition.
RWD Long Range | AWD Performance | Wing Edition | |
Pogon | RWD z 203 kW | AWD z 145+203=387 kW | AWD z 145+203=387 kW |
Navor | 440 Nm | 757 Nm | 757 Nm |
0-100 km/h | 6,7 Sek. | 4,1 Sek. | 4,1 Sek. |
Max hitrost | 200 km/h | 200 km/h | 200 km/h |
WLTP-poraba elektrike | 16,8 kWh/100 km | 19,2 kWh/100 km | 19,2 kWh/100 km |
Baterija bruto/neto | 86,2 / 82,7kWh | 86,2 / 82,7kWh | 86,2 / 82,7kWh |
WLTP-doseg | 576 km | 505 km | 505 km |
Max. zmogljivost polnjenja AC/DC | 11 / 175 kW | 11 / 175 kW | 11 / 175 kW |
Dolžina polnjenja AC/DC | ca.10h (0-100%) / ca. 29 min (10-80%) | ca.10h (0-100%) / ca. 29 min (10-80%) | ca.10h (0-100%) / ca. 29 min (10-80%) |
Cena na Nizozemskem | 49.990 € | 59.990 € | 69.990 € |
Glede na podatkovni list za Nizozemsko ima model s pogonom na zadnji kolesi 203 kW motor s trajnimi magneti, model s pogonom na vsa kolesa pa ima spredaj še 145 kW indukcijski motor. Največji doseg 505 km je za potovalni avtomobil razmeroma skromen – Mercedes EQE prevozi do 621 km.
Xpeng G9


Xpeng G9 je bil na Kitajskem predstavljen konec leta 2022. S 4,89 metra je praktično enako dolg kot P7, medosna razdalja pa je enaka in znaša 2.998 mm – vozili temeljita na isti platformi. Tudi tu so na voljo tri različice, vendar sta tu dva modela s pogonom na zadnji kolesi (z različno velikimi baterijami) in en model s pogonom na vsa kolesa. Ponovno navajamo podatke za nizozemsko različico.
RWD Standard Range | RWD Long Range | AWD Performance | |
Pogon | RWD z 230 kW | RWD z 230 kW | AWD z 175+230=405 kW |
Navor | 430 Nm | 430 Nm | 717 Nm |
0-100 km/h | 6,4 Sek. | 6,4 Sek. | 3,9 Sek. |
Max hitrost | 200 km/h | 200 km/h | 200 km/h |
WLTP-poraba elektrike | 19,4 kWh/100 km | 19,4 kWh/100 km | 21,3 kWh/100 km |
Baterija | 78 kWh | 98 kWh | 98 kWh |
WLTP-doseg | 460 km | 570 km | 520 km |
Max. zmogljivost polnjenja AC/DC | 11 / 260 kW | 11 / 300 kW | 11 / 300 kW |
Dolžina polnjenja AC/DC | ca.9h (5-100%) / ca. 20 min (10-80%) | ca.11h (5-100%) / ca. 20 min (10-80%) | ca.11h (5-100%) / ca. 20 min (10-80%) |
Cena na Nizozemskem | 57.990 € | 61.990 € | 71.990 € |
Motorji so zato vsakič nekoliko močnejši kot v limuzini, navor pa je nenavadno manjši. Medtem ko P7 vedno dobi enako baterijo NCM z neto 83 kWh, G9 v različici s standardnim dosegom uporablja baterijo LFP z 78 kWh, druge različice pa imajo 98 kWh baterijo s kemijo NCM. Tako so tu dosegi od 460 do 570 km. Za razliko od modela Xpeng P7 ima G9 800-voltni sistem. Zmogljivosti hitrega polnjenja so ustrezno impresivne: Različico LFP je mogoče polniti z močjo do 260 kW, baterijo NCM pa celo s 300 kW. To naj bi omogočilo običajno polnjenje od 10 do 80 odstotkov v samo 20 minutah.

Junija je G9 na dirki “El-Prix 2023” norveške avtomobilske zveze (NAF) dokazal, da se res hitro napolni. Z največjo močjo polnjenja 319 kW je postavil nov rekord. Vendar to ne pove ničesar o povprečni moči polnjenja, ki je v praksi pomembnejša.