Nissan HYPER FORCE: 1.000 kW športnik z baterijo na TRDNO GORIVO

Napovedane so bile le štiri oblikovne študije serije Hyper, zdaj pa je Nissan predstavil še peto. Hyper Force je zelo športna študija za okoljsko ozaveščene ljubitelje motošporta in igralce iger. Za nas je podoben športnemu avtomobilu Nissan GT-R z notranjim izgorevanjem. Skupaj s prvimi štirimi študijami Hyper je tudi Hyper Force predstavljen na japonskem salonu mobilnosti.

Srce vozila Nissan Hyper Force je zmogljiv, popolnoma električni pogonski sklop z močjo do 1.000 kW. S tem je avtomobil več kot dvakrat zmogljivejši od Nissana GT-R s šestvaljnim bencinskim motorjem z močjo 419 kW (570 KM). Tako kot GT-R ima tudi študija štirikolesni pogon. Električna študija naj bi imela polprevodniško baterijo z “optimizirano težo”. Kljub temu bo verjetno precej težja od bencinskega avtomobila, ki tehta približno 1,7 do 1,8 tone. Toda glede na moč naj bi študija pospešila vsaj tako hitro kot Nissan GT-R, ki za standardni sprint potrebuje 2,8 sekunde. Sicer pa Nissan obljublja visoko stopnjo pritiska in lahkotno karoserijo iz karbona visoke trdnosti. To naj bi zagotovilo optimalno vožnjo v ovinkih in vrhunsko vodljivost na dirkališčih in ovinkastih cestah.

Zunanji dizajn je prav tako izzivalen kot pri drugih študijah Hyper. Avtomobil je videti precej nizek in raztegnjen. Prednji odbijač je pošasten, kombinacije koles in pnevmatik so zelo tesno prilegajoče se, zadnja os pa ima močno razširjene “boke”. Stranska vrata se odpirajo navzgor kot škarje. Oblikovalci so na zadnji del vozila namestili krilce. Ta in okrogli dvojni žarometi jasno spominjajo na model GT-R. Sprednji t.i. Winglets, sprednje krilo in konca zadnjega krila imajo aktivne aerodinamične funkcije, kar pomeni, da se samodejno prilagajajo glede na vozne razmere. Nissan je pozornost namenil tudi aerodinamiki koles.

Voznik lahko v Nissanu Hyper Force izbira med dvema načinoma vožnje “GT” (Grand Touring) in “R” (Racing) – to je verjetno nameren spomin na model GT-R. Uporabniški vmesnik vedno prikazuje informacije, ki jih voznik potrebuje v posameznih voznih situacijah, navaja Nissan. Grafika je bila razvita skupaj s podjetjem Polyphony Digital, hčerinsko družbo podjetja Sony, ki izdeluje tudi serijo iger Gran Turismo.

Futuristična notranjost te študije, ki odvisno od načina vožnje spreminja barvo.

V načinu Racing se celotna notranjost sveti rdeče in ustvarja intuitiven, na voznika osredotočen kokpit. Armaturna plošča je razporejena okoli voznika. Štirje zasloni okoli volana prikazujejo oprijem in temperaturo pnevmatik, zračni tlak, temperaturo zavornih kolutov, porazdelitev moči in druge informacije, pomembne za motošport.

V načinu GT (tj. potovalnem načinu) voznikova kabina sveti modro, zasloni okoli volana pa se oddaljijo od voznika in se združijo v zaprt pogled. V tem okolju se klimatska naprava in avdio sistem enostavno upravljata. Nastavitve vzmetenja in stabilizatorja je mogoče prilagoditi tudi med vožnjo. Voznikova in sovoznikova sedeža sta opremljena s štiritočkovnimi varnostnimi pasovi in izdelana iz karbona. Zasnovani so tudi tako, da omogočajo udobna potovanja na dolge razdalje.

Posebnost je tudi sistem razširjene resničnosti. Ko vozilo miruje, si lahko nadenete posebno čelado, v kateri teče dirkalna igra. Tako lahko na virtualni dirkalni stezi tekmujete z drugimi vozniki ali s svojimi najboljšimi časi. Seveda ima tudi peta študija svoj risani lik in to je mladenič Hide.  

Na sejmu v Tokiu je zdaj predstavljenih vseh pet Hyper-študij. Glasbeni videoposnetek na Nissanovem kanalu YouTube prikazuje pisano mešanico novih konceptnih avtomobilov.

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO