in , ,

Ferrari 499P MODIFICATA: Hiperavtomobil iz LE MANSA gre v serijsko proizvodnjo

Zmagovalec Le Mansa iz leta 2023 bo postal serijski avtomobil, čeprav v majhnem številu. Imel bo celo več moči, temu primerna pa je seveda tudi cena.

Ste se že malce naveličali večnih dirkališč z lastnim Ferrarijevim dirkalnikom formule 1? To je zelo suhoparno. In ko dežuje – zelo neprijetno! Toda veselite se, noro bogati Ferraristi, saj je rešitev na dosegu roke. Česa podobnega res še ni bilo. Bolj eksotično kot to res ne more biti. Ferrari sam govori o “najbolj ekskluzivnem projektu“, kar jih je bilo kdaj koli narejenih. Pozdravite novega 499P Modificata.

Ne, niste narobe razumeli, niste narobe prebrali, in ne vidite narobe: gre dejansko za zmagovalni avtomobil Le Mansa 2023 za zasebno uporabo. Resno, Cavallino Rampante gradi LMH bolid za zelo normalne ljudi. Zelo normalne ljudi z zelo veliko denarja in monumentalno zbirko Ferrarijev, vendar ste razumeli bistvo. Ferrari to ciljno skupino imenuje svoje najboljše stranke, klasične “gentlemanske voznike“. V ta namen je bilo optimizirano tudi vozilo. Ali bolje rečeno: vozne lastnosti so se bistveno povečale, saj se verjetno vsak kupec ni rodil z nadarjenostjo Antonia Giovinazzija. Zato je seveda bolj zabavno, če te ni treba vsak dan dirkanja odstraniti z ograje. Obstaja še ena velika prednost, saj pri avtomobilu, ki se bo uporabljal samo za zabavo in nikoli na uradni dirki, seveda ni nadležnega ravnovesja zmogljivosti (BoP) kot v Le Mansu.

Vse se začne že pri pogonskem sklopu. 499P Modificata uporablja (močno spremenjen) 3,0-litrski biturbo motor V6 iz modela 296 GT3 in elektromotor na sprednji osi, ki je izposojen iz dirkalnika Formule 1. Sistemska moč je 520 kW (707 KM), kar je že 20 kW več kot v zmagovalnem avtomobilu iz Le Mansa. Na voljo pa je tudi funkcija push-to-pass, s katero lahko s pritiskom na gumb na volanu za 7 sekund povečate moč za 120 na 640 kW (870 KM). Logika tega sistema je podobna sistemu KERS, ki je bil v Formulo 1 uveden leta 2009. Električni motor ima moč do 200 kW (272 KM) in ima diferencial in sistem za rekuperacijo energije. Poleg tega je na voljo 800-voltna baterija. Prestavljanje poteka prek 7-stopenjskega sekvenčnega menjalnika.

Občutka, ko sediš za volanom zmagovalca letošnjega Le Mansa, se verjetno ne da opisati…

Za razliko od dirkalnika pa se električni motor ne vključi le pri hitrostih nad 190 km/h, temveč praktično že pri stoječem zagonu. Veste – uradna pravila tukaj niso pomembna. Tako ima 499P Modificata v osnovi štirikolesni pogon, kar naj bi povečalo prej omenjene vozne lastnosti in vozniku dalo več samozavesti pri vožnji na meji. Na karbonskem monokoku zmagovalnega avtomobila iz Le Mansa se ni nič spremenilo. Vendar so bili amortizerji, vzmeti in stabilizatorji uporabljeni z namenom bolj predvidljivega in manj kritičnega upravljanja. Enako velja za mapiranje motorja in nastavitev nadzora vleke.

Seveda se s tem primerkom, ki bo stal 5,1 milijona evrov pred davki, ne boste mogli voziti do Špara po običajnih cestah, temveč je namenjen – logično – le dirkališčom.

Presenetljiva razlika je tudi v pnevmatikah. Če so slicksi zasnovani tako, da so enako ostri in kratkotrajni kot Michelini v dirkalniku, prinaša dan na stezi manj užitka in precej vrveža. Zato je Pirelli izdelal novo pnevmatiko za model Modificata. Ta je – uganili ste – bolj predvidljiva pri upravljanju in naj bi povečala povratne informacije. Prav tako se hitreje segreje in ima daljšo življenjsko dobo. Konec koncev želite voziti in ne nenehno menjavati pnevmatik. Mimogrede, velikosti: 310/710-18 spredaj in 340/710-18 zadaj. Od leta 2024 bo Ferrarijev oddelek Corse Clienti, ki organizira tudi dogodke za avtomobile, kot je FXX-K Evo, vodil tako imenovani program “Sport Prototipi Clienti“. Kupci modela 499P Modificata se bodo lahko na progah tega sveta sprostili skupaj z lastniki zgoraj omenjenih nekdanjih avtomobilov Formule 1. Vključno s tehnično in logistično podporo proizvajalca.

Ferrari še ni komentiral števila enot modela 499P Modificata; povedali so le, da bo “zelo ekskluziven“. Temu primerno je določena tudi cena. Če želite imeti svoj lastni hiperavtomobil iz Le Mansa, morate imeti na voljo 5,1 milijona evrov pred obdavčitvijo.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Pozabljene študije: ELEKTRIČNI pogon BMW-ja 1602 iz leta 1972

Akio TOYODA: Ljudje so končno SPREDVIDELI realnost glede ELEKTRIČNIH vozil