Odkar Škoda deluje pod okriljem skupine VW, je znamka zares zacvetela. Zadnji primer je četrta generacija modela Superb, ki je bila zdaj predstavljena in si ponovno deli številne komponente z VW Passatom, ki je prav tako nov. Za razliko od modela iz Wolfsburga pa češki model ni na voljo le kot karavan, temveč tudi kot limuzina s hatchbackom. Kaj še zmore? Poglejmo si podrobnosti …
Kot vsaka Škoda je tudi novi Superb precej nespektakularno zasnovan avtomobil za družine in vozne parke. Z veliko prostora in izjemno funkcionalnostjo, ki ji v tem segmentu, ki se krči, ni para.

Dimenzije: daljša, višja, ožja
Medtem ko je medosna razdalja ostala nespremenjena in znaša 2.841 milimetrov, so se razmerja modela bistveno spremenila, saj sta obe karoserijski različici zdaj za 15 milimetrov ožji. Limuzina je 43 milimetrov daljša in 12 milimetrov višja, karavan pa 40 milimetrov daljši in 5 milimetrov višji. Karoserija je na prvi pogled morda videti znana, vendar je bistveno tanjša kot prej, saj se je koeficient zračnega upora hatchbacka zmanjšal za 10 odstotkov na 0,23. Pri njegovem kolegu z dolgo streho se je vrednost zmanjšala celo za 15 odstotkov na 0,25.

Ukrepi preoblikovanja se obrestujejo v smislu prostora za glavo potnikov spredaj in zadaj, pri čemer se prtljažni prostor poveča za 20 litrov na 645 litrov pri limuzini in za 30 litrov na 690 litrov pri karavanu. Velikost litih platišč je od 16 do 19 palcev, na voljo pa je osem barv karoserije, od katerih je šest novih: “Purity White“, “Ice Tea Yellow“, “Cobalt Blue“, “Ebony Black“, “Carmine Red” in “Pebble Silver“.
Povsem nova notranjost
Medtem ko je Škoda bolj evolucijsko prilagodila zunanjo obliko, je bila notranjost popolnoma prenovljena z odstranitvijo večine tradicionalnih upravljalnih elementov. Čeprav je še vedno na voljo eden ali dva gumba za analogni dostop do funkcij, bo večina časa v prihodnje namenjena zaslonu. Informacijsko-zabavni sistem je velik 10 ali 13 palcev, odvisno od stopnje opreme, 10-palčni digitalni zaslon za volanom pa je serijski. Prvič je za model Superb proti doplačilu na voljo tudi head-up zaslon.

Na sredinski konzoli so najpomembnejši trije gumbi z 1,25-palčnimi zasloni. Škoda jih imenuje Smart Dials in poudarja, da jih je mogoče konfigurirati. Zunanji se standardno uporabljajo za nastavitev ogrevanja in prezračevanja sedežev ter notranje temperature. S srednjim lahko nastavite glasnost, načine vožnje, hitrost ventilatorja in smer zraka. Ob novih pametnih gumbih so običajni gumbi za prezračevanje vetrobranskega stekla, ogrevanje zadnjega stekla, recirkulacijo zraka in samodejno klimatsko napravo.
Motorji: bencinski, dizelski in priključni hibrid
Program motorjev vključuje običajne motorje VAG. Začne se z 1,5-litrskim bencinskim motorjem z elektrifikacijo MHEV. Ta motor proizvede 150 KM (110 kW) in je na voljo le s pogonom na sprednji kolesi. Večji 2,0-litrski motor je na voljo z 204 KM (150 kW) ali 265 KM (195 kW), slednji je na voljo s pogonom na vsa kolesa.

Pri dizelskih motorjih je na voljo le 2,0-litrski štirivaljni motor s 150 KM (110 kW) in štirikolesnim pogonom ali 193 KM (142 kW) in štirikolesnim pogonom. Ne glede na motor Škoda v motorje s čistim izgorevanjem vgradi 7-stopenjski menjalnik DSG. Ko govorimo o menjalniku: prestavna ročica je bila prestavljena na volanski drog, da bi se ustvaril prostor med sedežema.
Superb s priključnim hibridnim pogonom združuje 1,5-litrski bencinski motor z električnim motorjem, kar omogoča sistemsko moč 204 KM (150 kW). Tako kot novi Kodiaq ima tudi Superb način delovanja samo na električni pogon in 6-stopenjski menjalnik DSG. S 25,7 kWh baterijskim sklopom lahko v povsem električnem načinu prevozi več kot 100 kilometrov. Polni se lahko z močjo do 50 kW, nato pa potrebuje 25 minut, da se napolni od 0 do 80 odstotkov.

Več tehnologije in veliko pametnih podrobnosti
Škoda ne bi bila Škoda brez številnih “Simply Clever” funkcij. Novi Superb jih združuje kar 28. Nekatere od njih so nove, na primer že omenjeni pametni izbirniki in električno krmiljen pokrov za polnjenje pri karavanu. Strgalo za led na notranji strani pokrova za gorivo ali dežnik v voznikovih vratih pa sta seveda še vedno v vozilu. V prtljažnem prostoru so tudi zložljivi kaveljčki za torbe, sponka za parkirne listke na vetrobranskem steklu, pralni sistem s kamero za vzvratno vožnjo in USB priključek v vzvratnem ogledalu, na katerega je mogoče priključiti kamero na armaturni plošči.
Škoda nadgrajuje tudi svojo tehnologijo: v prihodnosti bodo na voljo žarometi Matrix LED s 40 odstotkov večjo svetlobno močjo ali izboljšani prilagodljivi blažilniki, ki so serijsko vključeni v najvišjo opremo Laurin & Klement. Elegantni L&K je na voljo z vsemi pogonskimi sistemi in serijsko ponuja zvočni sistem Canton s 14 zvočniki, masažne sprednje sedeže in novo notranjost iz usnja/umetnega usnja.

Uvedba na trg in cene
Nova Škoda Superb se v prihodnje ne bo več izdelovala na Češkem, temveč skupaj z novim VW Passat karavanom na Slovaškem. Zaenkrat še ni znano, kdaj se bodo zagnale montažne linije, kdaj bodo prva vozila prispela k prodajalcem in kupcem ter kako bodo v prihodnosti urejene cene.





























